DIY Yamaha RX5 usb-Ram card (eigen samples!)

Is er nog iets van hoe die print eruit ziet? Gaan jullie de connector mee etsen op de plaat, of kun je die stekker nog kopen? Is wel handig bij het afmaken van model als ie ook compleet bruikbaar is, wellicht met schroefgat.
 
Connector zit op pcb, is zelfde als echte cartridge, met uitzondering van micro usb, switch en led
Gaan waarschijnlijk pcb nog wat moeten aanpassen voor schroefgaten
 
Is dat een standaardconnector die nog leverbaar is?
 
Staat een mooie RX5 te koop op de SF marktplaats.. :P

Momenteel nog niet in het bezit van een cartridge, noch van de bronbestanden voor bovenstaande render, dus de vooruitgang is 0,0 op dit ogenblik ;{
 
Nog een waarschuwing voor mensen die de "japanse" versie bestellen,
een vriend van me in Duitsland heeft dit gedaan, kwam vandaag toe in een bruine envelope.. uiteraard defect (er staat een grote toggle switch op die uitsteekt, heeft shipping niet overleefd)
 
Het ziet erna uit dat er een RX5 deze kant op komt... dus ik ga dit draadje ook volgen. :)
 
Is toch hetzelfde formaat als dx7 cartridges?

Een cartridge voor de DX7 is smaller dan die voor een DX7ii ofwel voor de RX5.

Ooit een DX7 ROM (VRC103) gekocht voor de TX802, maar die past dus niet.
:(
 
@BIAM
Cool :)

Kleine update:
- Paar dagen geleden met forumlid blanka gebeld om informatie uit te wisselen, hij ziet het zitten om ons "team" te versterken voor ontwerp van de behuizing
- Momenteel laatste aanpassingen aan het hardware ontwerp aan het beslissen.. We zijn aan het spelen met het idee om ipv 2 banks van geluiden er meer te steken.. Maar liefst 16 (!!).. Dus in feite 16 sample carts in 1.. Nog even de haalbaarheid hiervan aan het uitdokteren, maar spoedig meer nieuws.
 
offtopic;
Kunnen jullie ook een adapter reproduceren zoals de ADP1, zodat je DX7 catridges in een DX7ii/TX802 kan laden.
Die dingen zijn schaars.
:eureka:

$_1.JPG
 
@BIAM
Cool :)

Kleine update:
- Paar dagen geleden met forumlid blanka gebeld om informatie uit te wisselen, hij ziet het zitten om ons "team" te versterken voor ontwerp van de behuizing
- Momenteel laatste aanpassingen aan het hardware ontwerp aan het beslissen.. We zijn aan het spelen met het idee om ipv 2 banks van geluiden er meer te steken.. Maar liefst 16 (!!).. Dus in feite 16 sample carts in 1.. Nog even de haalbaarheid hiervan aan het uitdokteren, maar spoedig meer nieuws.

Zou vet zijn als dit lukt!
 
16 banks is op zich dan ook weer niet zo interessant omdat je ze toch telkens weer moet gaan assignen als je switched
tenzij je de headers van de samples min of meer gelijk laat (zelfde lengte/loop points etc)
wat denken jullie?
 
Het assignen gebeurt op RX5 system niveau of kan dat op de ram kaart? Eerste ontleed ik uit je vraag.
 
Hoe lijkt het met dit project? Ik ben eigenlijk wel benieuwd! :)
 
Back
Top