proteus vx als vst crasht, mythical pad preset

johanZero

Ingeburgerd
Lid sinds
9 mei 2006
Berichten
52
Locatie
oosterhout
Hoi,

ik heb onlangs weer mijn emu proteus vx uit geprobeerd.
deze doet het nog steeds in windows 7 maar als vst kan ableton live deze niet vinden en fl studio en cubase crashen bij het opslaan.
ben ik de enige die daar last van heeft?
het gaat om maar één preset die ik voor een compositie wil gebruiken namelijk mythical pad preset 40 uit de proteus 1 collectie.
ik heb het inmiddels als SF2 van internet geplukt maar die lijkt er niet op.
ik heb ook een emu esi 2000 staan, dus ik kan het ook zo hardware matig inspelen maar dan valt er niet zoveel meer bij te schaven.
heeft iemand nog een versie van deze preset in een ander bestand of zo?

johan
 
Ik heb juist ProteusVX met die Preset 40 geprobeerd, op Win7 64 Bit

Ik durf en ga 'm nu wel niet saven,,,

Maar een tip voor WIn7 is om al de EMU libraries te scannen met de proteus Exec, in admin mode,,
Of Cubase of de vst host in admin mode, maar dat vind ik minder goed werken

Bij de eerste opstart vraagt proteus dat, waar de librarie staat, en scant die dan,


En ik dacht dat je met Proteus VX enkel patchen kunt spelen,,
Om ze te editeren heb je Emulator X nodig, en die heeft de cd en een dongle nodig (zoals de EMU 2x2)

Ik dacht wel dat die allebei enkel voor XP echt ondersteund werden, en niet voor later WIn versies,,

Emulator X2 werkt hier niet op Win7, dacht 'k
Maar er is ook een X3,, maar die heb ik niet


EDIT:

Die Proteus 1SL040.ebl kun je mss wel converteren naar iets anders,,
Met die extreme sample converter heb ik dat ooit eens gedaan voor gans die library


Dat zijn voor de Preset 40 maar 2x2 samples,,
 
Laatst gewijzigd:
Ik heb destijds (jaren geleden) X2 fijn gebruikt onder Win XP maar vanaf win7 kan ik me herinneren dat X2 als VST niet meer stabiel was, continue crashes bij gerbuik met Cubase. Toen ben ik gestopt met die sampler. En proteus VX heb ik ook wel eens geprobeerd maar volgens mij vergelijkbare problemen.
 
Back
Top