Pioneer Toraiz SP-16 sampler/sequencer



http://www.musicradar.com/news/tech...plete-with-dave-smith-analogue-filters-636639

MUSIKMESSE 2016: Pioneer has revealed an impressive-looking new sampler and step sequencer, the TORAIZ SP-16, ahead of the Musikmesse show in Frankfurt.

It's built around 16 powerful sampler engines and, most excitingly, Dave Smith Instruments-created analogue filters based on the esteemed Prophet-6 synth. TORAIZ can be used as a stand-alone unit if required and quantized via Pro DJ Link.

Samples are loaded via USB or from internal memory, and patterns are then created, tweaked and triggered in the 16-step sequencer using a 7-inch colour touch-screen and multi-coloured performance pads.

Dave Smith himself comments, "When Pioneer DJ approached us about collaborating on one of their products, we were very excited. Given their expertise and deep knowledge of the DJ market, we knew that it was bound to be interesting."

"And when they asked us to adapt our filters from the Prophet-6, we immediately saw that it was going to be a great fit."

The TORAIZ SP-16 can be yours at a RRP of €1,599 from this summer. We'll bring you dollar and pound price points as soon as we have them. In the meantime, check the video above to see the unit in action or below to watch an interview with Dave Smith himself.

KEY FEATURES OF THE TORAIZ SP-16

- Create up to 256 patterns using the 16-step sequencer
- 7-inch full-colour touch screen with detailed sample information
- Multicoloured Performance Pads with Velocity Mode
- 16-track real-time playback engine
- Amp envelope and time stretching
- 8GB flash memory
- Dave Smith high-pass and low-pass filters
- Pro DJ Link and MIDI clock for synced one-shots and patterns
- Touch strip with Pitch Bend
- Comes with 2GB of Loopmasters sounds already on board
 
Last edited by a moderator:
16 kanaals multitimbraal, dat is iets anders dan polyfoon :)
 
En dan handmatig chromatisch instellen. Ja, dat is een idee. Maar dan is ie niet meer 16 kanaals multitimbraal natuurlijk :)
 
Voor 10 keer de prijs van een Korg ES1 moet je ook niet teveel verwachten he. :) Enfin, eerst maar eens afwachten wat de specs van het finale product zijn, misschien is het wel een totale killerbak die alle wensen vervult.
 
Ulli, kom er maar in ;)
 
Ben ik nou heel slecht (iets met cheerleader...) als ik dit gewoon een vette bak vind en hem perfect vind passen om bij m'n cdj/djm setup een stukje (live) producing , zonder laptop (!!!!), te verzorgen?

Ik snap dat het voor produceren semi-kinderspeelgoed is. Maar ik heb een hekel aan gekut met een laptop (killed direct m'n creativiteit, persoonlijk mankementje ;)) en wil dus gewoon los spul hebben. De Maschine Studio heb ik nu te koop staan, top ding, maar weer die schijtlaptop die aan moet. Ik wil met m'n fikkies spelen en never nooit weer die Mac aan moeten slingeren om effe te raggen.

Natuurlijk ook genoeg analoog spul, maarja als je dan toch die cheerleader verzameling hebt (echt nog nooit gehoord dat koosnaampje }:|) dan koop ik liever zo'n ding. Genoeg ander leuk spul, maar zo'n sequencer (4x16 dus...), direct samplen (via input....), teveel functies (jep die ik nooit allemaal ga ontdekken en al zeker neit uit de manual ga halen, who cares...) en ook wordt m'n touchscreen verslaving op z'n wenken bediend (ja ik houdt wel van knopjes, lichtjes, cheerleader spul he;)).

Vond het in het begin maar een vage bak, maar hij kan alles, dus tja waarom nog m'n drumcomputers, synths en teveel gekut met midi, hopsa aan m'n DJ set en gaon! Tja, maar goed dit is terecht ook een synth forum.... Ik juich nu voor PSV in het AJAX vak geloof ik...
 
! Tja, maar goed dit is terecht ook een synth forum.... Ik juich nu voor PSV in het AJAX vak geloof ik...

Volgens mij valt dat heel erg mee hoor. Pioneer market dit apparaat als DJ product maar naar mijn mening heeft dit product meer raakvlak met dit forum dan het met een DJ forum zou hebben. Het synct (niet geheel) toevallig met de Pioneer DJ producten maar daar stopt de DJ vergelijking dan ook wat mij betreft.

Dit is gewoon een drum/sample bak die hier prima thuis hoort. :)

Het enige grote bezwaar wat ik er tot nu toe over heb gelezen is dat het operating system blijkbaar nog niet heel erg af is en veel bugs bevat maar daar weet ik het fijne ook niet van.
 
Laatst gewijzigd:
Ik zou serieus nog een half jaar wachten tot het OS compleet of nagenoeg compleet is. Hij is nog onaf en veel te duur voor wat hij nu kan. Over een half jaar zal hij zeker niet goedkoper zijn (misschien 2de hands zelfs al aangeboden) en al veel meer af. Er missen voor het echte produceerwerk teveel dingen. Zoals meer effecten, sample layering, microtiming, meer automation, betere filemanagement en zo kan ik nog wel even door gaan. Als pioneer slim is luisteren ze naar de studio mensen en early adopters. Voor performancedingen is hij al echt te gek. Uitpakken, inpluggen en je kan gelijk aan het werk. De workflow is echt fantastisch!
 
En... waar ik een beetje bang voor ben... Dat ze meer de performancerichting opgaan met de Toraiz en niet de muziekproductiekant... Het blijft Pioneer. Heb met de Toraiz echt het gevoel alsof ik op een computer muziek aan het maken ben, das best jammer. Komt door het touch screen denk ik....
 
Back
Top