CMS 2607

rack2661.jpg


CMS is proud to unveil for the first time, our new synthesizer the CMS 2607. We took all the features of the original ARP 2600, combined them with our world famous upgrades, added more cool stuff and then squeezed it all into a 6 space rack mount heavy duty enclosure. This particular incarnation is the "2500 version" that features a beautiful heavy duty brushed aluminum front panel. We are also currently making standard versions using grey and blue paint similar to the original ARP 2600 factory color schemes.

nitially, a very small quantity of special issue handmade 2607s will be made available to the general public until the factory produced models are available. These will be priced higher than the factory made mass produced units.

Price for one of the hand-made limited edition $8699.00. (9,499.00 for units with early type VCOs) plus packing and shipping charges.

Target price for the standard version 2607 will be 4999.00 USD . The standard version is not available at this time but we will soon be taking orders on the standard version. This price is subject to change. Check back with this page if you are interested in the standard version and can wait.

If you are interested in ordering one of the special issue limited edition 2607s now, send a paypal deposit of $3000.00 USD to filter@discretesynthesizers.com to register your order or mail us a personal check. Delivery guaranteed to be no longer than 4 months from the date of deposit. There is a limit on how many of these special order units that will be available for 2016, so contact us now if you are seriously interested..

Source: http://www.discretesynthesizers.com/dsc/2607.htm
 
Ik kan er niet warm of koud van worden en goedkoop is hij ook niet..
 
Discrete Synthesizers is de duurste aanbieder op deze planeet. Wel discreet natuurlijk en gebouwd als een tank. Ik houd het op mijn Mini Meanie met aanvullende modules.
 
Zeker niet goedkoop, maar als het een goed alternatief is voor een grey meanie dan gaat t bij mij toch best een beetje jeuken. Ben benieuwd naar de demos.
 
Hmm, ik denk dat ik toch maar even af wacht wat er waar is van de geruchten over een Korg Arp2600 reissue.
 
Alsof je een emmer leegschud.....

Maar tof hoor, zeker als ie echt goed gebouwd is, maar persoonlijk vind ik een van de mooie dingen aan de 2600 de form factor, en om hem dan in een rek te proppen is een beetje jammer, hoewel je hem natuurlijk alsnog plat kunt leggen (mijn voornaamste bezwaar).

Tof dat er een markt voor lijkt te zijn.
 
Maak er nou Eurorack modules van, dan wordt iedereen er blij van.
 
Maak er nou Eurorack modules van, dan wordt iedereen er blij van.
Volgens mij zijn er best wel wat ARP2600 eurorack modules.
Maar dat is juist niet het punt van de 2600.
Ik heb zelf een TTSH en het toffe en grote verschil met eurorack is juist dat het 1 unit is die ook al ge-prepacthed (semi modular) is en dat voor alle modules al een uitgebreide mixer hangt.
En dat in combinatie met een overzichtelijke layout zorgt dat het een heel andere ervaring is als eurorack.
Ik vind dat just ook de sterke kanten van de 2600. De sound is ook tof natuurlijk maar je kan erg vergelijkbare dingen uit veel meer synths halen. Maar je haalt ze juist uit de 2600 door de structuur.
Bij deze synth vind ik dat overigens maar ten dele gelukt. De bovenkant is wel erg 2600 maar dat onderste stuk haal toch een hoop overzicht er uit.
 
Mensen betalen wel 5K voor een MacBeth synthesizer.
Terwijl deze man de meest populaire Arp techneut. (overigens St Eric is ook heel goed)
Het is een finke duit met geld maar ik denk wel dat het een soort van 2600 GTI is.
 
Exact de reden dat je, mijns inziens, op modules genoeg input attenuators moet maken. Dit mis ik bij veel modules wel.

Helemaal mee eens.
Als er wel voldoende cv-inputs zijn zonder atts, gebruik ik vaak EG's & LFO's van Analogue Sol. Die hebben een att. op de output.
 
Helemaal mee eens.
Als er wel voldoende cv-inputs zijn zonder atts, gebruik ik vaak EG's & LFO's van Analogue Sol. Die hebben een att. op de output.


Att's op de output vind ik dus juist weer onzinnig. Fijn dat ze er zijn als modules vaak geen input att's hebben maar ze zouden er bij de input moeten zitten en dan niet bij outs...
Mijns inziens, uiteraard.
 
Back
Top