beginner

bamikroket

Nieuwkomer
Lid sinds
17 april 2016
Berichten
2
hallo,


ik ben 1 maandje bezig met fl studio en snap er nog niet veel van. heeft iemand tips voor mij of wat ik het best kan doen.
 
Ik denk dat de beste antwoorden al in de 2e reactie zijn gegeven.

Probeer ook de tutorials van imageline zelf eens. Je kunt er via je account zo bij .

En de handleiding is echt handig.
 
Last edited by a moderator:
Laad eens een preset track zet hem om play in en ga er mee spelen. Zet dingen uit, voeg dingen toe, luister wat er gebeurd en ook wat er niet gebeurd. Neem tussen door wat Bami (Hans Teeuwen: eerst nog even bami eten.." Of een kroket? Youtube is je vriend.
 
"Zet hem om play in "is niet cryptisch maar gewoon het gevolg van vette vingers op mijn tablet tijdens het typen
 
Ik ben al 13 jaar lid hier en kan er nog niks van.
Kortom, ik weet niet of je daar wat aan hebt?
 
Fruityloops is echt niet het makkelijkste pakket met al die onlogische menu's en submenu's. Ik begreep er ook geen reet van (zo'n 13 jaar geleden, misschien is het inmiddels verbeterd).

Nou 5 jaar geleden was niet veel beter idd. Onlogisch gebeuren met die mixer ook en al die windowtjes over elkaar. Minst overzichtelijke Daw die ik geprobeerd heb. Zou nu nooit meer kiezen voor een DAW zonder session view... Ok nu weer on topic :)
 
Waarom ben je uberhaubt begonnen? Die andere vraag over melodie was ook niet zo scherp geformuleerd.

Eerst even een interne check doen misschien? Als je een gitaar koopt kan je ook niet in 1 maand spelen. Waarom zou het met een computer wel snel lukken?
 
Stop met FL Studio.

Koop een Roland TR-909 en Roland TB-303... je zal zien dat het daarmee wél gaat...
 
Mijn advies is om een tutorial op te zoeken en deze te bekijken (hetzij een Youtube reeks hetzij een dvd serie). Tijdens de tutorial doe je de stappen na en zo leer je snel het programma kennen. Succes!
 
Vind iemand in de buurt die op jouw niveau zit of wat verder is en vraag om een middagje workshop. Je hebt het zo veel sneller onder de knie en je komt over de opstartsdrempel heen.
 
Bericht door een moderator:
Even opgeschoond tot de essentie
 
Back
Top