Goede 'spread' plugin

Eurynom3

Ouwe rot
Lid sinds
29 januari 2009
Berichten
2.320
Locatie
Katwijk
Ik ben op zoek naar een goede 'spread' vst/plugin. Bestaat dit (vast wel)? Ik wil deze gebruiken voor de Mutable Instruments Ambika - deze is namelijk mono. Ik heb de mono to stereo van Cubase geprobeerd, evenals nog een paar trucjes. Maar je krijgt er nooit een mooi stereobeeld door. Of is het niet mogelijk om een mooi stereobeeld te maken van een mono geluid?
 
@Vasc, ga ik checken! Ik heb een dongle dus komt goed (is nodig voor de demo)

@musicheaven: van Voxengo heb ik geprobeerd: Voxengo Stereo Touch & Voxengo Stereo Touch. De Spatifier nog niet. Misschien die even proberen.
 
Of is het niet mogelijk om een mooi stereobeeld te maken van een mono geluid?

Wat je eventueel nog zou kunnen proberen is je spoor te renderen en dan de audio te copiƫren, dus twee audio kanalen. Deze twee kanalen een fractie (1/128e of zo) te verschuiven ten opzichte van elkaar en extreem pannen. Kan, afhankelijk van het bronsignaal) ook heel aardige resultaten opleveren. Eventueel kun je daarna die twee sporen ook nog iets anders Eq'en of met reverb spelen.
 
Dat heb ik dus ook geprobeerd ;)! Wordt veel op Youtube aangeraden, als je van een mono signaal stereo wilt maken. Het probleem is alleen dat je niet echt een heel mooi stereobeeld krijgt.
 
Imager van Ozone maakt geluid inderdaad wijder, maar 'verpest' het brongeluid helaas. Er moet toch een simpele plugin zijn die een mono geluid mooi wijd maakt zonder dat allerlei rare fratsen :D? Die hetzelfde werkt als de spreadfunctie op een synth.
 
Je hebt een plugin van de Dimension D, weet zo niet meer hoe die heet, dim d geloof ik. Die is wel relaxed.

Wel als send gebruiken..
 
De Ambika heb ik nu even niet bij de hand, dus heb ik de Virus gepakt om als voorbeeld te dienen. Het principe blijft immers hetzelfde.

Hieronder 3 stukjes audio. De kunst is om dezelfde soort stereospread te krijgen als "lead_dry_spread.mp3". En dan zonder ruis, rare minieme phasing geluiden, etc.

Ook heb ik een voorbeeld toegevoegd hoe het klinkt met een reverb en delay erop (want kaal klinkt het heel saai). Reverb: Valhalla en Delay: Echoboy.
 

Attachments

  • lead_dry_spread.mp3
    511,9 KB · Bekeken: 104
  • lead_dry_no_spread.mp3
    511,9 KB · Bekeken: 110
  • lead_dry_spread_with_reverb_and_delay.mp3
    511,9 KB · Bekeken: 107
Wat je eventueel nog zou kunnen proberen is je spoor te renderen en dan de audio te copiƫren, dus twee audio kanalen..

^Dit + http://www.alexhilton.net/A1AUDIO/index.php/a1stereocontrol (omdat ie alleen op stereokanalen werkt.) is gratizzz


SCREENSHOT-A1StereoControl-04.png
 
Ik hou het denk ik toch maar bij 2 losse audio sporen, waarbij het ene spoor iets later start dan de ander. En je natuurlijk het ene spoor naar links panned en de ander naar rechts. Waarbij je bij beide kleine verschillen aanbrengt om het nog mooier te maken. Een echt goede plugin is er helaas niet, en doet vaak doet het meer kwaad dan goed.

Iedereen bedankt voor het meedenken!
 
Omdat ik vaak 6 voices tegelijk gebruik voor een lead :D. En bovenstaande stappen zijn ook bijna niet te doen op de Ambika. En met alleen pannen krijg je niet een mooie stereobeeld :)
 
Back
Top