Welke studio microphone voor zang

Sidx8580

Muziekant
Lid sinds
10 april 2005
Berichten
423
Locatie
Lelystad
Waarvoor wil j'm gebruiken?
Opname instrument, stem, all-round?
Ziet er niet zo slecht uit alhoewel hij zonder low-cut ook al vroeg naar beneden gaat, te zien de frequentiekarakteristiek.

Cheers,
Exo. :mega:

Edit: zie nu dat het voor zang is. Niet slecht maar als je stem van nature diep is zal je wel wat mogen opduwen in het laag.
 
Frequentie response loopt wel heel erg linear van +- 200Hz t/m 10.000Hz.

Maar is het niet zo dat een microfoon zelf een stem uitkiest. Maw, wat goed klinkt bij de ene stem hoeft dat bij de andere niet zo te zijn.
 
Ik zou de mic's van 3u-audio ook overwegen.

De teal cm-1 en de black cm-1 zitten iets boven je budget (129 dollar). Als je rechtstreeks besteld bij de maker (guosheng) is het nog goedkoper en verzenden gratis en, je koopt rechtstreeks van de bouwer welke al zijn mics vanaf scratch ontwerpt en geen oem mics gebruikt en aanpast.
Er zijn tal van shootouts van deze mics te vinden op gearslutz waar ze vergeleken worden met flink duurdere mics.

Leesvoer en shootouts https://www.gearslutz.com/board/low-end-theory/999545-affordable-ldc-microphone-multiple-voicings.html

Website van de bouwerhttp://3uaudio.com/index.asp

Ik heb er zelf overigens nog geen ervaring mee, doe het nu met een sm58 omdat mijn ruimte totaal niet geschikt is voor een LDC mic, maar wil graag een warbler MK1 van deze maker als ik in de toekomst een geschikte ruimte heb.
 
In die price range vind ik de Audio Technica AT 2035 best goed. 2de hands proberen te vinden voor onder de €100 of je budget iets oprekken naar €158 ;-).
 
2de hands microfoons is altijd een risico, die dingen zijn extreem gevoelig voor vallen etc.
lijkt me dus verstandig om iets langer door te sparen als je voor die AT wilt gaan
 
Ik zou de mic's van 3u-audio ook overwegen.

De teal cm-1 en de black cm-1 zitten iets boven je budget (129 dollar). Als je rechtstreeks besteld bij de maker (guosheng) is het nog goedkoper en verzenden gratis en, je koopt rechtstreeks van de bouwer welke al zijn mics vanaf scratch ontwerpt en geen oem mics gebruikt en aanpast.
Er zijn tal van shootouts van deze mics te vinden op gearslutz waar ze vergeleken worden met flink duurdere mics.

Leesvoer en shootouts https://www.gearslutz.com/board/low-end-theory/999545-affordable-ldc-microphone-multiple-voicings.html

Website van de bouwerhttp://3uaudio.com/index.asp

Ik heb er zelf overigens nog geen ervaring mee, doe het nu met een sm58 omdat mijn ruimte totaal niet geschikt is voor een LDC mic, maar wil graag een warbler MK1 van deze maker als ik in de toekomst een geschikte ruimte heb.

Deze schijnen inderdaad top te zijn! Krijgen overal lovende reviews. In de audio samples die je op fora vindt klinken ze ook als veel duurdere mics.

Ik heb zelf een SE X1, doet wat hij moet maar verder niets speciaal qua sound.
Hoop binnenkort een 3U aan te schaffen.
 
Ik zoek gewoon een goed klinkende eerlijke microfoon.
Ik had even gekeken op die website maar kon zo snel de koop knop niet vinden.

Ik hou het bij de SE. Mijn microfoon werkt niet goed meer dus alles is beter.
Als ik stemmen opneem dan moet ik de input gain heel hoog draaien voor dat er geluid komt.
Ik kan zelfs met me muziek gewoon aan en de microfoon op nog geen 30 cm opnemen
en dan hoor je zowat geen muziek in de opnamen. Dat kan niet goed zijn dacht ik zo

Dit heb ik eerder niet gehad
 
Ik heb zelf een studio projects B1 die kost 119 euro bij Thomann en krijgt vaak goede reviews.
Maar ik denk dat het hetzelfde is als met speakers, er is niet eentje veel beter dan de anderen, het is vooral welke klankleur je aanstaat.
De ene klinkt warmer de andere koeler bijv.
Speakers koop je ook beter niet zo op internet denk ik.
Dus ga even bij een winkel langs en probeer er een paar.
Maar goed: ze zullen allemaal beter klinken dan wat je nu hebt als ik het zo lees.
 
@elektrovolt
Ik geloof dat ik nu een T-bone microfoon heb van thoman.
Dat is een condenser studio microfoon.
Ik plug me microfoon altijd in mijn Elktroharmonix Voicebox. vandaar gaat deze naar mijn mengpaneel.
De phantoom voeding heb ik uitstaan op mijn mengpaneel en aan op mijn voicebox. Dit leek mij het logiest
Ik ga er van uit dat dat de juiste instelling is (ik neem aan dat je maar 1 phatoom voedings bron nodig hebt)
Heb onlangs nog getest of dat het probleem is door de microfoon gelijk in mijn mengpaneel te doen(met voedings bron) Hier ook slechte resultaten.
De gain van het kanaal moet te ver open en de gevoeligheid van de microfoon is veel te laag.

Ik moet nog even wachten maar ik denk dat ik de SE microfoon ga
 
Back
Top