[techno] Pjotr G - Tear

Pjotr G

funky lid
Lid sinds
1 november 2001
Berichten
4.580
Locatie
Nieuwkoop
Hallo leute,

Hier weer een techno trackje van me
http://homepage.uvt.nl/~s216887/samples/songs/Pjotr_G_-_Tear.mp3

Nord Rack 2: Sinus bassline (woohoo portamento), Sweep Noise
Roland MC-307: Een meuk drums
E-mu ESI-4000: Nog een meuk drums

Zoom RFX-1000: Galm, delay

Mixed on Behringer MX2442

Het is een beetje een vage track. Ik heb me vooral gericht op flow, naar een melodie hoef je niet echt te gaan zoeken. De monotone beat moet je op de dansvloer in n soort trance brengen. Aldus de intenties :)

Hit or Miss?
 
theeft inderdaad wel flow zoals je zegt.
doet me een beetje aan Umek denken
met die ride die je er in laat komen.klinkt
lekker :dj:

isnieZot
 
tnx :)
 
Hij is erg goed ja.

De drums mogen wel wat strakker met compressie naar m'n smaak. Maar dit is echt dansvloerwerk. :)
 
Origineel geplaatst door 6 trak
erm... alweer een ritme track?

ja en? Ik gebruik mijn synths er toch wel in hoor :D


fuse:
Ik heb geen compressor. Heb van verschillende ritme lagen audio loops gemaakt (heb dus gelijk de live versie :) ) en daar n envelope op los gelaten die n compressor simuleert (op elke kick begint de zaagtand weer naar boven te kruipen). T valt me nog mee dat ik zo nog vrij overtuigend een compressor kan faken :)

Who needs them anyway
 
Lekkere track!! en geen compressor tjaa als je ff niet anders kan of heb dan maar op een andere manier..ik wil ook zo veel nog, maar kost allemaal geld...:dj: :dj: :dj: ..hmmm het blijft wel steeds op de zelfde toon doorgaan, maar voor de rest goed gedaan..en goede drums
 
Nice!
 
Euhm.. hijs goe-hoed.. alleen zou ik de percussie wat meer naar de voorgrond trekken, en de rides weglaten.. Volgens mij zit de flow er dan helemaal in :)
 
die mc307 klinkt idd erg vet. kan ik wel gebruiken:D hij komt stiekum op me wishlist...

enne trackkie zelf is apart:) leuke afwisselingen. die sinusbas misschien wat harder en wat vetter maken. hij viel mij niet echt op...
 
an sich hoeft er eigenlijk helemaal niks op te vallen. Maar wat er gebeurt als je m weglaat.....;)
 
zoals?

Gebrek aan leads etc is bewust
 
ik weet niet peter, het is natuurlijk jou ding. Maar misschien wat extra dingen om meer spanning te krijgen in de track zou niet misstaan!
Het ritme is okee, laat daar geen twijfel over bestaan.

gr
R
 
:dj: vet; Dit is is wel mijn smaak. Lekkere volgepropte stamp techno. Ganz Schranzzz! :D

Je compressie truuk is geslaagd; het geheel pompt als de neten, en dit zorgt voor een groot gedeelte van de flow.

Kwa opbouw hoort dit natuurlijk "eentonig" te zijn; dwz kleine onopvallende variaties die je daardoor in een trance/flow brengen. En dat is geslaagd. Wel vind ik dat ie pas rond 2:00 tot 4:00 lekkerder begint te lopen. Het lijkt alsof jij tijdens het mixen er ook meer inraakt, tenminste dat denk ik te horen.

Op de dansvloer zou deze het zéér zeker doen!
;)


:biertje:
Sander

PS: geluisterd op een (goede) koptelefoon...
 
Re: [techno] Pjotr G - Tear

Origineel geplaatst door Pjotr G
Hallo leute,

Hier weer een techno trackje van me


Hit or Miss?


eeeh,geen van beide althans nog niet...ik vind het rythme wel erg goed,en das het belangrijkste in deze track... maar ik zou persoolijk sommige dingen iets meer naar voren halen,en wat vage lfo/modulate geluidjes op de achtergrond plaatsen om je toch wat meer te onderscheiden van de rest,en eventueel wat vage vocals (speech) op de achtergrond en dat flink pannen...dan wordt het zeker een hit op de dansvloer!!!
 
zoals altijd bij jou een lekker ritme, maar persoonlijk heb ik het een beetje gehad met dit soort techno. Zeker als ik op een feest ben waar alle dj's alleen maar 2 uur lang dit aan elkaar mixen schreeuwt mijn hoofd toch om meer afwisseling. En dat hoeft natuurlijk niet per se een synth-melodietje te zijn maar kan ook met iets anders wellicht. Maar ik hou toch altijd wel van de energie die hier in zit.
 
Back
Top