Tips voor 19" Rack Sampler

Rogiervr

Nieuwkomer
Lid sinds
14 oktober 2016
Berichten
4
Hoi,

Ik ben opzoek naar een 19" sampler die betrouwbaar genoeg is en goede geluidskwaliteit heeft om ermee het podium op te gaan. Ik gebruik een drumKAT Turbo om de sampler midi aan te sturen naast live akoestische drums. (denk aan triggers, pads, etc.)

Graag adviezen!

Ik heb een Akai Z8 gevonden voor €250,-. Zag online dat wat grote namen het voor hetzelfde doeleinde gebruiken maar vraag me af of er andere, betere, o.i.d. alterantieven zijn!

Groet,
Rogiervr
 
Als je enkel drumgeluiden wil afspelen via midi op Cd kwaliteit, dan ken ik dat je met een Akai s2000 al geholpen bent.
Dit is misschien zo'n beetje de minst sexy sampler die er bestaat, maar hij funtioneert prima voor dit doel.
Geheugen kan tot 32 uitgebreid worden (wat ruim voldoende is voor drums).
je kan 4 velocity layers maken wat met een CAT denk ik wel wenselijk is.
 
Als je enkel drumgeluiden wil afspelen via midi op Cd kwaliteit, dan ken ik dat je met een Akai s2000 al geholpen bent.
Dit is misschien zo'n beetje de minst sexy sampler die er bestaat, maar hij funtioneert prima voor dit doel.
Geheugen kan tot 32 uitgebreid worden (wat ruim voldoende is voor drums).
je kan 4 velocity layers maken wat met een CAT denk ik wel wenselijk is.

Dank voor je reactie! Is de s2000 aansluitbaar op een mac oid om via daar samples in te laden?
 
Dat kan wel maar dat wordt dan wel een wat omslachtiger geheel.
Je kan de S2000 aansluiten via SCSI en ik denk ook dat je midi midi dump geluiden in de s2000 kan zetten.
SCSI is snel maar de kans dat je nog SCSI op je mac hebt is denk ik klein..
Via midi gaat het laden van samples een stuk langzamer, wat voor drumsgeluiden niet per se een groot probleem hoeft te zijn.

Maar alles samengevat: de S2000 werkt met de Akai S1000 standaard w.b.t. dataopslag.
Je kan Akai S1000 (en dus ook S2000) Cd-roms, diskettes, ZIP of harddisk niet standaard lezen met een computer.

Als je graag snel geluiden uit je computer in de sampler wil kunnen zetten is een Z8 denk ik een stuk handiger.
Want daar kan dat allemaal een stuk makkelijker mee.
De S5000 en de S6000 kunnen dat volgens mij ook al.
En ik meen dat Yamaha samplers (A serie ) dat ook kan maar dat weet ik niet zeker.
 
Z8 doen. Zeker voor die prijs. Want straks gaat iedereen op zoek naar 'vintage' samplers...
 
Dat kan wel maar dat wordt dan wel een wat omslachtiger geheel.
Je kan de S2000 aansluiten via SCSI en ik denk ook dat je midi midi dump geluiden in de s2000 kan zetten.
SCSI is snel maar de kans dat je nog SCSI op je mac hebt is denk ik klein..
Via midi gaat het laden van samples een stuk langzamer, wat voor drumsgeluiden niet per se een groot probleem hoeft te zijn.

Maar alles samengevat: de S2000 werkt met de Akai S1000 standaard w.b.t. dataopslag.
Je kan Akai S1000 (en dus ook S2000) Cd-roms, diskettes, ZIP of harddisk niet standaard lezen met een computer.

Als je graag snel geluiden uit je computer in de sampler wil kunnen zetten is een Z8 denk ik een stuk handiger.
Want daar kan dat allemaal een stuk makkelijker mee.
De S5000 en de S6000 kunnen dat volgens mij ook al.
En ik meen dat Yamaha samplers (A serie ) dat ook kan maar dat weet ik niet zeker.

Erg bedankt voor je hulp! Ik ga weer verder kijken.
 
Als je graag snel geluiden uit je computer in de sampler wil kunnen zetten is een Z8 denk ik een stuk handiger.
Want daar kan dat allemaal een stuk makkelijker mee.
De S5000 en de S6000 kunnen dat volgens mij ook al..

Ja, maar de S5/6000 alleen als USB client, niet als host, dus alleen via ak.Sys, wat dan weer niet werkt op een modern OS.

Gewoon Z4 of Z8. Daar prik je gewoon USB-sticks of drives in aan de voorkant. Makkelijker kan zowat niet.
 
Ik heb nog een S5000 te koop voor je.

Mooie Old Skool Akai S500 Sampler met 136 Mb RAM, 64 x Polyphonisch en ADAT Board (1 x in/2 x Out) en USB Board.
Ook heb ik nog een SCSI Drive liggen, deze mag je er gratis bij hebben.
Ziet er nog als nieuwe uit, wordt geleverd met originele gebruiksaanwijzing. 330,-
 
Back
Top