Aankondiging update forumindeling & nieuw subforum

Acidfever

There's no "I" in denial.
Lid sinds
12 Maart 2004
Berichten
9.055
In het verre verleden is er al eens een voorstel gedaan om een apart subforum te creëren voor het gebruik van mobiele apparaten in de studio. Destijds is daar echter geen opvolging aan gegeven.
Omdat wij ook duidelijk zien dat de mogelijkheden met de week groter worden, en omdat het draadje van Quifster inmiddels meer dan 3000 posts heeft bereikt, vonden wij het hoog tijd dat subforum alsnog aan te maken.

Met gepaste trots mogen wij vandaag dan ook aan u voorstellen:

Het nieuwste subforum: Mobiele Apparaten & Apps


De naam van de bovenliggende categorie hebben we op hetzelfde moment aangepast van "Midi & de Studio" naar "De Studio".

Tot slot zijn alle jaargangen van de Synthforum Contest begin deze week verhuisd naar een nieuwe plek "Synthforum Contest". We hopen met deze stappen de overzichtelijkheid en daarmee het gebruiksgemak van het forum te vergroten."
 
Last edited by a moderator:
Moeten we deze wijzigingen zien als voorbereiding van de "cloudversie" waar al lang op gezinspeeld wordt, of betekent het juist dat dit op de lange baan geschoven is?
 
Maar de "update" is tevens zeer zeker niet op de lange baan geschoven. :)
 
Top, alleen jammer dat we het niet meer over MIDI mogen hebben. :)

Oh, je mag zoveel over midi posten en discussiëren als je wilt. Het subforum "Midi" bestaat namelijk gewoon nog :). Er is alleen voor gekozen om het woord "Midi" uit de titel van de bovenliggende categorie te verwijderen.
 
Gepaste trots.. Tjah het is een nieuw subforum.. Wat valt daar nog meer over te zeggen? Niet veel want naast het topic ipad in de studio, dateert de laatste reply van een lid in ander thread al van april 2016. Was hier dus nood aan en is dit voorpaginanieuws? Absoluut niet nee..
 
Gepaste trots.. Tjah het is een nieuw subforum.. Wat valt daar nog meer over te zeggen? Niet veel want naast het topic ipad in de studio, dateert de laatste reply van een lid in ander thread al van april 2016. Was hier dus nood aan en is dit voorpaginanieuws? Absoluut niet nee..

Je hebt gelijk. De eerste tekst was ook 'Met milde desinteresse hebben we maar een subforumpje toegevoegd voor de 3 mensen die het wat boeit om van het gezeur af te zijn', maar iemand met een marketingopleiding vond dat daar niet echt een wervende werking van uit zou gaan dus hebben we het wat gepimpt.
 
Laatst gewijzigd:
Gepaste trots.. Tjah het is een nieuw subforum.. Wat valt daar nog meer over te zeggen? Niet veel want naast het topic ipad in de studio, dateert de laatste reply van een lid in ander thread al van april 2016. Was hier dus nood aan en is dit voorpaginanieuws? Absoluut niet nee..

De Admin heeft blijkbaar niets beters te doen dan dwaze grapjes uit te halen met de leden ipv zijn site wat meer met deze tijd te updaten.

Die tweede quote komt van april dit jaar. Wat is er in 6 maanden tijd gebeurd dat je je mening zo radicaal hebt gewijzigd?

Het topic dat je noemt bevat meer dan 3.100 replies bazzie. In dit ene topic wordt zo'n 95% besproken van de onderwerpen die in dit subforum passen. Was hier nood aan? Als je de uitleg in de aankondiging leest, had je kunnen concluderen van wel. Gezien de ontwikkelingen op technologisch gebied verwachten we dat dit subforum voor de nabije toekomst meer en meer belangstelling zal krijgen.

Tot slot, wij vinden het belangrijk om leden te informeren over wijzigingen die we op het forum doorvoeren. We hebben nog even overwogen om iedereen te bellen, maar hebben uiteindelijk bedacht dat we met een bericht op de FP wat eenvoudiger deze boodschap aan 26.500 leden kunnen overbrengen.

Overigens, we hebben je reactie gemist na onze oproep voor een nieuwe moderator.
 
Mooi maar laat dan wel per subject een topic aanmaken,
Ipv alles in 1 iphone/ipad/etc topic.

Terechte opmerking. Ik heb vanmiddag al even contact gehad met Quifster (als postowner) en overleg gehad over de manier waarop we deze draad het beste kunnen opsplitsen. Er wordt dus aan gewerkt, maar gezien de hoeveelheid posts kan dit klusje wel een aantal dagen in beslag nemen.
 
Ik zou graag even gebeld worden als er wijzigingen aan het forum plaatsvinden.
Wil me daar graag voor opgeven. Ook als er een nieuw topic is mogen jullie mij bellen, hoef ik niet steeds het forum te chekken. RSS is niet mijn ding toch zo blijkt. ;-)

Oh oh. Bazzie, Bass.. Ze kunnen er gewoon niks aan doen, het zit (deels) in de naam. :D
 
Waar ik nou echt op zit te wachten is als de site nu eens responsive wordt... Wat houd jullie tegen om een site ernaast te zetten als pilot?
 
Mag ik voorstellen dat je die vraag in het feedback subforum stelt als het je interesse heeft? We willen deze draad graag gebruiken voor comments en feedback op het onderwerp in de titel.
 
Dat de layout van de site wordt aangepast aan de grootte van je scherm. Nooit meer inzoomen op je telefoon dis..
 
meh..heb ik al eens gedaan. weinig vooruitgang

Ik kan geen vraag vinden in het feedback subforum.
Hoewel off-topic toch concreet beantwoord: de huidige forum software zal nooit responsive ondersteunen, de nieuwe software wel.
 
Ik kan geen vraag vinden in het feedback subforum.
Hoewel off-topic toch concreet beantwoord: de huidige forum software zal nooit responsive ondersteunen, de nieuwe software wel.
Ik kan me de discussie wel herinneren, volgens mij ook niet als off-topic onderwerp in een andere discussie. Responsive design wordt geregeld door een uitbreiding van de stylesheet. Of de huidige table-aanpak dit in de weg staat, weet ik niet. Ik speel wel met de gedachte eens wat te proberen. Een alternatief dat tegenwoordig minder gangbaar is, is de content beschikbaar te maken via een tweede versimpelde website, een logische URL zou dan zijn: mobile.synthforum.nl.

In dit kader dwing je me nu tot een eveneens off-topic vraag: Is er al meer bekend over het tijdpad voor die nieuwe software?
 
Back
Top