Elektron Digitakt: Eight voice digital drum computer & sampler

Beat making powerhouse

attachment.php


Compact, rugged and to the point. Digitakt is a formidable drum machine. With an astounding feature set and an exquisite digital sound engine, the stage is set for a striking encounter.
Rhythm is a fundamental part of music. Off-kilter beats, four on the floor workouts, polyrhythmic excursions all serve the same purpose. They provide musical structure and sometimes they even make us dance.
Digitakt is a new compact drum machine from Elektron. It contains all the necessary tools to make people move to the beat. A digital and highly flexible sound engine, sampling capability, a live-friendly sequencer, the means to control external MIDI gear. Round it off with a super crisp OLED screen and wonderfully tactile back-lit buttons. Done deal.
Drum machines are something of an Elektron speciality. With the Digitakt we show why.


Digitakt highlights


  • 8 internal audio tracks
  • 8 dedicated MIDI tracks
  • 1 × Multi-mode filter per audio track
  • 1 × Assignable LFO per track
  • Delay and Reverb send FX
  • Sampling capability

  • 64 MB sample memory
  • 1 GB +Drive storage
  • 2 × ¼” input & 2 × ¼” balanced output
  • 1 × High Speed USB 2.0 port
  • MIDI IN, OUT and THRU ports
  • Overbridge support
 

Attachments

  • DigitaktWeb.jpg
    DigitaktWeb.jpg
    40,4 KB · Bekeken: 242
Last edited by a moderator:
Ben ik nou gek of is dit heel bewust geen Octatrack 2 maar wel heel erg in de richting van het concept?
 
Ben zeer benieuwd. Hopelijk hebben Sonicstate en andere al een preview in de upload staan. :)
 
Werd in het launch filmpje gezegd door de Italiaan (?)

(Maar ja, hij zei ook dat orgaanvlees lekker is in pasta.)
 
Ben ik nou gek of is dit heel bewust geen Octatrack 2 maar wel heel erg in de richting van het concept?

Ik denk heel bewust gekozen voor een lager geprijsd product zodat de Elektron base nog sneller groeien kan. Ze hebben in zeer korte tijd volgens mij 3 nieuwe producten in hun snoepwinkel bijgezet. Die gitaar pendalen kan als ze goed bevallen ook een vrij grote (grotere dan synths) doelgroep bereiken bijv.
 
Ik denk heel bewust gekozen voor een lager geprijsd product zodat de Elektron base nog sneller groeien kan. Ze hebben in zeer korte tijd volgens mij 3 nieuwe producten in hun snoepwinkel bijgezet. Die gitaar pendalen kan als ze goed bevallen ook een vrij grote (grotere dan synths) doelgroep bereiken bijv.

Oh ik snap de product plaatsing wel maar het lijkt alsof ze er heel bewust geen Octatrack 2 van hebben gemaakt terwijl dit toch echt een heel eind in de richting van de Octatrack zit (maar net niet helemaal). Product plaatsing op de helft van de normale prijsklasse zal in ieder geval goed werken. :)
 
Het scherm is op zich al een grote plus.. En wel instapvriendelijk model..
 
Er is nog niet echt duidelijkheid of de digitakt in staat is om realtime drumsynthesis the doen ala machinedrum /nord drum .
Aangezien ze de knoppen al gelabeld hebben ' bd , sn , hat etc ..kunnen we er van uitgaan dat er toch specifieke synth engines zijn ?
Dat heb je dus niet in de octatrack .
 
Net even met Simon van Elektron gesproken op IRC.. Hij kon/mocht er nog niet veel over vertellen, maar het komt erop neer dat het de de sampler uit de Rytm is (48 kHz 16-bit mono) voor wat betreft het audio gedeelte.
Nog geen uitspraak over eventuele drumsynthese, maar ik reken er niet op (wellicht met toekomstige updates)

Ondersteunt de laatste sequencer trucjes uit de Analog serie sequencer (probability trigs enz.) dus dat kan betreft midi sequencing wel een leuke machine worden.
 
Dit is in feite perfect logisch en easy cash voor Elektron. Het drum sampling gedeelde uit de rytm en de midi sequencing die ze ook al eerder deden. Niets nieuws dus maar wel handig. Zou hier graag men sub 37 synth mee aansturen.

Enkel vind ik die drum sample engine uit de rytm net iets te beperkt. En hopelijk is de sample transfer anders. Dit wordt een groot succes.
 
Back
Top