• Het Marktplaats Archief kan als naslagwerk worden gebruikt. Alle advertenties die in het archief staan, zijn gesloten en dus niet meer actief. De aangeboden producten zijn niet meer te koop. Advertenties worden naar dit archief verplaatst als de eigenaar de advertentie heeft gesloten of wanneer er langer dan 30 dagen geen activiteit op een advertentie is geweest.

    Het heeft dus geen zin om de aanbieders te benaderen met vragen over een product dat niet langer te koop wordt aangeboden. Doe dit dan ook niet. Het voorkomt ergernis.

Vermona Perfourmer MKII

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

NeonNoises

Stamgast
Lid sinds
7 april 2014
Berichten
336
De PerFOURmer is een vrij unieke synthesizer. Eigenlijk zijn het vier onafhankelijke monosynths in 1 kastje met een heleboel knoppen.

Elke voice heeft de keuze uit sine, saw, triangle, pulse of noise als golfvorm, of ext. in, in 4 octaven. Daarnaast kan ook nog de LO of HI frequentie geselecteerd worden, voor het moduleren van de andere voices via FM. Verder een pitch envelope en een lfo naar pitch of filter. De filtersectie heeft cutoff, resonance, envelope en lfo, en voor de lfo kies je ramp/square, sine of S&H. Vervolgens de envelope generator voor filter en amp en de VCA.

En dat allemaal dus vier keer.

Je kan kiezen uit verschillende playmodes, namelijk 2 monofone, 2 duofone en 2 polyfone settings. Vooral de tweede monofone is erg vet, want hij scrollt dan door de voices. Als je elke voice net anders instelt krijg je dus per note variatie. Door de individuele outputs is de Perfourmer ook in te stellen als 4-voice multitimbraal, aan te sturen via midi.

Ik vind het een heel erg te gek ding, maar ik gebruik hem alleen om lekker mee te experimenteren en zelden in producties. Daarom mag hij ruimte maken voor iets anders.

Richtprijs 850 euro.

Ruilen voor de onderstaande machines vind ik leuk:

* Moog Sub 37 (+ 300 van mijn kant)
* DSI Tempest (+ 300 van mijn kant)
* Modal Electronics 001 (bijbetaling in overleg)
* Sequentix Cirklon (wie niet waagt.. bijbetaling in overleg)
 
Last edited by a moderator:
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top