Akai S1000 + Gotek + HXC

Ok, nou ik heb de tutorial bekeken en de juiste files's op mn usb gezet.
Helaas geeft de AKAI s01 nog steeds een PRO wat protected betekend dus kan helaas niets opslaan enzo..

zou het kunnen zijn dat het niet met osx werkt? bedoel iets in de ROOT plaatsen is misschien alleen een window's optie?
 

Attachments

  • 2020-09-10 at 21.53.14.png.pdf
    101,2 KB · Bekeken: 188
Je Gotek is al correct geflashed met HXC firmware (of FlashFloppy)?

Als dat het geval is moet je een lege FAT formatted USB stick pakken.
Dan de Config file erop zetten (die dus als eerste op de lege USB stick zetten).
Dit moet de indexed mode versie Config file zijn als je een Gotek hebt zonder display en dus een Gotek heb met enkel3 digits erin.
Als je een display erin hebt gezet of laten zetten moet je een andere Config file erop zetten.

Als de Config file erop is gezet kan je de DSKA0000 etc image files erop zetten.
Die image files moeten precies het format hebben wat past bij de sampler die je wilt gebruiken.
Een DSKA0000 image file voor een S950 is dus niet hetzelfd als een DSKA0000 file voor bijvoorbeeld een Enosniq sampler.
Het maken van image files kan met de HXC software maar is complex.
Het werkt het snelst als je een image file download of een originele (liefst leeg natuurlijk) diskette hebt van je sampler die je uitleest met een computer met diskdrive (let op: moet windows PC zijn + ingebouwde diskdrive, usb drives werken niet).

Zo zou het moeten werken, maar ik heb geen ervaring met de S01 specifiek.
Verder geeft ik de melding dat de disk protected is niet per se info over wat er nu precies mis gaat.
Ik weet nog (ver graven in geheugen) dat ik vergelijkbare issues had met de S950 maar ik weet niet meer welke stappen precies hebben geleid tot een oplossing.
 
Goed punt,

De verkoper verzekerde mij dat het goed gedaan is. Heb de unit overgenomen. Achteraf bleek dat de verkoper het wel opgegeven heeft na twee weken maar toen had ik hem al gekocht.

Ik kan aan de hand van jou website wel even goed nalopen of het hardware verhaal goed gedaan is.

Firmware bekijken of flashen kan ik helaas niet ivm geen Window's computer in huis.

Super dat je meedenkt en ook dat je het online hebt gezet! heel cool.
 
Goedemorgen,

Nou ik ben even lekker met de AKAI s01 bezig geweest. Heb gelukkig nog jumpers met een flensje eraan om makkelijk in en uit te prikken.

1. ik heb de 12 volt doorgeknipt.
2. de ribbon heb ik omgedraaid wat wel een verbetering gaf naar mijn idee omdat ik daadwerkelijk het lampje op de gotek nu zie schrijven (lijkt het) ik krijg nu _ _ F ipv PRO
3. heb alle variaties met jumpers gedaan. ook alle drie erin, en dan de ribbon weer vis a versa en terug..

Wil maar niet opslaan of laden...

Moet ik meer dan 1 DSK file op de usb hebben? neem aan dat dit genoeg is omdat dit gewoon 1 floppy moet representeren.
gotek op 000
DSK0000

Gebeurt niet wat ik wil helaas.
 
Back
Top