Manley NU MU

xpanded stereo

Ouwe rot
Lid sinds
3 augustus 2003
Berichten
2.688
Locatie
Deventer
Nieuwe Stereo Compressor van Manley.
Gebaseerd op de befaamde VARI MU.
Gericht op Electronische/Dance producties.
Ik ben er zeer geïnteresseerd in.
Indien er iemand ervaring mee heeft dan hoor ik het graag.

Features:

  • Manley IRON® input transformers
  • 4 x hand-matched 6BA6 vacuum tubes
  • Balanced XLR inputs & outputs
  • Manley HIP function raises soft dynamics without squashing louder passages
  • High Voltage Switched Mode Power Supply custom designed for our vacuum tube audio circuits

http://www.manley.com/products/view/MNUMU

57f573d912753.png
 
Een paar maanden geleden een middagje mee zitten spelen, maar een erg interessante compressor, zeker gezien de prijs.

Ziet er veelbelovend uit; ik zie echter geen sidechain?
Heeft wel degelijk een sidechain, inclusief hp.
 
Ik heb hem boven aan Mn wishlist op de insert van mijn 2bus+ Summing mixer.
Voor een paar db final 2 bus compressie nadat de track al een beetje NY style
Compressie van de 2Bus heeft gehad.

Zou je hem aanraden als final compressor in een dergelijke situatie Accelerator?
Kun je wellicht wat toelichten over je ervaring? Waarmee zou je het vergelijken?
Hoe is het stereobeeld? Werkt de HIP functie lekker? Ben erg benieuwd! Alvast bedankt.
 
Hey Accelerator, ik zie de hp niet op het prentje; waar is die precies gelocaliseerd op het apparaat?

Hij zit aan de rechterkant, hij is verder niet variabel in te stellen, alleen on/off. Maar moet zeggen dat ik het met de HIP function ook niet echt nodig heb gehad. Ik was er naar aan het kijken om als eindbus compressor te gaan gebruiken, dus dan heb je het toch max over een 2/3 db aan compressie. Hij is voor dance gerelateerde muziek wel een stuk frisser en sneller dan de Vari-Mu, wat erg prettig is.
 
Dank voor de info Accelerator, ziet er inderdaad een toffe bak uit!
Graag gedaan :okdan:

Exact waarvoor ik hem ook wil gebruiken.:) En ga je hem aanschaffen of twijfel je tussen deze en een altetnatief?

Ik twijfel nog tussen de Nu-Mu, RPN Master Buss Processor of misschien toch de SPL Iron.

Al moet ik zeggen dat ik nu met m'n API 512v's ook wel een leuk trucje uit kan halen. Door de input te pushen en de 3:1 switch aan, kan je ze feitelijk gebruiken als een soort brickwall limiter, maar dan dus door de 2520 op-amps. Nou had ik het setje niet gekocht voor deze opzet, het heeft me tot nu toe wel verrassende (goede) resultaten opgeleverd. Al is het natuurlijk geen vervanger voor een eindbus compressor.

Edit: Moet nog wel even zeggen over de Nu-Mu dat hij wel een stuk sneller is in de transients dan de Vari-Mu, die feitelijk bij 110+ bpm z'n transients snel verloor bij stevige compressie. De Nu-Mu heb ik op verschillende stijlen getest en voor mijn gevoel is zijn top wel 145-150 bpm. Daarna is hij nog steeds bruikbaar uiteraard, maar verliest het wel zijn edge.
 
Back
Top