gratis roland jd xi editor voor de digitale en analoge synth

krautrock1958

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
22 september 2016
Berichten
7.028
Locatie
Apeldoorn
Ik had er al op gearslutz over gelezen dat er een editor voor de anloge sectie ven de jd-xi was maar nu is deze uitgebreid voor de twee digitale synths.
Hij werkt geweldig, de digitale synths bestaan uit 3 partials elk in de editor.
Dit is echt een vooruitgang zeg, geen menu diving meer voor het tweaken.:okdan:
Er komen in de toekomst nog meer features en hopelijk een uitbreiding voor de drums.
De editor is zowel voor alle windows 32 en 64 bit, mac en linux dus doe er je voordeel mee zou ik zeggen.
Je kan de editor downloaden op; http://jdxi-manager.linuxtech.net/
 
Die van memorysplice kon ik al wel maar die is wel 60 dollar, dat vond ik veel geld voor een editor.
Vorige week heb ik tbmidistuff gekocht dan heb je een editor voor zowel de Blofeld als de jd xi op de ipad.
De blofeld heb ik geprobeerd en die werkte totaal niet helaas.
Ik vind het jammer dat Roland zelf niet een editor heeft uitgebracht zoals bij sommige andere modellen.
Misschien willen ze wel niet dat mensen een jd xi gaan editten?
De jd xi is wel een beetje onder geschoven kindje want ook de loops en sounds die je kan downloaden op hun site is grotendeels prut net als de presets op de jd xi, daar heb je ongeveer niets aan.
Ik had graag wat lekkere funk, jazz of ambiënt gezien maar het is allemaal EDM helaas.
 
Laatst gewijzigd:
Ja idd, Roland had daar zelf een editor voor moeten maken,

tis idd 60 euro, maar je moest is weten hoeveel werk daar insteekt, en dan nog zonder mooie knoppen gui.

Zonder Total recall had ik 't ook ni gekocht,, Die stond zelfs gratis als alpha versie op Roland Clan, Forum.

Een editor die alleen maar een knob vervangt, daar vind in ni veel aan,
Je moet weten wat de actuele stand van de parameter is

Patch Library Managment is ook een vereiste,, en Ctrlr laat daar te wensen over,
maar voor mezelf heb ik wel iets dat werkt
't beste is nog zoals sounddiver, gewoon zoveel patch library windows openen als je wil

Die TBMidiStuf ken ik nog niet, maar k ga ni beginnen om parameter knoppen met m'n vinger op een tablet af te regelen,
en dan nog gans die midi routing van een ipad ,??
 
Een editor die alleen maar een knob vervangt, daar vind in ni veel aan,
Je moet weten wat de actuele stand van de parameter is

Daar heb je gelijk in maar voor gratis hoor je mij niet klagen want het is nog altijd beter dan op de up en down buttons zitten drukken in het menu.
Voor on the fly wat tweaken terwijl je een track maakt is het voor mij oké.
Er worden nog future upgrades beloofd dus wie weet wat het nog verder wordt.?
Ik ga er wel van uit dat als deze editor echt helemaal volledig is dat hij dan ook wel wat gaat kosten maar als iemand voor een goede en volledige editor inclusief midi learn een leuk bedragje vraagt (tot een euro of 25) dan heb ik dat er best voor over.
Ik denk dat de 60 euro bij memorysplice toch voor velen wel een drempel zal zijn hoeveel werk echt ook is, behalve misschien voor de echte diehards de echte tweakers zeg maar.
Ik stel me voor als ze een euro of 20 hadden gevraagd dat ze er dan wel een paar keer zoveel van verkopen.
 
Toch maar weer 'ns dit onderwerp een schopje gegeven, het laatste is alweer een maand of acht terug.
Af en toe wissel ik af tussen synths om het leuk te houden en steeds leer je weer bij op die manier.
Dus ben ik momenteel weer wat intensiever met de JD-xi bezig en ook met de editor want dat is toch wel erg lekker als je alles voor je neus ziet en dat was tot nu toe niet vermeld in dit topic maar je kan tegenwoordig alle settings saven zodat als je de volgende dag verder gaat dan neemt de jd-xi automatisch de settings over van de patch die je met de editor hebt opgeslagen.
Ik zag dat er ook een aantal leuke clips zijn op yt waarin getoond wordt wat je allemaal ermee kan doen en als je dat bijv met de drums doet zoals in deze clip dan kan je echt sounds uit de drums halen die te gek zijn.
By the way; de editor is nog steeds gratis en je kan een donatie doen als je 'm waardeert.

 
Back
Top