Smackos AMIGA 909 Ableton drummachine

smackos

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
25 oktober 2002
Berichten
6.604
Locatie
Scheveningen Beach
Deze nieuwe drummap met Skoolly D Space reverb algoritmes en nieuwe technologieen als AMIGANIZER en FLOCCULENCE is nu uit! Gratis natuurlijk, te downloaden, instructies en MP3 demos (incl. Schoolly D beat) op http://www.legowelt.org

SmackosAmiga909.png


Volgens mij werkt die alleen met Ableton 9.5 en boven
maar misschien ook met 9.0 maar dat weet ik eigenlijk niet zo
 
Alle info over de functies staat in het info schermpje aan de linkerkant als je met je muis over de functie gaat

Tune = wijst zichzelf wel denk ik ;)

en verder:

SNARE CLAP SNAPPYNESS
--------------------------------------------
Adjust the snapyness of the Snare and Clap. Is the SNARE CLAP NRG going to be pigeon holed or do U whip it with the entire maxium FORCE?!?!?!?!

CYMBAL SNAP
----------------------------------------
Adjusts the lengt of the cymbal sounds. at minium/ short ranges it gives a powerfull short burst, at maximum/ higher ranges it will play the cymbal with full release. The Cymbals ArE ThE Ride & CrAsH sounds if U didnt know

SKOOLY SPACE
--------------------------------------------------
The TR909 wasn't just for TeChNo & HouSE Music. It stood at the birth of gangsta Rap where it was responsible for one of the greatest drummachine beats ever - SCHOOLY D - P.S.K WHAT DOES IT MEAN???? This function adds a "simulation" of the legendary Schooly D reverb

FLOCCULENCE
------------------------------------------------
Flocculence (adj.) '. Having a fluffy or woolly appearance."

Controls the woolyness of the sound.

AMIGANIZER
-----------------------------------------
Controls the digital artefacts of a TR909 sampled in a Commodore Amiga. To get that real raw The Hague Unit Moebius or early techno and rave style Sound. Use with DISCRETION

RAW ENERGY
-----------------------------------
SQUEEZE THAT 909 (Limiter / Compressor hele vieze)

HIHAT SNAPYNESS
----------------------------------
U want teeth grinding staccato SHORT hihats or BRAIN GRINDING LONG SMUDGED TECHNOFUNK??????
 
Je audio demo's lijken het bij mij niet te doen ? Moeten die zelf starten zodra je op de link klikt ?

EDIT: Nu wel ik moest even wachten tot de url een soort van player werd 8)
 
Alle info over de functies staat in het info schermpje aan de linkerkant als je met je muis over de functie gaat
Ah ok, ik bedoelde meer voor de non-Ableton gebruiker die toch wil weten waar al deze mysterie naar toe leidt.

Mocht er ooit een verdwaalde mac in m'n studio verschijnen zal ik je plugin wel proberen :kimono:
 
Ah ja het werkt ook op windows toch gewoon in iedere Ableton :koffie:
Ok ok, heb met moeite een keyless playonlinux install in elkaar weten te vrotten (-ahum-).

Samen met dat tape dinges is er wel een mooie rammel uit te krijgen!
Jammer dat ze alleen voor Live9tm zijn :z
 
Ik kan me nog een docu herinneren van VPRO's onrust halverwege jaren 80 waarin Schoolly D zegt dat hij de TR-909 op zijn verjaardag had gekregen van z'n moeder.

Wauw.. wat een mama heb je dan zeg hee. Kan je je voorstellen.. dat ding bestond toen nog maar net

Ook had hij demo's gestuurd naar Def Jam, Profile en andere labels maar die wilde het niet uitbrengen vanwege zijn vuige taalgebruik.. toen is hij maar gewoon metteen zijn eigen label begonnen.
 
We zitten al op 9.6 toch? In elk geval probleemloze upgrades, dus gewoon even doen ja.
 
Back
Top