[Track] Synthwave / disco

Begint al lekker met een uber 80s Italo drum sequence.
Dan een mooie melodie, nice.
De bassline en de rest mag ik ook wel. Cool stuk bij 2.24, goed bedacht.

Prima track!
 
Die drums zijn al tof inderdaad. Koebel is misschien een beetje hard. Goede sounds verder allemaal. Die leadmelodie is ook tof. Misschien wel iets meer fraseren?

Maar cool nummer verder. Ben benieuwd naar de afgemixte versie.
 
Die lead vindt ik juist kut. De rest is prima te doen.
 
gloomer zegt dat jij ook van zwolle bent ik toevallig ook.
misschien kunnen we samen een trackje knutselen??.
 
Lijkt me meer Italo/Disco. Synthwave is weer een nieuw naampje voor marketing doeleinden imho ;-)

Vind de beat en bass tof. Zou de pads wat dikker maken en de lead vervangen voor wat anders.
 
Dank voor alle reacties, leuk om te lezen,

De lead houd ik er wel in, ik vind hem zelf goed passen. De melodie sleutel ik misschien nog wel een beetje aan, hij is nu wat simpel. Sowieso heb ik dit nummer in hooguit 5 uur gemaakt. Niet te ingewikkeld doen en lekker muziek maken.

Wat bedoel je met variëren met effecten, @gloomer?

@Spacechicken: klopt, pm me anders even. Lijkt me leuk om binnenkort wat af te spreken.

P.S. @Stupide: ik kan helemaal niet mixen, haha. Daarom besloot ik de track te posten. Ik wil het eventueel wel leren, maar om nou veel tijd te steken in een matige track leek me zonde van de tijd. Vandaar deze 'second opinion' :P

Ik kwam via Beatport een Synthwave-label tegen en als ik 2 goede tracks heb stuur ik een demo. Dan heb ik weer een doel met mijn muziek.
 
Prima track met een prettige old skool vibe. Die brass mag meer knallen in het hoog wat mij betreft. En even dacht ik ook dat die koebel te hard stond, maar eigenlijk vind ik het wel OK zoals het is. Mag best een prominente rol hebben in deze track.
 
ja, leuke track , geeft zeker dat oude italodisco gevoel weer (weer helemaal hip heb ik begrepen ;-)
lead vind ik juist wel passen, houwen dus misschien wat meer air geven middels reverb
maar verder een prima track, is ook wel leuk om te maken volgens mij
 
alles om die nare lead heen is goed.. dan moet je wel over de 50 zijn om dat nog te kunnen waarderen..
 
heerlijke Drumtraks-clap!! welke synth voor de bassline? Ik kan dit goed pruimen!! Rimini, Discotto: here's the music!
 
Hey @Relexted, ik ben nog niet eens 40 en ben dol op deze muziek :)

@Enzo. F:

De drumsamples komen van een Zenhiser sample-cd. De baslijn is uit de Korg Polysix. Voor de rest hoor je een Arturia Jupiter, FM7 en FM8 van Native Instruments en UVI Digital Synsations. Alles uiteraard in VST-vorm, anders kan ik het niet betalen :)
 
Back
Top