Aanvulling op de uitzending a.s. Woensdag 27-07-2016:
1 / de regen heeft een klap en een curve - 1997 , voor stereo tape, 08:24 "
Voor computer-gegenereerde tape is gebaseerd op fragmenten uit Robert Gregory gedicht regen, supermarkt , hongerige katten. De meerderheid van de sonische materiaal is afkomstig van een opname van de dichter het lezen van de volgende drie regels van het gedicht : de regen heeft een klap en een curvethe pad het valt op bochten ook , zelfs na de regen kun je een fluistering van regen horen. De samenstelling is verdeeld in drie grote stukken om de sonische mogelijkheden van het bronmateriaal te verkennen. ( 1 )
2 / Scatter -2000 , voor 8 -kanaals tape , 08:48 "
In opdracht van de 20ste Annual New Music and Art Festival in Bowling Green State University. Dit multi -channel werk voor tape is gebaseerd op opnames van geluiden die een element van beweging bevatten . De samenstelling onderzoekt het gebruik van geluid spatialisatie als een primaire formele determinant . Scatter probeert de luisteraar te omringen met gebeurtenissen uit alle richtingen, bewegen met verschillende snelheden . Het werk verkent ook de componist zijn eigen multi-channel uitvoering van 'Granular Synthesis' dat sonische korrels verdeeld over de multi-channel omgeving . ( 2 )
3 / l'Horloge imaginaire - 2002 , voor 8 -kanaals tape , 10:30 "
Een 8-kanaals tape fantasie gebaseerd op het tikken van klokken. De bron opnames voor dit werk afkomstig uit een breed scala van klokken met inbegrip van de middeleeuwse astrologische klok in La de Sint - Etienne in Bourges , muzikale klokken van de 19e eeuw , kerkklokken , en klokken van vandaag de dag. Het exposeren zowel etherische en percussieve sonische landschappen , dit werk geeft Jon's interpretatie van de geluiden die we associëren met het verstrijken van de tijd . Dit werk werd in opdracht van het Institut International de Musique Electroacoustique de Bourges ( IMEB ) en werd gerealiseerd in hun studio in Bourges , Frankrijk . ( 3 )
4 / objet sonore / objet CINETIQUE - 2007 , voor stereo tape, 11:37 "
Een samenstelling die de Kinesis / stasis continuüm verkent als het gaat om geluid objecten en muzikale beweging. Dit werk toont een aantal mogelijke tijdelijke uitingen van het geluid , het navigeren in de grenzen tussen beweging en rust te gebaren van animatie te maken en rust die vorm muzikale structuur .Dank aan het Institut International de Musique Electroacoustique de Bourges ( IMEB ) voor deze studio opdracht en de royale tijd om dit werk te realiseren in hun studio's in Bourges , Frankrijk. Objet sonore / objet CINETIQUE werd onlangs bekroond met de tweede prijs in de CIMESP 2007 internationale concurrentie computer muziek. ( 4)
5 / Turbulent Blauw- 2009 , voor stereo tape, 09:25 "
Een zekere mate van turbulentie is nodig om elk geluid te starten, deze impuls is een werveling van lucht , een stroom van vloeistof, een sterke stijging van de wrijving, of een plotselinge impact. Wanneer een muziekinstrument reageert op deze onstabiele stroom , zijn fysische eigenschappen bieden feedback die in de chaos gezeteld is, stabiliseerd geluid in een periodieke toon. Met behulp van zowel de bemonsterde materialen en de fysische modellen van het geluid , deze samenstelling streeft naar een surrealistische sonische wereld waarin de reële en imaginaire naast elkaar bestaan te creëren. Dit werk werd in opdracht van het Institut International de Musique Electroacoustique de Bourges ( IMEB ) en werd gerealiseerd in hun studio in Bourges , Frankrijk . Eerste onderzoek naar de samenstelling werd mede mogelijk gemaakt door middel van een University of North Texas Research and Creativity Enhancement subsidie . ( 5 )
6 / Illusoire Lines - 2015 , 8-kanaals vaste media , 10:48 " ( excerpt)
Een meeslepende 8-kanaals samenstelling dat gebruik maakt van een aantal belangrijke auditieve illusies die de structurele onderbouwing van het werk te bieden. Gespecificeerd, het werk omvat zowel shepardtoon ( eindeloos glissandi ) en Risset Rhythms ( eindeloze accelerando / ritardando ) die prominent zijn opgenomen in een aantal grote delen van het werk. De compositie lijn bevat fysiek gemodelleerde snaren en mazen / platen , alsmede samples van een accordeon, een contrabas en bijen , het verkennen van de onderlinge relaties tussen deze schijnbaar uiteenlopende synthetische en beton geluid werelden. Verruimtelijking strategieën benadrukken een verscheidenheid aan structurele momenten terwijl het creëren van een rijk gevoel van locatie in de ruimte. ( 6)
(1)opname uitgebracht in November 1998 op het Centaur label’s Consortium for the Distribution of Computer Music (CDCM) CD Series, Volume 27, “CEMIsonics: The Threshold of Sound,” CRC 2407.
(2)opname uitgebracht in October 2001 op American Composers Forum “Sonic Circuits IX” compact disc (Innova 118 ).
(3)opname uitgebracht in 2005 op Society for Electro-Acoustic Music in the United States “Music from SEAMUS 14” compact disc (EAM 2004).
(4)opname uitgebracht in 2010 op Society for Electro-Acoustic Music in the United States “Music from SEAMUS 19” compact disc.
(5)opname uitgebracht in 2015 op APEM/CIME (Archiving and Preservation of Electroacoustic Music/Confédération Internationale de Musique Electroacoustique) label for the Miso Music Portugal 2015 Festival CD.
(6) Nog niet op CD.
Samenstelling: Roland Kuit
voor de Concertzender