Casio FZ10m + Oberheim DPX1 + Gotek + HXC

MatthewLeBlom

Moderator
Staff member
Lid sinds
31 augustus 2003
Berichten
8.514
Locatie
De Efteling
Hallo allemaal,


Gisteren avond hebben debob en ik succesvol geprobeerd twee Gotek drives met HXC software erop in debob's Oberheim DPX-1 en Casio FZ10m te bouwen.
Het verliep helemaal gesmeerd.

Goteks flashen was inmiddels een routineklusje, maar het maken van een geschikt USB stick is altijd weer anders voor elk merk sampler.
Maar dat werkte dus ook prima voor deze twee machines.

Hier wat relevante info:

Oberheim DPX-1:
- jumper op S0, verder geen jumpers gebruiken.
- 3,5" drive bay is gebruikt, de 5,25 drive bay bleef onveranders zitten.
- power connector en 34 pins flatcable kunnen gewoon op dezelfde manier in de Gotek als ze in de originele diskdreve zaten (pin1 op pin1 en pin 34 op pin34).
- config file die gebruikt is: standaard HXC config file met de naam "indexed mode".
- saven kan niet met een DPX-1 dus een lege image file is niet van toepassing.

Casio FZ10m:
- vergelijkbaar met de DPX-1 dus 1 jumper op S0, verder geen jumpers.
- geen reversed cables, alles gewoon aansluiten zoals het zat.
- wat we niet hebben getest: saven. We hebben dus ook geen lege image file gemaakt.


Voor de sier twee work in progress foto's. Helaas zijn er geen foto's gemaakt van het eindresultaat want toen waren we te veel bezig met freaken :D
 

Attachments

  • GotekDPX1WIP.jpg
    GotekDPX1WIP.jpg
    67,8 KB · Bekeken: 182
  • GotekFZ10mWIP.jpg
    GotekFZ10mWIP.jpg
    44,3 KB · Bekeken: 127
Interessant :mega:

Is die FZ10m van jou? Ik had ooit begrepen dat je em hebt 'gehad'.. maar ik kan het ook verkeerd opgevat hebben natuurlijk :)
 
Interessant :mega:

Is die FZ10m van jou? Ik had ooit begrepen dat je em hebt 'gehad'.. maar ik kan het ook verkeerd opgevat hebben natuurlijk :)

De FZ10m is niet van mij maar van debob.
Ik heb wel ooit een FZ10m gehad, maar dat is lang geleden.
Toen had ik ook een Akai S2000 (ook weg gedaan) en een Prophet 2002 (heb ik nog steeds).
De FZ10m had ik er als laatste bij gekocht en heb ik maar heel weinig gebruikt omdat ik hem nogal ingewikkeld vond. Eigenlijk moet ik zeggen: "ik vond het een waardeloos klote apparaat) :D

Maarja...nu heb ik natuurlijk spijt.
Want dat ding klinkt namelijk tegek, en het viel me gisteren op dat de bediening helemaal niet zo ingewikkeld is. Ik had vroeger gewoon minder moeten mouwen, dan zou ik nu nog een FZ10m gehad hebben :)
 
Back
Top