Pioneer Toraiz SP-16 sampler/sequencer



http://www.musicradar.com/news/tech...plete-with-dave-smith-analogue-filters-636639

MUSIKMESSE 2016: Pioneer has revealed an impressive-looking new sampler and step sequencer, the TORAIZ SP-16, ahead of the Musikmesse show in Frankfurt.

It's built around 16 powerful sampler engines and, most excitingly, Dave Smith Instruments-created analogue filters based on the esteemed Prophet-6 synth. TORAIZ can be used as a stand-alone unit if required and quantized via Pro DJ Link.

Samples are loaded via USB or from internal memory, and patterns are then created, tweaked and triggered in the 16-step sequencer using a 7-inch colour touch-screen and multi-coloured performance pads.

Dave Smith himself comments, "When Pioneer DJ approached us about collaborating on one of their products, we were very excited. Given their expertise and deep knowledge of the DJ market, we knew that it was bound to be interesting."

"And when they asked us to adapt our filters from the Prophet-6, we immediately saw that it was going to be a great fit."

The TORAIZ SP-16 can be yours at a RRP of €1,599 from this summer. We'll bring you dollar and pound price points as soon as we have them. In the meantime, check the video above to see the unit in action or below to watch an interview with Dave Smith himself.

KEY FEATURES OF THE TORAIZ SP-16

- Create up to 256 patterns using the 16-step sequencer
- 7-inch full-colour touch screen with detailed sample information
- Multicoloured Performance Pads with Velocity Mode
- 16-track real-time playback engine
- Amp envelope and time stretching
- 8GB flash memory
- Dave Smith high-pass and low-pass filters
- Pro DJ Link and MIDI clock for synced one-shots and patterns
- Touch strip with Pitch Bend
- Comes with 2GB of Loopmasters sounds already on board
 
Last edited by a moderator:
En wat doet die slider met de efx links van het panel dan? :D

als er bv 2 effect processoren in zouden zitten en mastering processor, dan lijkt me dat op zich best wel interessant om te melden toch?. Dat zou ik persoonlijk interessanter vinden als 'Comes with 2GB of Loopmasters sounds already on board'.

Op 1:07 van het filmpje zie je 3 boxjes door het beeld schuiven waarvan de meest rechter "FX1: Chorus" laat zien. Blijkbaar toch FX. Erg vreemd dat er geen duidelijkere specificaties bekend zijn gemaakt.

Okay... ik zou ook niet anders verwachten voor 1600,-

Ik vind het btw wel een mooi ding.... Ik hoop dat ie ook op productie gericht is en niet te karig is met midi editting, resampling, slicing etc.
Aan de andere kant.. ik heb het geld er niet voor over. Ik denk dat ik met een oude MPC beter af zou zijn qua mogelijkheden..
 
Laatst gewijzigd:
Gezien mn releaseschema ben ik inmiddels van beroep dj ipv muzikant, maar voor fabrikanten is het vaak het verschil tussen lego voor ptoducers en duplo voor dj's.

Ja doe daar eens wat aan man, dit kun je niet maken ;)
 
Rechts onder de "Pattern" knop net boven de knoppen met het cijfer 1 t/m 4 zie ik het woord "lenght" staan (waarschijnlijk een shift functie). Het lijkt dus aannemelijk dat een sequence maximaal 4 x 16 stappen lang kan zijn.
 
En toch ben ik nog wel enthousiast, maar met wat reserve..
Het is nog beetje te vroeg om echt een ultra oordeel over dit bakje te vellen ben ik bang, maar ben het er wel mee eens dat tot nu toe het ietwat mager overkomt. Had bv zelf liever wat meer fysieke midi outs gezien.
Waar ik het meeste mee zit is dat ik onderhand helemaal gek wordt van al die verschillende sequencers! Als ik iets niet (meer) wil is een tafel vol met reut alleen maar omdat het er zo grappig uit ziet. Ik heb behoefte aan een alleskunner en daar wil ik best wat meer voor dokken. (komt ie weer met zn RS.. :) )
 
Leuke gimmick zo met de DSI filters, maar persoonlijk heb ik iemand nog nooit horen klagen tijdens een set dat de filters van een DJM of Xone afschuwelijk waren. Plus dat een hoop Dj's niet technisch genoeg zijn om dit allemaal te benutten, de meeste vinden tenslotte de delay op tempo krijgen al een uitdaging.

Verder geloof ik best dat Pioneer onderzoek heeft gedaan naar het bestaansrecht van een apparaat als dit, maar ik zie vooral een onwijze niche groep die het 'verder' durft te nemen. De rest zal alleen maar toekijken en weer in Traktor duiken of het gewoon bij 2 cdj's/vinyl houden. De bijzonder eenvoudig te bedienen Pioneer Remix Station is het tenslotte ook nooit helemaal geworden in het conservatieve Dj wereldje.
 
Mooi ding met een soort Elektron prijs! :)

Ben benieuwd of dit tegen een Octatrack op kan boksen...
Waar Dasz mee gaat komen ben ik ook erg benieuwd naar.

http://dasz.com
 
Mooi ding met een soort Elektron prijs! :)

Ben benieuwd of dit tegen een Octatrack op kan boksen...
Waar Dasz mee gaat komen ben ik ook erg benieuwd naar.

http://dasz.com

Er is 1 zeer groot verschil en dat is dat de Elektron bakken een schermpje hebben waar je met je gok en vergrootglas op moet zitten om normaal mee te kunnen werken, en je moet kunnen volgen op welke positie de rotary's staan. :D
 
Zit die Dasz teaser te kijken, is het nou de promo voor een tech house feest met acrobatiek en dans? Snap er even helemaal niets van.
 
Er is 1 zeer groot verschil en dat is dat de Elektron bakken een schermpje hebben waar je met je gok en vergrootglas op moet zitten om normaal mee te kunnen werken, en je moet kunnen volgen op welke positie de rotary's staan. :D

Haha dat zal ongetwijfeld de meest gehoorde kritiek op de Analogs van Elektron zijn, maar vind het gehele formaat van de desktops wel ideaal.. De spartaanse displays daargelaten.

Zit die Dasz teaser te kijken, is het nou de promo voor een tech house feest met acrobatiek en dans? Snap er even helemaal niets van.

Het is inderdaad een merkwaardige marketing techniek.. eentje die je meer van de grote jongens (Roland?) verwacht en zet hier ook mijn vraagtekens bij om zo te starten als 'beginner'
Vond dit plaatje nog en het lijkt mij een soort van 'expandable groovebox'

We zullen zien.. Ben erg benieuwd.
 
You wouldn't really want oscillating occuring in a machine like this...

En waarom dan niet?
 
Waarschijnlijk omdat het een master filter is?
Maar je hebt gelijk... Wellicht dat een flinke resonantie piep wel eens de nieuwe standaard dj drop/break had kunnen worden :)
 
omdat je dan het voltallige publiek doof naar huis kunt laten gaan, en de hele PA opblaast?

hij kan toch samplen!!
 
Dus.. Wat kan dit ding eigenlijk beter dan de bestaande systemen, vraag ik me wel af..
 
Dus.. Wat kan dit ding eigenlijk beter dan de bestaande systemen, vraag ik me wel af..

8GB geheugen, analoge filters, syncen aan cheerleader-DJ-shit, LED-kermis en een touch screen.

Mij lijkt het wel wat.
 
Voor zover ik begreep had het ding geen midi :stupid

Of is dat alweer weerlegd ondertussen?

(EDIT), onee, nevermind. Wel. Interessant! Als het een beetje lekker werkt in gebruik dan zou ik deze best willen hebben. Jammer dat het eruit ziet als speelgoed met al die kleurtjes.
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top