Pioneer Toraiz SP-16 sampler/sequencer



http://www.musicradar.com/news/tech...plete-with-dave-smith-analogue-filters-636639

MUSIKMESSE 2016: Pioneer has revealed an impressive-looking new sampler and step sequencer, the TORAIZ SP-16, ahead of the Musikmesse show in Frankfurt.

It's built around 16 powerful sampler engines and, most excitingly, Dave Smith Instruments-created analogue filters based on the esteemed Prophet-6 synth. TORAIZ can be used as a stand-alone unit if required and quantized via Pro DJ Link.

Samples are loaded via USB or from internal memory, and patterns are then created, tweaked and triggered in the 16-step sequencer using a 7-inch colour touch-screen and multi-coloured performance pads.

Dave Smith himself comments, "When Pioneer DJ approached us about collaborating on one of their products, we were very excited. Given their expertise and deep knowledge of the DJ market, we knew that it was bound to be interesting."

"And when they asked us to adapt our filters from the Prophet-6, we immediately saw that it was going to be a great fit."

The TORAIZ SP-16 can be yours at a RRP of €1,599 from this summer. We'll bring you dollar and pound price points as soon as we have them. In the meantime, check the video above to see the unit in action or below to watch an interview with Dave Smith himself.

KEY FEATURES OF THE TORAIZ SP-16

- Create up to 256 patterns using the 16-step sequencer
- 7-inch full-colour touch screen with detailed sample information
- Multicoloured Performance Pads with Velocity Mode
- 16-track real-time playback engine
- Amp envelope and time stretching
- 8GB flash memory
- Dave Smith high-pass and low-pass filters
- Pro DJ Link and MIDI clock for synced one-shots and patterns
- Touch strip with Pitch Bend
- Comes with 2GB of Loopmasters sounds already on board
 
Last edited by a moderator:
Damn, nu staat ie echt op mijn verlanglijstje...
Live sampling, 64 step patterns, midi....
 
Nog niet bekend:

-Can you play samples chromatically?
-MIDI out for external gear sequencing in later firmware (....)
-"Latency was a bit noticeable on the prototype firmware, but Pioneer says later firmware will address that." Lets see..
 
Topdraadje weer dit, 3 pagina's zitten roepen over wat hij allemaal mist om dan tot de conclusie te komen dat hij het wel heeft. :)
 
Lelijk maar interessant ding. Benieuwd of ie ook op andere samplerates kan samplen, aliasing enzovoort. Grappig/sad dat het vanuit Pioneer kant moet komen. Hoop dat het wat teweeg brengt bij de andere bedrijven..
 
Lelijk maar interessant ding. Benieuwd of ie ook op andere samplerates kan samplen, aliasing enzovoort. Grappig/sad dat het vanuit Pioneer kant moet komen. Hoop dat het wat teweeg brengt bij de andere bedrijven..

Ja, helemaal mee eens. Ik beoordeel 'm op dit moment als: "Niet lelijk genoeg om te laten staan".

En ZEKER hopen dat Akai de hint nu wel heeft begrepen...
 
Filter is global... ik zou liever een filter per pad hebben..

En idd.. is het een phrase sampler of een echte? :)
 
Mensen, je hebt het wel over 1600E, dan wil ik ook wel wat leuke seq. features en niet enkel wat sample play/rec geneuzel.
Als ie (nog) niet eens externe midi dingen kan aansturen is het wel een erg dure simpele DJ sample player.
Ik ben kritisch, mag toch?
 
Er zit midi clock op en een midi out, dan neem ik aan dat ie dat wel kan, of gaat gebeuren..
En volgens het filmpje/plaatjes/tekst zit er een mono/stereo input op dus samplen kan ie ook. En je kunt de outputs resamplen, en zo dus ook de filter gebruiken
 
Er zit midi clock op en een midi out, dan neem ik aan dat ie dat wel kan, of gaat gebeuren..
En volgens het filmpje/plaatjes/tekst zit er een mono/stereo input op dus samplen kan ie ook. En je kunt de outputs resamplen, en zo dus ook de filter gebruiken


Ik ga er echt niet meteen automatisch vanuit dat die midi out optie erin komt.. Er zijn genoeg voorbeelden van spullen waar ze veel beloofden, maar uiteindelijk...
 
Sexy ding hoor.

8x analog out zag ik in het filmpje.:okdan:

Toch wel een aanlokkelijk ding....
Display ook lekker strak.
1600eu is wel erg stevig.
 
Analoog filter enkel op de master is een gimmick, op de plaatjes afgaande hebben de aparte kanalen enkel een amp en geen filter env. Lekker filteren met je hele beat in één keer, dj!
 
Interessant. Ben wel weer op zoek naar een hardware sampler. Kontakt is het ook niet. Wel aan de prijs dit...
Maar het staat of valt ook met hoe hij klinkt. Hopelijk niet te hi-fi.

Voor de prijs van dit 'ding' vind je makkelijk 2 full blown Akai S56K 'echte' samplers.
Hang daar nog een controllertje en een laptopje met seqsoft en Aksys aan, verbind via ADAT en je hebt een systeem dat dit stukje speelgoed simpelweg omverbaast alsof het een pluimpje was.

Maar die kan je natuurlijk niet sync laten lopen met de ook te dure CDJNexus 2000 V2...(LOL)
Slaapkamer DJ willen zijn wordt straks een wel heel dure hobby.

Nee, op zich een leuk ogend, maar te duur DJ-speelgoedje en 349€ was een véél correctere prijs geweest.
 
Nee, op zich een leuk ogend, maar te duur DJ-speelgoedje en 349€ was een véél correctere prijs geweest.

Uit welk alternatief universum komt u?
 
16 outs (8x 2 kanalen )

wow, elke pad zijn eigen uitgang. Dik.

Dit valt dan imo niet meer onder DJ gear, of zitten er tegenwoordig 20+inputs op die DJmixers?
 
Ik hoop dat er in ieder geval nog wel nuttige digitale filters op de andere outputs zitten? Die klinken tegenwoordig natuurlijk ook al best prima, vroeger ook wel op E-mu's.
 
Voor de prijs van dit 'ding' vind je makkelijk 2 full blown Akai S56K 'echte' samplers.
Hang daar nog een controllertje en een laptopje met seqsoft en Aksys aan, verbind via ADAT en je hebt een systeem dat dit stukje speelgoed simpelweg omverbaast alsof het een pluimpje was.

Maar die kan je natuurlijk niet sync laten lopen met de ook te dure CDJNexus 2000 V2...(LOL)
Slaapkamer DJ willen zijn wordt straks een wel heel dure hobby.

Nee, op zich een leuk ogend, maar te duur DJ-speelgoedje en 349€ was een véél correctere prijs geweest.

als je een zwaar programma op een S6k laad en je handen of arm op het klavier smijt,kraakt de hele shit,..zo 'echt' waren die ouwe samplers
 
Back
Top