[techno] Pjotr G - Mausige

Pjotr G

funky lid
Lid sinds
1 november 2001
Berichten
4.580
Locatie
Nieuwkoop
Hallo mensen,

Wederom rolt er een techno track van de pers hiero :), ne goeie doorstamper dit keer.
Vandaag een nieuwe compressor gekocht, de LEM CLX2, die dan ook op de main inserts zit. De hele eindmix is daar dus doorheen gegaan.
Verder: synth geluidjes, Nord Rack 2
Roland MC-307, een paar drums
E-mu ESI-4000 turbo, de rest van de drums etc
Zoom RFX-1000 (2 stuks), galm, delay


http://homepage.uvt.nl/~s216887/samples/songs/Pjotr_G_-_Mausige.mp3

Ik ben erg blij met reacties, en ook met kritiek!
 
Hij klinkt erg stevig. En toch af en toe die afwisseling d'rin.

Zelf ben ik niet zo'n fan van compressie over de hele mix maar er zijn anderen die daar anders over denken.

Maar dit is live heel goed te trekken. :)
 
oE ben het niet helemaal eens met uh... tja hoe noem je dat... dat uh "melodietje?" iig, waarschijnlijk weet je wel wat ik bedoel... :P (die is mij wat te uh.. druk)

maaruh toch moet ik eerlijk zeggen: "lov'in it!" :halleluja

Die backspin in het begin, is een lekker begin, je komt er gelijk lekker in :D

De trek loopt/grooved fantastisch :walker: :walker: :walker: :walker: :walker:
 
Shit hey jij blijft echt tracks uitpoepen he !!! Helemaal aan de technodiarree !

Goed werk weer !!!
 
Nu houdt ik niet van techno dus luister eigenlijk nooit naar tracks in die richting, maar heb eens een uitzondering gemaakt.

de resultaten:
1. het klinkt proffesioneel en kwalitatief goed, qua sound en mastering.:biertje:
2. Ik vind de muziek inderdaad niks:r
3. Ik lig nu op de psychiatrische afdeling van eht ziekenhuis al hier.:stupid
4. Vergoed jij dat? of was het voor eigen risisco?:D

greotjes:)
 
klinkt indeed wel proffesioneel - gezien de arrangamenten wel genoeg afwisselling -

toch vind ik het op een of andere manier enorm saai - de beat klinkt ook eeb beetje tam naar mijn oren.
Als je into techno bent dan is het nummer enorm voorspelbaar - ik weet ook niet waar het aan ligt.

Maar het komt zeker in de buurt van proffesionele producties zoals bijv die van Code Red of Drumcode ofzo...
 
schade hou ik me niet verantwoordelijk voor :)

enorm saai.....tja...ik weet ook niet wat ik daar voor jou aan zou kunnen doen, voor mijn eigen gevoel gebeurt er genoeg?
 
Origineel geplaatst door 6 trak
erm... ik houd mijn mond... 8)

Hey!!!!!!!!!!!!!!!!! Verassend een Ritme trekkie 8o)




Vind hem wel lekker klinken zal zoiets niet kopen maar om eens op een feestje te horen zeker niet verkeerd !!
(dit geld voor mij voor de meeste ''techno'' tracks niet leuk om aandachtig naar te luisteren maar WEL leuk om ff uit je plaat te gaan ;) )
 
Origineel geplaatst door 6 trak
erm... ghehe jij zegt het ;)

je kan misschien beter wel je kritiek geven dan er suggestief omheen te draaien
dat je van een bepaalde muziekstijl niet houdt mag je er wat mij berteft buiten laten
 
Mijn eerste review hier.. ben niet zo thuis in de techno dus uhm misschien heb je er helemaal niets aan :).

Ik zou in de opbouw wat meer drums er in knallen - na 4 - 8 - 12 patterns een extra resp. snare/conga/rim.

Misschien hier en daar een paar kleine loopjes van een paar noten - niet op de eerste beat maar beginnend bij de 2de of 3de van de 4/4. Maakt het wat voller en verieerender. Ik gebruik meestal mijn bassstation om eea wat op te vullen - elk klein loopje met wat meer cutoff of reso.

Klinkt verder wel lekker - denk dat i 't live goed zou doen maar voor de thuis luisteraar hij wat te eentonig is. Ben wel erg benieuwd hoe je de beat hebt gemaakt *hint hint*.

Bye,
 
Origineel geplaatst door Alterex


Ben wel erg benieuwd hoe je de beat hebt gemaakt *hint hint*.


"Beat" is wel erg veel, da's ongeveer de hele track :p

Maar t bass gedeelte is veel knip&plak werk, delay, filters,envelopes en nog eens knippen en plakken. :D
 
Hey Pjotr,

Werk je volledig met hardware?

Je bent er goed bezig als je het mij vraagt... doe je dit ook live?

Zit zelf een beetje te denken aan een buizen compressor om de boel door heen te jagen, maar had al eens een behringer compressor en heb die weg gedaan... en heb niet echt geld voor een helehelehelehele goeie...

Ach ja....

Druid
 
jip, ik werk met hardware, op de sequencer na (cakewalk 3.0)


En jip, ik doe dit ook live (dan echter met Roland MC-307 als sequencer) :)
 
Leuk begin>

Goeie beat > lekker doorgaand, goed mixbaar, is ook lekker voor 3e plaat.

Ik vind de afwisseling ok.. niet te veel.
 
Back
Top