Gezocht: Korg X5D

Status
Please reply by conversation.

Ion

Ingeburgerd
Lid sinds
2 juni 2010
Berichten
76
Locatie
Nijmegen
Ik ben op zoek naar een Korg X5D. Als iemand de module (X5DR) heeft, is dat wellicht ook een optie, maar mijn voorkeur gaat uit naar de keyboard-versie.

Ik zoek een apparaat dat tiptop functioneert en in een rokersvrije omgeving heeft gestaan, ook al besef ik dat ik gezien de leeftijd niet kan verwachten dat het apparaat in nieuwstaat verkeert. Maar geen kapotte knopjes o.i.d. Qua budget zit ik te denken aan rond de 150 euro, maar afhankelijk van de staat van het toestel en de bijgeleverde accessoires is dat bespreekbaar.

Een korte toelichting: Het punt is dat ik ooit een X5D heb gehad, en daar in de jaren '90 een aantal leuke nummers mee gemaakt heb. Die nummers heb ik echter alleen nog als 128kbps mp3-files. Onlangs heb ik de oorspronkelijke programmatuur, midifiles én patches weer teruggevonden, en nu wil ik proberen de nummers opnieuw op te nemen, maar dan volgens de geluidsstandaarden van nu. Ik heb vernomen dat de N5 en N1 alle geluiden van de X5D bevatten (de 05R/W bevat eveneens een aantal geluiden van de X5D, maar niet alle), zodat die potentieel ook een optie zouden kunnen zijn. Ik heb echter gelezen dat die synths niet kunnen omgaan met de sysex-informatie van de X5D, zodat ze dus mijn patches niet kunnen lezen. Als iemand daar meer van weet, of wellicht een methode weet hoe ik wél sysex-informatie van de X5D in de N5 kan inlezen, zou dat ook veel helpen. :okdan:
 
Klopt, die had ik ook al gezien (maar bedankt dat je me er op wijst!). Echter je kunt bieden vanaf 175 euro, en dat is mij al een beetje te veel. Ik heb al heel wat X5D's voorbij zien komen voor rond de 150 euro, daar wil ik dus eigenlijk op uitkomen. Ik zag overigens wel dat hij met de vraagprijs ondertussen al een tientje gedaald is (van 200 naar 190 euro), dus misschien moet ik maar eens een berichtje sturen.
 
Heb overigens nog wat speurwerk op internet gedaan, en ben tot de conclusie gekomen dat een X5DR toch ook wel aantrekkelijk is. Volgens mij is die echter wel zeldzamer. Maar toch, als iemand een X5DR (dus de module) kwijt wil, houd ik me aanbevolen!
 
Ik had voorheen ook een X5D maar heb deze vorig jaar verkocht voor 200 euro in bijna nieuwstaat.
Intussen heb ik die vervangen door 2 stuks X5DR en 1 NX5R wat weer een stuk plaatsbesparender is.
Bovendien had de X5D niet echt een lekker spelend klavier, nu stuur ik de modules met een goed klavier aan.
 
Gevonden!

Gevonden!

Vanochtend heb ik een X5D opgehaald! :D Iedereen bedankt voor het meedenken! :okdan: Dit draadje kan gesloten worden! :slotje:
 
Status
Please reply by conversation.
Back
Top