Pioneer Toraiz SP-16 sampler/sequencer



http://www.musicradar.com/news/tech...plete-with-dave-smith-analogue-filters-636639

MUSIKMESSE 2016: Pioneer has revealed an impressive-looking new sampler and step sequencer, the TORAIZ SP-16, ahead of the Musikmesse show in Frankfurt.

It's built around 16 powerful sampler engines and, most excitingly, Dave Smith Instruments-created analogue filters based on the esteemed Prophet-6 synth. TORAIZ can be used as a stand-alone unit if required and quantized via Pro DJ Link.

Samples are loaded via USB or from internal memory, and patterns are then created, tweaked and triggered in the 16-step sequencer using a 7-inch colour touch-screen and multi-coloured performance pads.

Dave Smith himself comments, "When Pioneer DJ approached us about collaborating on one of their products, we were very excited. Given their expertise and deep knowledge of the DJ market, we knew that it was bound to be interesting."

"And when they asked us to adapt our filters from the Prophet-6, we immediately saw that it was going to be a great fit."

The TORAIZ SP-16 can be yours at a RRP of €1,599 from this summer. We'll bring you dollar and pound price points as soon as we have them. In the meantime, check the video above to see the unit in action or below to watch an interview with Dave Smith himself.

KEY FEATURES OF THE TORAIZ SP-16

- Create up to 256 patterns using the 16-step sequencer
- 7-inch full-colour touch screen with detailed sample information
- Multicoloured Performance Pads with Velocity Mode
- 16-track real-time playback engine
- Amp envelope and time stretching
- 8GB flash memory
- Dave Smith high-pass and low-pass filters
- Pro DJ Link and MIDI clock for synced one-shots and patterns
- Touch strip with Pitch Bend
- Comes with 2GB of Loopmasters sounds already on board
 
Last edited by a moderator:
is toch echt belachelijk voor dat geld dat je dan toch eerst weer op je kutputer moet gaan zitten kutten om een sample in een hardware bak te kunnen krijgen, begrijp er echt niets van?!
 
Tsja...full circle...Pioneer met analog filters van Dave. Marketing technisch wel daupe.
Vast een leuk ding, maar niet voor mij.
 
32 analoge filters. Hij heeft lpf en hpf. Lijkt mij dat dat vrij kostbaar is. Tenzij die nieuwe CEM's van hem een euro per stuk kosten.

Ik heb het idee dat om 2 analoge filters gaat. 1 LPF en 1 HPF over bijv. de master of misschien assignable aan 1 van de outputs. Ik zie namelijk nergens in de specificaties terug komen dat de filters per part zijn en dat is iets waar je (lijkt mij) mee zou adverteren.

Of lees ik ergens ontzettend overheen?
 
Zelfde prijs heb je wel per "part" in de Rytm..
 
Gezien mn releaseschema ben ik inmiddels van beroep dj ipv muzikant, maar voor fabrikanten is het vaak het verschil tussen lego voor ptoducers en duplo voor dj's.
 
Mwah, ik vind juist sommige DJ tools goed en simpel doch doeltreffend werken. Ik vond de Pioneer EFX500 altijd heel cool. Jammer van de ruis alleen.
 
Traktor is ook cool als je producer bent, gewoon lekker mashups maken met je eigen zwik zonder gelijk een uber-uitgebreide Live-set te bouwen.
 
zo te zien ook geen interne effects processor... dus jammen met dat ding klinkt enkel lekker als z'n 8 outputs aan een mixer & effecten hangen..
 
zo te zien ook geen interne effects processor... dus jammen met dat ding klinkt enkel lekker als z'n 8 outputs aan een mixer & effecten hangen..


En wat doet die slider met de efx links van het panel dan? :D
 
En wat doet die slider met de efx links van het panel dan? :D

Komt langs in het filmpje, de touchstrip is voor Pitch bend, Note repeat en 2 door de gebruiker zelf in te stellen parameters.
 
jeetje, ik dacht letterlijk 1 seconde "JA dit is precies wat ik zoek!!!" En toen de prijs... En toen de max 16 steps... En toen het niet kunnen samplen... :dubbel:

Wanneer gaan die grote jongens het écht goed aanpakken met dit soort hybride oplossingen? Maschine heb ik en zou in potentie de dikste hardware sequencer kunnen zijn ever, ware het niet dat de midi implementatie zuigt (geen delay compensation, start/stop message die totaal niet goed werkt o.a.)

Ik begin een beetje de hoop te verliezen voor een goede live setup zonder nog 4 extra hardware dingen te moeten kopen. Tips meer dan welkom. ;)
 
Op 1:07 van het filmpje zie je 3 boxjes door het beeld schuiven waarvan de meest rechter "FX1: Chorus" laat zien. Blijkbaar toch FX. Erg vreemd dat er geen duidelijkere specificaties bekend zijn gemaakt.
 
Back
Top