Wat is een goede sampler/drumcomputer/synth om mee te beginnen?

als je maar 1 apparaat wilt zou ik voor de Electribe sampler gaan, de ES. daar kan je je eigen geluiden instoppen die je bv. in je pc gemaakt hebt en d'r is qua live en sequencen nog best veel mee te doen. die nieuwe electribe sampler, de ESX, is in dat opzicht waarschijnlijk wel interessanter trouwens; die heeft dacht ik filters enzo.
 
Re: Nog nooit ?

Re: Nog nooit ?

Origineel geplaatst door CraZ
Als je nog nooit met synths en dergelijken gewerkt heb, zou ik inderdaad gaan voor iets groovebox-achtigs. Een combinatie van 2 (of 3!) electribes is leuk.. en betaalbaar. Een MC-307 of MC-505 kan natuurlijk ook.. en in het Yamaha kamp kom je al gauw bij een RM1-X uit.

Met geen van deze bakken zul je je een buil vallen.. maar het blijft een kwestie van smaak.


Pffff no offense but,,, jeezzzz wat een slecht advies,, echt het slechtste advies die je kan geven in dit geval. De markt wordt werkelijk overspoelt met mcx0xen. Ik ken echt niemand die ooit een van deze flutdingen langer dan een half jaar in huis heeft gehad zonder dat ding uit het raam te willen flikkeren:biertje:

Nee hoor,,, beste advies in dit geval:

Goeie Geluidskaar Delta, Motu etc
2E Hands Akai MPC2000

Mischien een Yamaha RS7000 of eerdere varianten draarop, maar het beste is toch een goeie pc met een goeie geluidskaart.

Die Electribe sample dingen ken ik niet,,, zijn dat toevallig die rooie dingen met die tubes???
 
ik sluit me bij Koediman aan, XL7, belachelijk goedkoop voor wat erin zit. uitbreidbaar met 3 expansions, individuele outputs, aanslag en aftertouch gevoelige pads, veel knoppen en de top sound engine van Emu. Deze bak is een werkpaard en kan een hele studio trekken, een volwassen bak en geen spielerei met 1 paar stereo outs en vlakke pcm sounds.

en dan idd een goedkope sampler op de kop tikken voor erbij.
 
Re: Wat is een goede sampler/drumcomputer/synth om mee te beginnen?

Origineel geplaatst door Mosely
Wat kan ik als beginnend producer het beste eerst aanschaffen. Maar ook weer niet iets dat ik over 4 maanden dan weer zou verkopen? Betaalbare goede apparaten? Iemand suggesties?

no offence maar stop om je als producer uit te geven... & begin eerst maar als musicus

pro·du·cer (de ~ (m.), ~s)
1 zakelijk en technisch leider van een openbare vertoning van toneel, film, tv enz.

mu·si·cus (de ~ (m.), -ci)
1 praktische beoefenaar van serieuze muziek => muzikant, toonkunstenaar

ik zou je aanraden met fruityloops & een deftige soundcard te beginnen zodat je bezig bent & je voor jezelf kan uitdokteren welke behoefte je eventueel aan hardware zou kunnen hebben & wat jou definitie van een "goed apparaat" is.
Ondertussen kan je lekker doorsparen & geld verliest zn waarde niet... betaalbare apparaten wel

grz jzz
 
Re: Re: Wat is een goede sampler/drumcomputer/synth om mee te beginnen?

Re: Re: Wat is een goede sampler/drumcomputer/synth om mee te beginnen?

Origineel geplaatst door JazzMann
no offence maar stop om je als producer uit te geven... & begin eerst maar als musicus

pro·du·cer (de ~ (m.), ~s)
1 zakelijk en technisch leider van een openbare vertoning van toneel, film, tv enz.

mu·si·cus (de ~ (m.), -ci)
1 praktische beoefenaar van serieuze muziek => muzikant, toonkunstenaar

ik zou je aanraden met fruityloops & een deftige soundcard te beginnen zodat je bezig bent & je voor jezelf kan uitdokteren welke behoefte je eventueel aan hardware zou kunnen hebben & wat jou definitie van een "goed apparaat" is.
Ondertussen kan je lekker doorsparen & geld verliest zn waarde niet... betaalbare apparaten wel

grz jzz

zeg jazzman, je punt is duidelijk, je tone of voice is echter de laatste paar dagen beetje ERG lomp en zuur... kan ook wel op een andere manier lijkt me zo..... ff cursus sociale vaardigheden doen dan? ;)
 
Ik zou beginnen met een MPC2000XL, heb ik ook gedaan 3 maanden geleden, bevalt me nu nog steeds heel erg.
 
RM1X, MPC 2000xl of misschien de nieuwe MPC1000?
Of een leuk software pakket zoals reason?

Je zou ook iets van een CS1x/cs2x kunnen kopen. Daar kun je ook een hoop mee.'
Er zijn zoveel opties. Het is net wat je uit die machines haalt.
Meestal ben je zelf de beperking (even in het algemeen, ik bedoel dat niet persoonlijk) om een bepaalde sound te maken.
Er ging voor mij al een wereld open toen iemand me de tip gaf om met de equalizer dingen weg te filteren in plaats van alles maar te boosten ;).

Je zou ook kunnen gaan voor wat minder gangbaar spul in de vorm van een ASR10 of ASR X. Die bakken ken ik niet verder maar om het lijstje even aan te vullen.

Succes in ieder geval. Je kunt bij mij terecht met vragen over CS1X en yamaha A4000 sampler.

-Robin-
 
Origineel geplaatst door C738
RM1X, MPC 2000xl of misschien de nieuwe MPC1000?
Of een leuk software pakket zoals reason?

Je zou ook iets van een CS1x/cs2x kunnen kopen. Daar kun je ook een hoop mee.'
Er zijn zoveel opties. Het is net wat je uit die machines haalt.
Meestal ben je zelf de beperking (even in het algemeen, ik bedoel dat niet persoonlijk) om een bepaalde sound te maken.
Er ging voor mij al een wereld open toen iemand me de tip gaf om met de equalizer dingen weg te filteren in plaats van alles maar te boosten ;).

Je zou ook kunnen gaan voor wat minder gangbaar spul in de vorm van een ASR10 of ASR X. Die bakken ken ik niet verder maar om het lijstje even aan te vullen.

Succes in ieder geval. Je kunt bij mij terecht met vragen over CS1X en yamaha A4000 sampler.

-Robin-

rm1x *met* reason ;)
 
Origineel geplaatst door koediman
we blijven hier met z'n allen wel fijn advies geven, maar waar de hel is die mosely toch gebleven? :D

dat vraag ik me ook vaak af je....

iemand vraagt iets maar geeft geen reactie meer

Of hij staat nu in de winkel ;)
 
Of Jazzmann heeft hem bang gemaakt?


Misschien dat het FAQ gedeeltje ook wel een beetje uitgebreid kan worden?
 
Origineel geplaatst door fuse
Of Jazzmann heeft hem bang gemaakt?

ja gasten srry, ben een paar dagen ziek geweest & door diie mix van verveling & stoned zijn word ik een beetje synisch.

maar'k aprecieer da wel dat jullie me erop wijzen

grz jzz
 
Origineel geplaatst door JazzMann
ja gasten srry, ben een paar dagen ziek geweest & door diie mix van verveling & stoned zijn word ik een beetje synisch.

maar'k aprecieer da wel dat jullie me erop wijzen

grz jzz

heerst die vervelende griep ook al in belgie?
 
Back
Top