CS80 en vele anderen....

Flink project natuurlijk....
 
"I have to liquidate most of my vintage gear"(sorry guys, nothing personal)
20.500, er valt dus over de prijs te praten , 20.000 is ook ok :-)
Da's niet mis...tjonge
 
Ik was vorig weekend in Dirk Witte. Het personeel is immer vriendelijk, en ik zag wat items die niet echt gezocht zijn dus wellicht wat betaalbaarder(dacjht ik). Een DW6000, een DR110. Maar helaas, 599 voor een DW6000 is redelijk imbeciel. Dus de interesse was al snel erg ver weg.

Wat me echter het meest is bijgebleven is hoe alles er bij stond. Onafgedekt, in een viezige stoffige jaren zeventig pijpenla. De digen op ooghoogte vielen mee want die worden nog aangeraakt, maar heemaal bovenaan staat een hele rij synths EN JE KON NAUWELIJKS ZIEN WAT HET WAS WEGENS HET STOF! Een DX100 was gewoon totaal grijs, geen letter viel te lezen! Dingen op elkaar gestapeld, wat dingen schuin er tegenaan, alles gewoon lekker open en bloot. Zelfs De Plug zorgt beter voor zn spullen.

Waanzin. Enkel de bekende jongens(lees het Roland spul) stond in een vitrine. De 909 voor 3600 euro. Maar dus ook de DR110. Terwijl de CS80 daar recht tegenover open en bloot 30.000 euro aan stof staat te happen half onder een tafeltje geschoven...

Nou. Tot zover mijn trip naar Dirk. Het voelde wat als ramptoerisme.
 
Was het geen vintage stof? Wellicht trekken ze een parallel met exclusieve rode wijn, waar de flessen onder een laag stof liggen.....maar goed 30 k voor een synth....tja...ieder z'n verwachting
 
Jij kan die CS80 helemaal niet gezien hebben want die staat boven in de opslag. Er staat wel een CP30 waar alle toetsen door mij zijn uitgesloopt om in de CS80 te zetten.
 
Er stond een enorm orgelachtig oud bakbeest naast de jupiter4 hoek ergens half onder geschoven, durfde zelfs niet echt te kijken. De CP30 maakte het plaatje compleet inderdaad, gaf een soort abattoir-achtig tintje aan het geheel.

Het was een liefdeloze hoop wegkwijnende instrumenten, Disney zou er een prachtige film over kunnen maken. Synth story, of zoiets...
 
En ook enkel de 909 en de house-bakken in een vitrine, maar de Memorymoog in de volle zon in de etalage zonder afdekking. Dat is toch hemeltergend...
 
Zoals het erbij ligt lijkt enkel de 909 niet "te koop voor de sloop'... (excuus voor het hoge inkopgehalte van deze post, een badum tss zou niet misstaan)
 
@patrick: wat ik nog nodig heb voor de CS80 zijn eigenlijk nieuwe keyboard contactstrips. Die van de CS60 zijn niet geschikt. Wat er aan Yamaha chips het nog precies werkt is onduidedlijk aangezien er een te hoge spanning op alle boards heeft gestaan.
Ik ben nu bezig met de huide KBcontacten weer allemaal goed te buigen opdat de velcocity weer goed kan werken (233 draden eruit solderen en later weer terug :-().
Die contactstrips zijn gemangeld doordat iemand de toetsen er met geweld doorheen heeft getrokken bij het uithalen en weer inzetten. De toetsen heeft ie even met schuurpapier bewerkt. Vandaar dat de CP30 gestript is. Die heeft dezelfede toetsen. De bijpassende straf die ik voor degene die dat heeft gedaan in gedachten heb, zal de meeste onder jullie wel bekend zijn ;-)

Als iemand die CS80 koopt, dan doet ie er verstandig aan ook die CS60 erbij te kopen omdat daar wel nuttige en zeldzame onderdelen in zitten die ook in de CS80 zitten.
 
Als iemand een CS80 koopt, dan doet ie er verstandig aan ook die CS60 erbij te kopen omdat daar wel nuttige en zeldzame onderdelen in zitten die ook in de CS80 zitten.

Als je geld in overvloed hebt kun je dat doen, echter voor de minder bedeelden die toch enigzins in de buurt van deze sound willen komen is er ook nog de CS50.
Heb deze zelf al jaren en dit is een zeer stabiele synth en niet zo storingsgevoelig als zijn duurdere broeders.
 
Back
Top