Pioneer Toraiz SP-16 sampler/sequencer



http://www.musicradar.com/news/tech...plete-with-dave-smith-analogue-filters-636639

MUSIKMESSE 2016: Pioneer has revealed an impressive-looking new sampler and step sequencer, the TORAIZ SP-16, ahead of the Musikmesse show in Frankfurt.

It's built around 16 powerful sampler engines and, most excitingly, Dave Smith Instruments-created analogue filters based on the esteemed Prophet-6 synth. TORAIZ can be used as a stand-alone unit if required and quantized via Pro DJ Link.

Samples are loaded via USB or from internal memory, and patterns are then created, tweaked and triggered in the 16-step sequencer using a 7-inch colour touch-screen and multi-coloured performance pads.

Dave Smith himself comments, "When Pioneer DJ approached us about collaborating on one of their products, we were very excited. Given their expertise and deep knowledge of the DJ market, we knew that it was bound to be interesting."

"And when they asked us to adapt our filters from the Prophet-6, we immediately saw that it was going to be a great fit."

The TORAIZ SP-16 can be yours at a RRP of €1,599 from this summer. We'll bring you dollar and pound price points as soon as we have them. In the meantime, check the video above to see the unit in action or below to watch an interview with Dave Smith himself.

KEY FEATURES OF THE TORAIZ SP-16

- Create up to 256 patterns using the 16-step sequencer
- 7-inch full-colour touch screen with detailed sample information
- Multicoloured Performance Pads with Velocity Mode
- 16-track real-time playback engine
- Amp envelope and time stretching
- 8GB flash memory
- Dave Smith high-pass and low-pass filters
- Pro DJ Link and MIDI clock for synced one-shots and patterns
- Touch strip with Pitch Bend
- Comes with 2GB of Loopmasters sounds already on board
 
Last edited by a moderator:
Owww, Aiiii, Puffff, die prijs ??? Dat was al te denken als iets van het merk Pioneer is...
Verder is't wel indrukwekkend off course...
 
Dit of een Rytm, zelfde prijs. Ik zou het wel weten...
 
Neem aan dat je 1 lpf en 1 hpf hebt. Evt stereo. Maar neem aan dat dit niet 16 keer is.
 
"Dave Smith high-pass and low-pass filters", dat is meervoud, vraag is idd hoeveel. Sample player met 16 analoge filters is leuk, Rytm heeft dan ook nog per stem analoge synthese dat is nog leuker :)
 
Cool, een nieuwe sample-player/sequencer. Grappig dat Pioneer hier mee komt, en hij is in Pioneer style flink aan de prijs.

En begrijp ik nu dat hij enkel maar 16 step patterns kan maken? Zelfs als die te koppelen zijn werkt dat beroerd..
Dus het si een apparaatje voor dance dj's.. die 1 bar loopjes speelt..

Dat hele filmpje lijkt gericht op dj's die weinig kennis hebben van midi apparatuur en tot nu toe enkel met hun cdj'tjes aan de gang waren. Dat hele lul verhaal over midi, Taylor Swift, 'tegenwoordig gebruikt iedereen synths' Ja, duh.... :)

Het design lijkt wel wat gejat van Akai... ook wat dat touchscreen betreft...
 

Attachments

  • zieterbijnahetzelfdeuit.jpg
    zieterbijnahetzelfdeuit.jpg
    127,3 KB · Bekeken: 150
Laatst gewijzigd:
Met een computer heb je geen analoge filters. En 16 steps per pattern max is gewoon nooit voldoende.
 
"Dave Smith high-pass and low-pass filters", dat is meervoud, vraag is idd hoeveel. Sample player met 16 analoge filters is leuk, Rytm heeft dan ook nog per stem analoge synthese dat is nog leuker :)
32 analoge filters. Hij heeft lpf en hpf. Lijkt mij dat dat vrij kostbaar is. Tenzij die nieuwe CEM's van hem een euro per stuk kosten.
 
Met een computer heb je geen analoge filters.

Sinds wanneer is analoog heilig? Denk je nu echt dat je publiek hoort dat je aan een analoog filter draait? Dacht het niet:kroon:

Al die DJ's die nu zo succesvol zijn gebruiken niet eens hardware....alles in-the-box.

Don't get me wrong...ben gek op (analoge) synths maar ik wordt een beetje analoog moe. Alsof het dan perse goed is. Ik gebruik net zo lief een digitale synth of plugin. Als het resultaat er maar naar is.

Any way...genoeg gezeikt. HEEL MOOI APPARAAT :okdan:
 
Het hele punt van deze bak is de analoge filters. Volgens mij ben je in het verkeerde topic beland :D
 
Grappig. Een van de weinig sequencers met multi out (okee Rytm heeft het ook).
Vrij recht toe recht aan in aanpak zo te zien, echt voor DJs dus.

Leuk, maar of het ook wat is zal moeten blijken.
 
blerg meh pffrtt sp staat dan zeker voor sample player? nieteens nie een audio ingang voor dat geld, als je patterns niet langer kunnen zijn dan 16 steps is dit echt een huilebak.
 
wow,nice,niet te ingewikkeld en exact wat we nodig hebben voor vlug nice sounds te maken

je neemt je sound in wav toch tegenwoordig op met een soundcard,weet ik veel,drums van loops knippen alles via usb erin en dan opbeefen met die filters
 
Ziet er goed uit, als ik live zou spelen zou ik hem denk ik wel willen.
 
Hij heeft wel een audio input.. maar die is enkel om externe audio te processen?
Of komt er mss een update met sampling?

oh btw.. volgens mij kan je 4 bar patterns maken als ik het plaatje eens goed bekijk..
 

Attachments

  • 1388384.jpg
    1388384.jpg
    21,9 KB · Bekeken: 125
  • 1388386.jpg
    1388386.jpg
    63,9 KB · Bekeken: 128
Dit is wel mijn droommachine. Kan loops syncen aan een externe clock, kan drum-samples afspelen, en heeft veel interne opslag en kan (waarschijnlijk) makkelijk nieuwe samples importeren. Ik heb een Octatrack gehad (weggedaan vanwege te ingewikkeld) en heb nu een Rytm samen met een iPad. Maar eigen samples blijft daarbij een gedoe. Ik ga dan wel de synthese van de Rytm missen, maar die gebruik ik eigenlijk heel weinig, en de mening in de buitenwereld is dat deze niet zo bijzonder is. Mmmm, wel duur...
 
...Kan loops syncen aan een externe clock, kan drum-samples afspelen, en heeft veel interne opslag en kan (waarschijnlijk) makkelijk nieuwe samples importeren. Ik heb een Octatrack gehad (weggedaan vanwege te ingewikkeld) en heb nu een Rytm samen met een iPad. Maar eigen samples blijft daarbij een gedoe. Ik ga dan wel de synthese van de Rytm missen, maar die gebruik ik eigenlijk heel weinig, en de mening in de buitenwereld is dat deze niet zo bijzonder is. Mmmm, wel duur...

*

Helemaal mee eens. De Octatrack is qua specs prachtig, en wat gebruiksvriendelijkheid betreft een gedrocht. Waarschijnlijk beïnvloed door de ontwikkelaars van Yamaha :P

Wat mij verbaast is dat geen van de andere partijen (grote of kleinere) al niet jaren geleden een met deze Toraiz vergelijkbaar apparaat heeft gemaakt. Het is geenszins een vernieuwend apparaat, maar iets wat veel mensen in de praktijk goed kunnen inzetten. Als je er op zou kunnen samplen zou de prijs misschien o.k. zijn.
 
Deze mening in de buitenwereld vind de synthese van de Rytm fantastisch, en na wat aandacht de Octa erg toegankelijk. De eerste stappen zijn het lastigst, omdat de meesten(inclusief mijzelf) iets totaal anders verwacht van de Octa. Maar als het kwartje dan valt is het echt een super DAW. Wat ook veel verschil maakte was het van 16 naar 24bits instellen van Octa. Dan klinkt het opeens wel volwaardig.
 
Interessant. Ben wel weer op zoek naar een hardware sampler. Kontakt is het ook niet. Wel aan de prijs dit...

Maar wat is het met Japanners en blinkende ledjes? Hopelijk zijn deze, itt Roland, wel te dimmen.

Maar het staat of valt ook met hoe hij klinkt. Hopelijk niet te hi-fi.
 
Back
Top