standalone software sampler

koediman

--<{(OoO)}>--
Lid sinds
11 augustus 2003
Berichten
3.481
Locatie
Rotterdam
Ik wil graag met m'n Cirklon een software sampler aansturen, indien mogelijk zonder DAW, dus heb een standalone nodig.

Sampler dient simpel te werken, ik edit sounds in Soundforge en wil ze dan onder een toets plakken zonder veel extra gedoe of uitgebreide menu's. Zeg maar af en toe een loopje of wat losse sounds. Geen multisamples of hele kits. (mag er allemaal wel opzitten als ik er maar geen last van heb)

Wel belangrijk is de mogelijkheid om'm naar verschillende uitgangen van m'n soundcard te kunnen sturen. (probeerde er net eentje die dat niet kon dus die was iets te simpel ;) )

Kan iemand iets aanbevelen?
 
Nuance van New Sonic Arts misschien?
Die is standalone te gebruiken en als ik de site mag geloven kun je 8 stereo outputs instellen. Ooit een demo van gedraaid en ik herinner me dat het zeer gebruiksvriendelijk was maar niet per se heel bijzonder verder.
 
Five 12 numerology heeft een sampler en een hele hoop andere mogelijkheden. Zo kan je er bijvoorbeeld ook modulaire synths mee aansturen.

Maar goed, de sampler(s) die erin gebakken zitten voldoen zeker, niet zo uitgebreid als kontakt maar kontakt vind ik dan ook ruk, veel te mogelijkheden. Daarnaast kan je je vst/au's(kontakt, tal sampler bijvoorbeeld) gebruiken binnen het programma zelf, om zodoende je cirkel aan te sturen.

Verder is er nog de http://www.tx16wx.com/ nog niet geprobeerd, deze is standalone en voldoet geloof ik ook aan wel aan je vraag
 
Reaktor , bergen leuke samplers voor live en andere toepassingen . En aanpasbaar naarmate je eisen anders worden. Je kan eventueel je eigen sampler bouwen. Ook leuk
 
Emulator X, voor mij na lang zoeken toch echt de beste en meest intuïtieve softwaresampler. Helaas niet meer in de handel geloof ik. Werkt nog steeds super, ook op Windows 7/10
 
Ik zou Ableton Live Intro gebruiken als sampler..

Ik vind de samplers fantastisch, goed klinkend en overzichtelijk. met Drumrack, Simpler en Impulse kan je alles wat je wil. Zelfs realtime timestretchen van sample slices (in project tempo afspelend)..

Een standalone sampler of een gestripte Ableton versie, zoveel verschil is dat toch niet??? Gewoon Ableton via midi aansturen vanuit je hardware sequencer en je hebt een super sampler.. Kost maar 79,- en is qua cpu load ook niet zwaar.
 
Back
Top