Korg Oasys PCI jam

Lid sinds
22 Maart 2008
Berichten
10.008
Locatie
-
Afgelopen dagen heb ik de computer met mijn Oasys PCI weer eens aangesloten en samen met Ableton, en wat lekkere sounds ontstond er al snel een jam dinges..

Voor degene die dit stukje antiek niet kennen. De Oasys PCI kwam rond 1999 op de markt, was onbetaalbaar voor de gemiddelde hobbystudio producert, maar had een zeer realistische Mini Moog, en P5 (en Pro-one) emulatie.
Daarnaast nog verschillende andere analoge modeling, FM, orgels, fluiten, trompet, sax, voice, plucked strings en verschillende sample players

Nu zijn de sax en trompet niet heel realistisch maar sinds ik na een omzwerving van verschillende EP (VST) emulaties te hebben geprobeerd uiteindelijk zelf maar een Rhodes, Pianet (duo) en Wurlitzer heb gekocht ben ik nog steeds onder de indruk van het 'reed model' in deze kaart.
Het is het niet helemaal maar zit zo dicht tegen een Wurlitzer aan en vooral het ermee spelen (op een gewogen keys klavier) is zo inspirerend.. :)

Muziek komt rechtstreeks uit de audio-outs van de Oasys kaart die wordt aangestuurd door midi uit Ableton. (Geen overdub).
Om DSP sources te sparen (en niet al teveel fx in te laden) heb ik voor de drums veel stereo samples met fx erop gebruikt.
De funky gitaar-achtige dingetjes zijn met het plucked string model gedaan en de bas is met de Mini Moog emulatie gedaan.

Heb na het opnemen de structuur wel aangepast en nog wat geEQed en gecompressed maar dus geen external fx gebruikt. :)
Daarnaast een paar saxofoonpartijen ingespeeld en wat vocals.
Het einde is 'n beetje armoedig maar dat heb je nu eenmaal met 'n jam, je moet 'n keer stoppen :D

Ik ben nog steeds blij om dit stukje historie in mijn bezit te hebben ook al is het misschien ingehaald door de hedendaagse techniek. :)

https://soundcloud.com/macgyvergear/oasys-pci-jam
 
Laatst gewijzigd:
Thanx: B.I.S. en Gloomer. :mega:
Het einde ja, 'k weet het. Toen ik begon met zang en de sax opnemen had ik wat midi themaatjes als audio opgenomen om op te jammen en de computer waar de Oasys geluidskaart in zit alweer uitgezet, maar waarschijnlijk ga ik er nog wel aan verder werken.
Heb nog wat DSP ruimte over om extra synthlijntjes aan te kunnen sturen maar misschien moet ik het mezelf ook makkelijk maken en niet beperken tot 'n 1 take opname :)
 
Laatst gewijzigd:
Wat een beest van een kaart man! Is in goede handen zo te horen :) Je bent erg muzikaal! Krijg er gelijk een 'Level 42' Vibe van :okdan:
 
Ja, en dan kom ik hem hier gelukkig ook nog tegen. Heerlijk heerlijk heerlijk. Je saxspel wordt ook telkens beter. Ik vind het echt goed. Wat me wel opvalt is de fase die ik hoor in de backing sax. Misschien een van de twee kanalen opnieuw inspelen? En je stem is zoals altijd gewoon erg lekker (hoewel ik hem in de wat hogere regionen nog beter vind). Ik zou hem wel eens in een uitgewerkte track versie willen horen.
 
@ SlaveoftheWave: Thanx.. :)

@ Bob: Lekker he? :D Maar idd zoals je al zegt; moet dat intro themaatje op de sax even opnieuw doen.. De track blijft lekker in mijn hoofd hangen en gaat dus vast nog wel in een meer geëvalueerde versie voorbij komen. :)
 
De link was doodgemaakt by accident... maar onlangs opnieuw geupped :)

https://soundcloud.com/macgyvergear/groovy-oasys-pci-jam
 
Vet weer Mac!!!!!, lekkere funk zoals ik gewend ben van je!!!!. Ik zou die track waar jij ooit eens aan gewerkt hebt, toch nog eens een mooie schop willen geven :okdan: :halleluja
 
Thanx man!! :) Maar ey.. daar dacht ik laatst ook aan. ;) Ik herinner me dat ik toen een beetje stukliep op de saxdingetjes en nog wat met de tekst zat.. maar ben inmiddels daar iets handiger mee geworden.
Ow.. en ik heb nu inmiddels ook een Clavinet :D :mega:
 
Dat van die clavi had ik volgens mij nog meegekregen hier?, maar het lijkt me vet om dat weer eens op te pakken, want jou input was echt geweldig bij dat stuk!!!:okdan: :halleluja :)
 
Back
Top