Gezocht: zanger(es) voor Depeche Mode tribute band

SmartBits

hodie mihi cras tibi
Staff member
Lid sinds
3 oktober 2010
Berichten
4.497
Locatie
Nijmegen
Ik ben samen met drie bandleden (zanger, drummer, toetsenist, bassist/gitarist) bezig met het opzetten van een Depeche Mode tribute band.
Er zit al aardig schot in het setje wat we aan het voorbereiden zijn, we verwachten rond of iets na de zomer wel de boer op te kunnen gaan.

We zijn echter nog op zoek naar iemand die de 2e stem (de zangpartijen van Martin) voor zijn/haar rekening kan nemen.
Met andere instrumenten (toetsen, gitaar) uit de voeten te kunnen is uiteraard ook altijd handig, maar de focus ligt voornamelijk op de zang.
Wat regio betreft; iemand die liefst in de regio van de driehoek Nijmegen - Den Bosch - Eindhoven woont, uit praktisch oogpunt (we repeteren in Oss).

Dus, weet je iemand of ben je zelf geïnteresseerd laat dan iets weten! :kroon:
 
Veel succes met je zoektocht en laat ons weten wanneer je er demo's hebt.
Ik zit namelijk nu aan de andere kant van het oceaan... En blijf daar voor een lange, onbepaalde tijd. Anders had ik jullie zeker geholpen.
 
Cool! mijn favoriete band, ik zal jullie volgen
kan zelf helaas niet zingen ;-)
 
Veel succes met je zoektocht en laat ons weten wanneer je er demo's hebt.
Ik zit namelijk nu aan de andere kant van het oceaan... En blijf daar voor een lange, onbepaalde tijd. Anders had ik jullie zeker geholpen.
Oh, ik wou bijna zeggen: vraag Pablo!
 
Ja, jammer dat je niet meer in NL bent Pablo, was zeker een optie geweest!
@RDilago: de band in mijn handtekening, Magnus Machina, is niet de DM tributeband. Waarschijnlijk wordt het Depeche Faux... ;)
 
De zoektocht is inmiddels voorbij; er is een tweede zanger gevonden! :mega:
Dus de preparaties gaan gestaag door. Voor de geïnteresseerden, dit is een kleine impressie van wat we gisteren aan het doen waren:



Mocht je het leuk vinden, like ons dan op Facebook!
 
Last edited by a moderator:
Walkin' in my shoes - de laatste minuut - vanaf pakweg 4m 20 sec - bah wat heeft dat lang geduurd voor ik 't wist :)
 
WimS inderdaad, practig nummer
ben al fan vanaf 82 toen ik die opening sequence van See You hoorde was ik meteen verkocht
en nooit meer losgelaten.
eind dit jaar weer een nieuwe album en volgend jaar een tour!!!!!

ben ook zeer benieuwd naar deze coverband
 
Was inderdaad een stukje Walking in my shoes (1 van mijn favorieten). Dat je 'm niet direct herkende Klinkske, betekent wellicht ook dat wij nog wat meer moeten oefenen... :D Het setje vordert gestaag, we hebben nu zo'n 12 nummers (ruim uur) gereed. Is best een klus om alle geluiden zo goed mogelijk na te bootsen en we proberen ook zoveel mogelijk alles live te doen, bv ook de melodica op Everything counts. Maar we hebben nog even te gaan om alles echt in de vingers te krijgen; we mikken een beetje op volgend voorjaar om op de planken te gaan. Fijn om te horen dat er al wat enthousiaste mensen zijn! :okdan:
 
Zijn er eigenlijk zangers of zangeressen / rappers of rapperinnen op het forum?

Ik denk dat er genoeg synthliefhebbers zijn die graag in contact komen met iemand die ze kan voorzien van originele vocals, tegen een vergoeding.
 
Ik denk dat er wel wat zijn, af en toe komt er wel wat voorbij. Voor mij is zang in principe het hoofdinstrument (no pun intended), dat is wat ik live doe, ook bij dit project (ik doe de partijen van Dave, verder geen instrument). Maar thuis ben ik veel meer bezig met geluiden maken dan met met zang. Ik vind beide erg leuk om te doen, ik denk dat er hier wel meer zijn die dat hebben. Ik hoor toch af en toe wel wat nummers met (goede) zang. Ik denk soms bij de instrumentale tracks die hier gepost worden dat wat vocalen er bij het nog wat beter zouden kunnen maken. Maar dat is ook een kwestie van smaak, sommige mensen zijn juist allergisch voor vocalen...

Dit is bv een dingetje wat ik een tijd terug heb gedaan, samen met m'n oude bandje:

 
Last edited by a moderator:
Ik denk dat er wel wat zijn, af en toe komt er wel wat voorbij. Voor mij is zang in principe het hoofdinstrument (no pun intended), dat is wat ik live doe, ook bij dit project (ik doe de partijen van Dave, verder geen instrument). Maar thuis ben ik veel meer bezig met geluiden maken dan met met zang. Ik vind beide erg leuk om te doen, ik denk dat er hier wel meer zijn die dat hebben. Ik hoor toch af en toe wel wat nummers met (goede) zang. Ik denk soms bij de instrumentale tracks die hier gepost worden dat wat vocalen er bij het nog wat beter zouden kunnen maken. Maar dat is ook een kwestie van smaak, sommige mensen zijn juist allergisch voor vocalen...

Dit is bv een dingetje wat ik een tijd terug heb gedaan, samen met m'n oude bandje:


Hetzelfde hier. Ik schrijf en componeer mijn muziek voor de zang en omdat ik het leuk vind om met elektronische geluiden te experimenteren. Ik kan me in dit verhaal heel goed vinden :)
 
Mooie "necrobump"! :D

Inmiddels zit het Depeche Faux project weer in de koelkast. Wel een aantal leuke shows kunnen doen voor enthousiast publiek, onder andere Zwarte Cross. Was in ieder geval makkelijker om mensen binnen en aan het bewegen te krijgen dan met eigen werk...
 
Mooie "necrobump"! :D

Inmiddels zit het Depeche Faux project weer in de koelkast. Wel een aantal leuke shows kunnen doen voor enthousiast publiek, onder andere Zwarte Cross. Was in ieder geval makkelijker om mensen binnen en aan het bewegen te krijgen dan met eigen werk...
Ik kan me heel goed voorstellen. In Buenos Aires er is een DM tribute band (“The Mode”) die heel goed doet... Maar! Het blijft een tribute. Wat zij hebben is een manager die hun overal kan inzetten voor optredens gezien dat de band zo populair is in Latijnsamerika. Als je eigen werk wil oprichten, dat is dan een ander verhaal.
Voor mijn eigen muziek uitingen heb ik sinds 2015/16 besloten om helemaal eigen werk gaan schrijven/produceren/uitvoeren. Ik zie de nut niet als ik geld moet besteden aan de productie van de muziek die al uitgebracht is, hoe leuk en aardig het kan zijn.
 
Back
Top