Track veroorzaakt gekraak/wrijving in elke luidspreker

Zou het hier niet gewoon per ongeluk al misgegaan kunnen zijn? USB stick geprobeerd?

Wel, Dr. Van Lansberg,
Ik zet de gerenderde wave-file op een usb stick.
Van die USB stick speel ik het ook op een andere computer af en met het gekraak tot gevolg.

Mvg.,
S.
 
Jompo,
Deze waarde (inderdaad dBFS) is het peak level.
Ik ben beginner in DAW software, ik baseerde me op aanbevelingen/richtlijnen dat men in de mix de peaks tussen de -6.0 dBFS en -3.0dBFS maximum dient te houden.
Ondertussen heb ik de levels in de mix wat omlaag gebracht
Dit levert het nu volgende op: Peak: L -10.0 R-8.5 en RMS L-22,6 R -21,5 in de main output. Het probleem deed zich voorheen ook voor in de lagere levels.
Ik heb er altijd op toegezien dat de individuele channels ver genoeg van clipping bleven. De vu waarden van de piano liggen in de buurt van deze van de main output.
Het gekraak doet zich voornamelijk voor bij de piano solo passage (=piano channel + aux track met reverb).


Ik had het over de GAIN levels en niet de fader- en mixlevels.
Je kunt, als jouw input gain te hoog staat en clipt, de faders omlaag gaan schuiven, dan krijg je in de mix wel een goede level, maar met een al reeds geclipped signaal.


Check dus jouw PFL (=pre fader level) voor de individuele kanalen; dus de input (ook de aux input en reverb plugin).
Probeer een GAIN TRIM plugin vóór de channel faders, aux, reverb plugin te plaatsen (en deze houden rond -18dBFS rms).

Succes.
 
Ik had het over de GAIN levels en niet de fader- en mixlevels.
Je kunt, als jouw input gain te hoog staat en clipt, de faders omlaag gaan schuiven, dan krijg je in de mix wel een goede level, maar met een al reeds geclipped signaal.


Check dus jouw PFL (=pre fader level) voor de individuele kanalen; dus de input (ook de aux input en reverb plugin).
Probeer een GAIN TRIM plugin vór de channel faders, aux, reverb plugin te plaatsen (en deze houden rond -18dBFS rms).

Succes.

Bedankt voor de tip!
Morgen ga ik je raad opvolgen.

Mvg.,
S.
 
Wel, Dr. Van Lansberg,
Ik zet de gerenderde wave-file op een usb stick.
Van die USB stick speel ik het ook op een andere computer af en met het gekraak tot gevolg.

Mvg.,
S.

Zelf zou ik proberen uit te sluiten dat het in je render zit. Met welke settings doe je dat? Wordt de track bijvoorbeeld genormalized? Of wordt de gain bijv. juist heel erg omhooggegooid. Frames/buffer verlagen of verhogen. En kan je naar .aif renderen ipv .wav? En hoe klinkt het dan?
 
Back
Top