TK01 THC01 by DijkstarMusic

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?p=1899240

Tattattarataaaa, hier zijn ze dan, de kick en clap, de TK-01 en THC-01,

attachment.php


De clap klinkt vrijwel hetzelfde als de 808/909 clap maar je kan er heel wat meer mee en de kick zit een beetje tussen de 808 en 909, heeft de punch van de 909 en de boem van de 808, het zijn dus geen clonen maar een totaal nieuw ontwerp, die beter aansluiten bij de Eurorack standaard.

De trigger is schakelbaar tussen normale 1 shot of voor de kick gate op release, release is langer zolang de gate aan is, of op sustain, blijft op constant niveau zolang gate aan is, en gaat daarna naar release, dus je kan de kick als sinewave synth/subbas gebruiken, op de clap de repeat, blijft zolang repeaten/klappen als gate aan is of release op de ambient is langer zolang gate aan is.
CV Pitch input op de klik en kicksine en op de kick kan je kiezen of deze alleen de staart/taile doet of op de hele kick, dus incl. EG, bij de clap 1 voor de speed van de claps en voor de tune en alle inputs zijn gewoon 1V/oct, bij de kick zijn deze intern afstelbaar net zoals de tune, standaard staat deze op ca 50Hz, de 808/909 stand ongeveer maar je kan ook naar C dus ca 62Hz, de clap heeft nog een stand waarmee je de clapgenerator niet meer uitzet, ik kwam dit toevallig tegen bij het ontwerpen en vond het wel geinig klinken, je krijgt een soort echo effect op de klap in de release tijd, op het filmpje laat ik het wel horen.
De uitgang zit op 10V TT en is CV aanstuurbaar met een log. bereik van ca 1V/6dB, dus bij 5 volt op de CV heb je 10v. uit, bij 4v. ca de helft enz. en bij 6v. heb je ca 20v. en daarboven krijg je oversturing, signaal/ruisverhouding is ca 85dB, dus lekker ruisarm.
Voeding is niet zo moeilijk, alles tussen de 11 en 16volt is goed, natuurlijk wel goed afgevlakt en je mag een foutje maken met aansluiten, ze zijn volledig beveiligt tegen verkeerd om aansluiten en als het LEDje op het front rood brand heb je de module dus verkeerd om aangesloten, MAAR wees hier voorzichtig mee, heel veel modules hebben dit niet dus zie het niet als een standaard oid en als je de grote stekker op de busboard verkeerd om doet zet je 12volt op de 5 volt lijn, gaan deze modules nog steeds niet stuk maar andere modules waarschijnlijk wel, stroomverbruik lich bij beide modules onder de 40mA per 12volt, die is op de + en - vrijwel gelijk.

Prijzen zijn voor de kick 189 euro incl BTW en verzending en voor de clap 179 euro incl alles.

Nou heel verhaal maar als jullie nog vragen hebben, brand los!
 
Last edited by a moderator:
Thanx :okdan: en voor de spelfout ook :okdan: , ik ben toch al met de website bezig dus ga het aanpassen.

Je kan de kick wel intern oversturen, gewoon meer dan 5 volt op de VCA CV in zetten, boven de 6 volt gaat het VCA clippen tegen de voeding, veel verder dan 8/9volt CV heeft niet zoveel zin meer maar er komt dan wel iets van 22V TT uit dus wel genoeg sap om je overdrive verder te overdriven en als je meer uitgang wil hebben moet je de module op 2x 16 volt voeden..
 
Mocht je de ondertitels op "papier" hebben, wil ik er ook wel ff naar kijken om te corrigeren. Bijvoorbeeld bovenstaande kick filmpje is het natuurlijk Depth ipv depht
 
Oei die Depht is wel suf ja :o:

Als de rest wel allemaal goed gaat heb ik eind deze week wel wat modules klaar en kunnen ze de deur uit, ik heb op meer dan 40 printjes alle lage componenten erop zitten, dus ga aan laag 2 beginnen en heb ook inmiddels de website aangepast.
Was weer een gevecht en ben nog niet klaar maar ze staan er alle 2 op en ze kunnen besteld worden en het is me zelfs gelukt om er een kortingcode aan te hangen voor het forum.
Nog even voor de duidelijkheid, je kan korting krijgen als je heb meegeholpen met het van de grond krijgen van de eerste kickmodule de TK-09, dus als je die besteld hebt voor of in December 2012 mag je een code gebruiken, er zijn in totaal 6 codes, waarvan 2 PCB voor als je een KITje zonder frontplaat had, KIT voor als je een complete KIT dus incl front had, en MOD als je een afgebouwde had, dus; en als je dan 2 modules besteld mag je de 2 erachter zetten voor extra korting, dus,

PCB1 = 10 euro
PCB2 = 15 euro
KIT1 = 15 euro
KIT2 = 25 euro
Mod1 = 25 euro
Mod2 = 40 euro

Als je het niet meer weet wat je had of wanneer stuur me een mailtje, ik kan het zo nagaan voor je en vergeet het zelf ook niet, ik doe me best er op te letten maar het kan er door heen slippen natuulk..
Nou ga weer soldeerdamp snuiven :D wordt vervolgt...
 
Last edited by a moderator:
Ja dat was ik idd vergeten te melden, het lijstje wat hier al staat of reserveringen gaan voor maar dan moet je natuurlijk wel een bestelling doen, lijstje is al aardig oud en op het lijstje wat toen bij de kick gemaakt is heeft uiteindelijk ook maar 1/3 een bestelling gedaan dus om het ff bot te zeggen, ik ga er niet te lang op wachten.
Voor de nieuwe kick is helemaal geen lijstje, wel wat mail reserveringen en die gaan hetzelfde als boven.
 
Ja dat was ik idd vergeten te melden, het lijstje wat hier al staat of reserveringen gaan voor maar dan moet je natuurlijk wel een bestelling doen, lijstje is al aardig oud en op het lijstje wat toen bij de kick gemaakt is heeft uiteindelijk ook maar 1/3 een bestelling gedaan dus om het ff bot te zeggen, ik ga er niet te lang op wachten.
Voor de nieuwe kick is helemaal geen lijstje, wel wat mail reserveringen en die gaan hetzelfde als boven.

OK, besteld :P:okdan:
 
Bij mij werkt de MOD2 code niet? Hij zegt wrong code?
Kan ik hier iets aan doen... probeer morgenochtend nog even een andere browser ofzo...
 
Ja idd, je heb gelijk, het moet zonder teveel hoofdletters, het is Mod1 en Mod2.., sorry!

Kan het ook niet meer editten,.. Moderator als je dit leest, zou je het kunnen aanpassen naar bovenstaand?

top! besteld!
 
Ik wacht nog even tot de kit versie beschikbaar komt :-)
 
Back
Top