OTO bim

EviL303

Ouwe rot
Lid sinds
19 juni 2003
Berichten
1.664
Locatie
Italia - Milano
Gisteren een OTO bim op de kop kunnen tikken , komt binnen enkele dagen aan ... lang geleden dat ik nog eens zo enthousiast was over een aankoop! Voorlopig kan ik er dus niet veel over vertellen , maar aan de schaarse YouTube filmpjes ben ik er rotsvast van overtuigd dat ik er veel plezier zal aan beleven!

Iemand die er eentje bezit hier en er iets meer over wil vertellen ?



https://www.youtube.com/shared?ci=YqxUgYUsuko
 
Nog nooit iets van OTO gehad, wel veel interesse; Was onlangs op een cd release party van een band die eerder jazz/world fusion muziek speelde, en de PA technieker gebruikte de bam als reverb effect, klonk geweldig, zacht en eigenlijk heel organisch op die akoestische instrumenten.
Hij kende duidelijk wel zijn shit want hij had ook een Ubk Fatso mee als eind-bus compressor. geweldig ding, de hele mix klonk bijna even strak als een gemasterde plaat.
Met de bim zal je volgens mij dus ook wel niet mis kunnen gaan
 
heb geen eigen ervaring met OTO spullen, maar als ik de demo's van de BIM en BAM hoor dan klinkt dat toch wel erg goed moet ik zeggen.
 
OTO spul lijkt me allemaal heel tof, als je het geld er voor over hebt... De prijzen vind ik een beetje absurd.
 
Wel ja het is idd veel geld ... maar af en toe moet je daar niet naar kijken en heb je achteraf veel plezier !

Ik had hetzelfde met een Sherman filterbank ... altijd veel geld gevonden , uiteindelijk er toch een aangeschaft ... na 10 minuten dacht ik waaaaarom heb ik dit niet veel eerder aangeschaft!

Ik heb maar paar synths (TB303,xoxbox,MS20,vermona kick lancet) ...is beperkt maar wel heel leuk werken zo,daarentegen veel FX :p (Yamaha rev500,eventide space,sherman filterbank, TCelectronic D2,alesis midiverb3,TS303 distortion en nu dus een OTO ...) Had ik geld genoeg dan zou ik graag nog de biscuit en waarschijnlijk de BAM ook willen ...

Ieder zijn werkflow!
 
Ik snap je helemaal wat betreft de Sherman, ik had daarmee hetzelfde. Maar daar is volgens mij ook geen (goedkoper) alternatief voor.

Of de OTO Bim echter zo vreselijk uniek is wat betreft delay dat het > 400 euro waard is? Ik vind het zelf dan leuker (en veel goedkoper) om echte oude delay/fx bakjes te zoeken. Maar zoals je zegt: ieder z'n ding.
 
Back
Top