TK01 THC01 by DijkstarMusic

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?p=1899240

Tattattarataaaa, hier zijn ze dan, de kick en clap, de TK-01 en THC-01,

attachment.php


De clap klinkt vrijwel hetzelfde als de 808/909 clap maar je kan er heel wat meer mee en de kick zit een beetje tussen de 808 en 909, heeft de punch van de 909 en de boem van de 808, het zijn dus geen clonen maar een totaal nieuw ontwerp, die beter aansluiten bij de Eurorack standaard.

De trigger is schakelbaar tussen normale 1 shot of voor de kick gate op release, release is langer zolang de gate aan is, of op sustain, blijft op constant niveau zolang gate aan is, en gaat daarna naar release, dus je kan de kick als sinewave synth/subbas gebruiken, op de clap de repeat, blijft zolang repeaten/klappen als gate aan is of release op de ambient is langer zolang gate aan is.
CV Pitch input op de klik en kicksine en op de kick kan je kiezen of deze alleen de staart/taile doet of op de hele kick, dus incl. EG, bij de clap 1 voor de speed van de claps en voor de tune en alle inputs zijn gewoon 1V/oct, bij de kick zijn deze intern afstelbaar net zoals de tune, standaard staat deze op ca 50Hz, de 808/909 stand ongeveer maar je kan ook naar C dus ca 62Hz, de clap heeft nog een stand waarmee je de clapgenerator niet meer uitzet, ik kwam dit toevallig tegen bij het ontwerpen en vond het wel geinig klinken, je krijgt een soort echo effect op de klap in de release tijd, op het filmpje laat ik het wel horen.
De uitgang zit op 10V TT en is CV aanstuurbaar met een log. bereik van ca 1V/6dB, dus bij 5 volt op de CV heb je 10v. uit, bij 4v. ca de helft enz. en bij 6v. heb je ca 20v. en daarboven krijg je oversturing, signaal/ruisverhouding is ca 85dB, dus lekker ruisarm.
Voeding is niet zo moeilijk, alles tussen de 11 en 16volt is goed, natuurlijk wel goed afgevlakt en je mag een foutje maken met aansluiten, ze zijn volledig beveiligt tegen verkeerd om aansluiten en als het LEDje op het front rood brand heb je de module dus verkeerd om aangesloten, MAAR wees hier voorzichtig mee, heel veel modules hebben dit niet dus zie het niet als een standaard oid en als je de grote stekker op de busboard verkeerd om doet zet je 12volt op de 5 volt lijn, gaan deze modules nog steeds niet stuk maar andere modules waarschijnlijk wel, stroomverbruik lich bij beide modules onder de 40mA per 12volt, die is op de + en - vrijwel gelijk.

Prijzen zijn voor de kick 189 euro incl BTW en verzending en voor de clap 179 euro incl alles.

Nou heel verhaal maar als jullie nog vragen hebben, brand los!
 
Last edited by a moderator:
Thanks Cornerman en Guido :okdan:

De eerste zijn de deur uit en heb er nog een aantal af te bouwen maar zit te wachten op schakelaartjes die nogal lang onderweg zijn :(
Ik ga aan de KITjes beginnen, beetje zelfde recept als de TK-09, dus 3 soorten, 1 compleet, 1 zonder frontplaat en 1 alleen de 2 printplaatjes.

Op de schakelaars na heb ik alles hier liggen moet alleen de printjes maandag nog bestellen, die verwacht ik dan de volgende week binnen.
Kijk op de website voor de prijzen, die is nog wel onder construction, maarja dat is ie al sinds die in de lucht is.. :D
Bij 1 KIT of onder de €140,- zitten er verzendkosten op, daarboven niet meer.
Over de kitjes, je moet wel een beetje skills hebben want het zit erg dicht op elkaar, en de pots zijn SMD het zijn 2 printjes en ik geef je alleen de PCB layout maar geen schema en heb helaas weinig tijd om je te helpen als het niet werkt, dus hou daar rekening mee.
Printjes zijn wel foutloos, dus als je alles correct soldeert moet het gewoon werken en ik zal wel wat meetpunten op de PCB's aangeven zodat je wel enigzins fout kan zoeken.
Als er nog verzoekjes of vragen zijn, brand los! :)
 
PCBtjes zijn onderweg en de schakelaartjes liggen hopelijk op het postkantoor, dus denk dat ik vanaf volgende week de KIT's kan gaan leveren, er zijn al een paar bestellingen binnen dus voor ik het weer vergeet, de kortingscodes zijn ook geldig voor de KIT's, gewoon hetzelfde als op de modules, dus als je een kant en klare TK-09 toen de tijd heb gekocht kan je de MOD korting gebruiken enz.
Ik weet (nog) niet of het forumleden zijn die besteld hebben. zo ja, bedankt vast :okdan: dan ga ik kijken of de korting ook voor jullie was.

Ik denk dat ik een goeie deal heb gemaakt met een assemblage bedrijf voor het bestuken van de printjes dus als alles doorgaat zal dat de productie en levertijd een boost gaan geven..

Wordt vervolgt..
 
De modules blijven lekker. :D

Hoe zijn de vooruitzichten mbt de snare? :)
 
Back
Top