Goede 'spread' plugin

Heb net even geprobeerd met je files maar idd een chorus of imager gaat niet dat resultaat opleveren. Wat ik hoor in het voorbeeld zijn zowiezo al 3 lagen: 1 bassline (vrij lange notes), 1 arp deuntje wat omhoog loopt, en tonen op de (off)beat. Deze hebben allemaal een andere panning lijkt het, en zijn in de bron al brede unison sounds. Als je dit dus met je ambika wil doen, kan dit door alle voices een saw af te laten spelen, maar elke voice moet een beetje gedetuned zijn. Dan elke afzonderlijke output opnemen en pannen. Of je pakt iets als sylenth waar je het aantal voices, detuning en panning in 1x omhoog gooit.
 
Mooie diepe en brede stereo spread heeft alles te maken met een goede reverb. Liefst met een stereo input waarbij je je panning naar je 2 auxen correspondeert met de panning van het kanaal zelf.

En een geluid ruimte geven tov andere geluiden.

Trouwens dit is ook waarom ze koptelefoons hebben uitgevonden. De meeste simpele huisstudio's hebben daar niet de juiste akoestiek voor om dat goed te doen.
 
@SB-Six: wat jij voorstelt is helaas geen optie voor mij. Want voor krachtige leads moet ik alle 6 de voices gebruiken (in mono stand). Als ik hem op poly zet dan krijg ik niet het resultaat wat ik wens (want te weinig voices per individuele noot).

Elke andere synth, waaronder bijvoorbeeld de Sylenth1, heeft gewoon een spread functie. Maar helaas heeft de sylenth1 weer niet de klank van de Ambika. Mijn doel is btw niet om enkel een saai zaagleadje eruit te halen. Dat kan met elke willekeurige synth.

Het beste werkt tot nu toe om 2 audiosporen te maken en hier een vertraging in te brengen plus te pannen. Ik moet er denk ik maar mee leren leven dat je het niet helemaal perfect gaat krijgen :D.
 
Op die manier (Haas) verkracht je toch juist helemaal de originele bron dmv phasing?

Kun je niet beter gewoon een send gebruiken waar je 100% wet je stereospread op knalt en dit samenvoegt met het originele droge mono kanaal.?
 
@Sjeff: dat werkt dus niet haha! Mocht je tijd hebben, probeer het eens met de samples die ik heb gegeven. Dan hoor je het namelijk :). Er bestaat wsl geen goede optie om een mooi stereobeeld te krijgen als je een detuned lead hebt met meerdere voices.
 
@Sjeff: dat werkt dus niet haha! Mocht je tijd hebben, probeer het eens met de samples die ik heb gegeven. Dan hoor je het namelijk :). Er bestaat wsl geen goede optie om een mooi stereobeeld te krijgen als je een detuned lead hebt met meerdere voices.

Waarom niet gewoon overdub? Ik bedoel een spoor opnemen kompleet links pannen, een rechts pannen, een met delay links een met delay rechts en eventueel een extra links en rechts pannen met andere delay settings.
Heb ik ooit van een gast geleerd die de stem voller maakte door je hetzelfde te doen zingen maar dan gebruikte hij delays.
Is dat geen optie?
 
Waarom niet gewoon overdub? Ik bedoel een spoor opnemen kompleet links pannen, een rechts pannen, een met delay links een met delay rechts en eventueel een extra links en rechts pannen met andere delay settings.
Heb ik ooit van een gast geleerd die de stem voller maakte door je hetzelfde te doen zingen maar dan gebruikte hij delays.
Is dat geen optie?

Dat is inderdaad tot nu toe de beste optie. Zie ook enkele posts terug ;)

Ik hou het denk ik toch maar bij 2 losse audio sporen, waarbij het ene spoor iets later start dan de ander. En je natuurlijk het ene spoor naar links panned en de ander naar rechts. Waarbij je bij beide kleine verschillen aanbrengt om het nog mooier te maken. Een echt goede plugin is er helaas niet, en doet vaak doet het meer kwaad dan goed.

Iedereen bedankt voor het meedenken!
 
Probeer ook eens laagjes te maken. Bv 1 laag waarin laag geboost wordt en hogere compleet eruit, 2+ lagen mid met verschillende eq en pan settings, 2+ lagen hoog met verschillende eq en pan settings. Bv in Ableton kan je daar makkelijk een fx rack van maken en overal op toepassen.
 
Probeer ook eens laagjes te maken. Bv 1 laag waarin laag geboost wordt en hogere compleet eruit, 2+ lagen mid met verschillende eq en pan settings, 2+ lagen hoog met verschillende eq en pan settings. Bv in Ableton kan je daar makkelijk een fx rack van maken en overal op toepassen.

Met alle respect, maar dan verkoop ik nog liever mijn Ambika. Dit is qua workflow geen doen :D. Komt namelijk ook automation, etc. bij kijken haha.
 
een doubler idd. bv van waves
en dan heel lichtjes links en rechts detunen en/of wat later zetten
fijn te mixen met direct signaal om de body niet te verliezen
 
een doubler idd. bv van waves
en dan heel lichtjes links en rechts detunen en/of wat later zetten
fijn te mixen met direct signaal om de body niet te verliezen

Zoals eerder gezegd: ga je gang met het bronmateriaal ;) Wedden dat je het niet mooi krijgt haha? Zo simpel is het namelijk niet. (dit doet niet af aan de dankbaarheid voor alle hulp hoor)
 
Back
Top