MIDI<->USB oplossing

De UM880 is naar mijn mening nog steeds de beste USB midi interface ever! Daarom heb ik er ook twee (en een UM550). Ze zijn echter al lang uit productie en Roland heeft aangegeven geen nieuwe drivers meer te maken. Met wat kunst en vliegwerk zijn de Windows8 drivers nog werkend te krijgen in Windows10 maar je kan er vergif op innemen dat er een keer een Windows versie gaat komen waarin ze het niet meer doen.

Je kan dan beter kiezen voor iets nieuws waar ook gewoon up-to-date drivers voor zijn. MOTU midi-express 128 bijvoorbeeld. Heb ik ook draaienb en doet 't ook prima!

Ik heb trouwens ook nog een midi-sport 4x4 aniversary en hoewel dat ding in het verleden erg wispelturig kon zijn (spontaan niet meer herkend worden, en dan de volgende dag weer wel) heeft iet het probleemloos gedaan sinds Windows 7!
 
Motu midi expres XT. Nieuw te koop. Wel wat duurder, maar kan je ook mee patchen en mergen. Werkt heel makkelijk. Ik zou niet meer anders willen. Succes!
 
Ik heb al 12 jaar een midisport 4x4. Nooit enig probleem mee
gehad, ook sysex werkt prima.
 
2de hands amt8?

beetje zelfde probleem als de MT4, al jaren niet meer ondersteund. enkel op OSX ondersteunt apple deze (gelukkig) nog.. Ongelofelijk, vermoedelijk omdat al die devs van logic zelf eentje gebruiken ;)


Motu midi expres XT. Nieuw te koop. Wel wat duurder, maar kan je ook mee patchen en mergen. Werkt heel makkelijk. Ik zou niet meer anders willen. Succes!

super toestel, maar inderdaad, serieus geprijsd

Ik heb al 12 jaar een midisport 4x4. Nooit enig probleem mee
gehad, ook sysex werkt prima.

in een ver ver verleden had ik een midisport 2x2 nog toen het midiman was en niet m-audio.. heeft ook altijd goed gewerkt, sysex was geen probleem.


Er zijn redelijk wat goedkope midi dingen vandaag die goed werken. Veel dingen die gewoon intern de ploytec GM5 chip gebruiken, dan maakt het merk niet echt uit, werking/driver is hetzelfde.

Heb zelf een ESI 2 ports midi interface ook nog die altijd al perfect gewerkt heeft, ze maken ook 4 poorts dingen, ik denk dat die ook meevallen qua prijs.
 
Duidelijk dank. Was ik even vergeten. Welk os draait de topicstarter trouwens?
 
Ik heb alles draaien op windows 10.

Het doorlaten van sysex is wel de belangrijkste voorwaarde, ik wil vanaf de pc midi zenden/ontvangen naar elke synth. Het mergen van midi-data is niet zo belangrijk
 
Kort vraagje tussendoor.
Kan de Roland a880 WEL goed draaien op Win 7 ??
 
@T-CM11.
Wellicht was mijn vraga niet helemaal duidelijk. bij deze stel ik hem anders.

De Roland a880 is toch een midi patch bay ?
als ik die aan een PC wil koppelen (zoals een Opcode Studio 64X aan een pc met windows XP)
Dan is mijn vraag. Is er voor de A880 een windows 7 driver om deze aan te kunnen sluiten op een Win 7 PC ?
 
@T-CM11.
Wellicht was mijn vraga niet helemaal duidelijk. bij deze stel ik hem anders.

De Roland a880 is toch een midi patch bay ?
als ik die aan een PC wil koppelen (zoals een Opcode Studio 64X aan een pc met windows XP)
Dan is mijn vraag. Is er voor de A880 een windows 7 driver om deze aan te kunnen sluiten op een Win 7 PC ?

En met wat soort kabel dacht je die aan een PC te koppelen?

Dat is dus niet "zoals" een Opcode Studio 64X, wat een patch bay + midi interface is.
 
Back
Top