HELP! Nieuwe studio ruimte / geluids isolatie

patrickdafunk

Ingeburgerd
Lid sinds
9 december 2013
Berichten
64
Hallo,
Ik heb een vraag en hopelijk kan ik wat advies krijgen.

Ik zoek een nieuwe ruimte voor mijn studio. De rede is: de ruimte waar ik nu zit is erg gehorig. De ruimte is in een verzamelgebouw en mijn plek is dicht bij een kantine. Soms zijn er ook kinderfeestjes in het weekend. Niet ideaal. Ik kan wel herrie maken in de avond / snachts.

Ik heb morgen de optie om te beslissen voor een nieuwe ruimte alleen ben ik bang dat deze ook niet beter is. Het belangrijkste voor mij is dat het stil is van binnen voor opnames en muziek maken.

De ruimte:
- 38m2
- Het zit op een hoek
- in een gang met andere muziek producers: wanden zijn wel optimaal gemaakt (schijnt)

Mogelijke problemen:
- Ik heb 1 buurman, en die maakt ook muziek
- De wand van mij en de buurman constructie is als volgt:
Het is een: AKOESTISCHE WAND OP VILT: Deze bestaan uit een dubbele rij metal-stud profielen met een ruimte ertussen (spouw ongeveer 20cm) met daarin 2 maal akoestische isolatie en aan beide zijden een dubbele gipsplaat (zonder vinylbehang). Deze wanden moeten dus nog gesausd worden met latex. In deze wanden zitten zware akoestische deuren met een dubbele rubber afdichting. geschikt voor producers en muzikanten.

- Mijn kamer sluit aan op de openbare toilet. Je hoort de deuren wel hard door dreunen. Ook hoor je het spoelen van de toilet. Niet echt chill.

Ik ga morgen wat geluids testen doen. Ik neem een KICK DRUM mee om te horen hoeveel geluids overlast het is van de ene kamer naar de andere. Ook neem ik mijn genelecs speakers mee om te horen hoeveel geluid hij tegenhoud op max niveau.

Ik moet ook morgen beslissen. Dus dit is toch best lastig. Ik zit er ook gelijk 1 jaar aan vast.

Advies is zeer welkom! :)
 
Hi,

Als je de deuren in de openbare toiletten hard hoort doordreunen en de toiletten hoort doorspoelen, zegt dat eigenlijk al genoeg.
Je zou eigenlijk ook de buurman moeten vragen om zíjn normale geluidsniveau te produceren en luisteren hoeveel last jij daar in jouw eigen ruimte van ondervindt.

Succes.
 
thanks jumpo.

Helaas is die ruimte nu nog leeg, maar er komt dus een producer en ben bang dat deze harde EDM Dance muziek gaat maken.

Het risico is op het moment te groot, want het contract duur is minimaal 1 jaar, daarna per maand op zeg baar.
De ruimte waar ik nu zit is welliswaar niet optimaal perfect, maar ik kan wel elk maand opzeggen.

Morgen heb ik de kans omde nieuwe plek te 'testen'. Ik ga dit doen met een 22' kickdrum meenemen en laat het iemand zo hard mogelijk erop te trappen terwijl ik in mijn eigen ruimte sta. Ik neem ook mijn geluids monitoren, laptop en stands mee en even harde Dance muziek eruit knallen.

Toch neig ik op het moment meer om te blijven in de ruimte waar ik nu zit en daar te proberen het geluid van buiten te verminderen. Ik zou dit kunnen doen met het isoleren van de wanden naar de buurman en de muur met deur dat aansluit naar de hal en kantine.

Ik snap dat dit ook kosten met zich mee brengt, maar misschien is dit het investeren waard.
Hi,

Als je de deuren in de openbare toiletten hard hoort doordreunen en de toiletten hoort doorspoelen, zegt dat eigenlijk al genoeg.
Je zou eigenlijk ook de buurman moeten vragen om zíjn normale geluidsniveau te produceren en luisteren hoeveel last jij daar in jouw eigen ruimte van ondervindt.

Succes.
 
Back
Top