Lelijke maar werkend gewogen klavier met aftertouch

Status
Please reply by conversation.

buis

Stamgast
Lid sinds
20 januari 2009
Berichten
280
Locatie
Rotterdam
Doel: binnenwerk overbouwen in kast van staande piano. Dus de ombouw van het apparaat gaat sowieso de vuilnisbak in, display, knoppen en al. Alleen Mod/pitch houd ik. 88 of 76 toetsen, graag fijn spelend en redelijk stil (dus geen. Fatar?). Met aftertouch. Verder mag alles en moet niks.:mega:
Ik sta open voor aanbiedingen en suggesties. Heb evt een viscount viva x om te ruilen.
 
Ik heb wel een defecte Roland A-33 liggen. Gewogen klavier, 76 piano toetsen maar geen aftertouch..
 
Hm. Die aftertouch is wel een must; ik heb nu ook al een gewogen klavier, maar mis expressie...
 
De A-33 heeft inderdaad geen 'hamer actie' klavier zoals de meeste 88 toetsen synths wel hebben. De vorm van de toetsen is echter wel hetzelfde als zo'n klavier. Dus de toetsen zijn aan de voorkant / onderkant niet open zoals bij de meeste synths.
 
Doepfer lmk4+. ?
 
Die doepfers spelen ook wel zwaar, zelfs voor een piano
Voelen wel degelijk aan
 
Oke. Ook niet echt iets voor mij. Het studiologic (=fatar) keyboard wat ik nu heb speelt al veel lekkerder dan een synth-keyboard. Maar hoop op iets wat er een klein beetje onder zit qua weerstand.
Een vriend van mij heeft een wat oudere Roland EP.. zo'n huiskamer ding, en die speelt erg fijn en toch wat lichter heb ik het idee.

Ik zoek een extra keyboard (2e muziek plekkie), en als ik dan toch mag kiezen liefst met een iets lichtere aanslag, maar ik ben bang dat die A33 net iets té licht speelt. Ze staan ook net allemaal aan de andere kant van Nederland te koop.
'n Ander maatje van me heeft een M-audio keyboard met 88 keys. Dat speelt echt veel te licht... lijkt meer op een synthesizer, en die heb ik al genoeg :D
 
Ben inmiddels voorzien van een Yamaha KX8 :) Echt 'n mega huge ding :D
Zit qua weerstand redelijk in de buurt van een Fatar maar na 'n paar uur pingelen toch wel erg content mee.
Helaas, voor zover ik heb kunnen ontdekken zend ie geen aftertouch uit.. maar wel een degelijk ogend ding verder, leuke features ook om Cubase aan te sturen. :)
 
Status
Please reply by conversation.

Vergelijkbare discussies

Back
Top