Homework Daft Punk Reverb

faneflip

Stamgast
Lid sinds
16 juli 2009
Berichten
203
Locatie
West-Vlaanderen
Als ik enkele oude interviews mag geloven;
dan lees ik dat Daft Punk voor 'The New wave' een Alesis Midiverb 3 heeft gebruikt.
En voor 'Discovery' een Ensoniq DP/4 + Eventide.

Nu vroeg ik me af, welke Reverb unit hebben ze gebruikt voor Homework?
Iemand die me kan helpen? :halleluja


groeten Faneflip
 
Op equipboard kan je vaak doorklinken naar interviews:
Bvb van http://equipboard.com/pros/daft-punk naar http://www.mixonline.com/news/profiles/daft-punk/372628

Twas eerder een MicroVerb 3, een Ensoniq DP4 en een Eventide Ultra-Harmonizer

Maar laat dat je vooral niet tegen houden... Het gaat namelijk over de kok en niet de keuken...

Geef die mannen eender wat en die maken een vette schijf...

Dat tape experiment sloeg nergens op als je het vervolgens weer in de computer opneemt. Maar dat terzijde :D

En het gaat bij de oude daft punk ook echt wel om de gear.
 
3630 naar het schijnt
 
Periode 95-97 hadden ze volgens een site voor hun livesets o.a.

Microverb 2 of 3
Lexicon Vortex
Eventide DSP 7000
Lexicon Jam man

Ik vind die midiverb 3 trouwens een paar heerlijke presets hebben. Veel gebruikt in oude house / detroit platen volgens mij
 
Ik vind het altijd interessant dat mensen willen weten wat een artiest heeft gebruikt. Ga je die gear dan ook kopen in de veronderstelling dat je het zelfde resultaat gaat behalen? Of wil je een cover maken?

Zoals al eerder vermeld...de gear maakt niet de track...'t is de artiest en wat ie met de gear doet.
 
Ja maar we zitten toch op een synthforum, dat is toch superleuk om te weten dat soort dingen? gewoon als ouwe theeleuterij en oeverloos gelul in de ruimte, voor een beetje gezelligheid
kan uren lullen met mensen over Aphex Twin reverbs of weet ik niet wat :D
:koffie:
 
Die Alesis 3630 van Daft Punk vind ik altijd een beetje twijfelachtige anekdote. Ik heb er zelf 1 en hoe ik het ook gebruik op mn drums, ik krijg er niet de Homework sound uit. Ik vermoed dus dat ze niet helemaal uit de doeken doen wat ze precies gebruikten. Ze hadden in ieder geval wel voldoende hi end spul in de studio's beschikbaar.
 
Ik heb ook een 3630 en de juiste settings zijn wel te googlen voor de Daft Punk sound, danwel de French House sound.

Ik kom in ieder geval dicht in de buurt als ik em op m'n 2bus zet (hard knee, peak) en een beetje speel met de attack en release knoppen. Dan je kick voldoende hard insturen eventueel met wat laagmid boost. Ik mix dan op het eind nog wel een beetje kick en bass er droog bij want hij zuigt wel wat laag weg.

Het resultaat is dat alles flink gaat pompen, maar het klinkt toch anders dan sidechain compressie, iets smeriger.
 
Ja maar we zitten toch op een synthforum, dat is toch superleuk om te weten dat soort dingen? gewoon als ouwe theeleuterij en oeverloos gelul in de ruimte, voor een beetje gezelligheid
kan uren lullen met mensen over Aphex Twin reverbs of weet ik niet wat :D
:koffie:

Heb je helemaal gelijk in :okdan: Ik heb zelf een Mutator filter die Daft Punk ook hebben gebruikt op hun plaat Homework en elke keer als er mensen bij mij in de studio komen en vragen wat dat apparaat is vertel ik ze het verhaal van Daft Punk....Dus ik snap het wel.

Maar ik heb het filter niet gekocht omdat Daft Punk het ooit heeft gebruikt...Het is gewoon een tof apparaat. Ik had ook een 3630 (die ze ook hebben gebruikt) maar die heb ik weggedaan omdat het niet een heel tof apparaat is :D
 
@Fourier

Ik ben bezig met enkele nummers te maken die leunen naar de liveset van 1997.
Het lukt me om in dezelfde vibe te geraken. Enkel loopt het mis met de reverb.
Reverbs van mijn daw klinken te clean (ook als ik de masterbus nog eens door een preamp jaag).
 
ValhallaDSP VintageVerb al geprobeerd?

Ik hou bvb bewust mijn Alesis MidiVerb omdat hij zo'n special "character" heeft...
 
Die Alesis 3630 van Daft Punk vind ik altijd een beetje twijfelachtige anekdote. Ik heb er zelf 1 en hoe ik het ook gebruik op mn drums, ik krijg er niet de Homework sound uit. Ik vermoed dus dat ze niet helemaal uit de doeken doen wat ze precies gebruikten. Ze hadden in ieder geval wel voldoende hi end spul in de studio's beschikbaar.

Ook in de Homework tijd? Dacht juist dat ze allemaal (coole) brakke gear hadden.

Volgens mij hebben ze die 3630 alleen voor de sidechaining gebruikt overigens.
Sidechaining is ook de reden dat ik die Alesis 3630 ooit heb gekocht hahaha:dubbel:
 
Ook in de Homework tijd? Dacht juist dat ze allemaal (coole) brakke gear hadden.

Volgens mij hebben ze die 3630 alleen voor de sidechaining gebruikt overigens.
Sidechaining is ook de reden dat ik die Alesis 3630 ooit heb gekocht hahaha:dubbel:


Ik dacht het ergens gelezen te hebben dat een van die twee zn pa een eigen studio had.. Maar ik weet niet meer waar ik dat vandaan heb. Als dat zou kloppen, dan zouden ze al bij homework een leuke keuze aan gear hebben gehad.. :)
 
de Ensoniq DP/4 (of DP2) heeft een typische phaser / flanger combinatie en is erg herkenbaar van het discovery album....

vader thomas is Daniel Vangarde... in deze track toch wel beetje te horen niet dan? :)
en ook te zien als je hem googled (lijken erg op elkaar vind ik)
 
Die Alesis 3630 van Daft Punk vind ik altijd een beetje twijfelachtige anekdote. Ik heb er zelf 1 en hoe ik het ook gebruik op mn drums, ik krijg er niet de Homework sound uit. Ik vermoed dus dat ze niet helemaal uit de doeken doen wat ze precies gebruikten. Ze hadden in ieder geval wel voldoende hi end spul in de studio's beschikbaar.

Dat lukt alleen als je eerst zo'n blinkende helm opzet...
 
Back
Top