Dave Smith / Tom Oberheim OB6

Als het echt op een SEM lijkt qua sound en 6 stemmig poly is, dan heb ik interesse.
 
Lijkt er op dat Tom onderkend heeft dat hij zuigt in het organiseren van fabricage en shipping; eerst Marion Systems, nu Dave Smith. Zou een goeie actie zijn.
 
Erg vet. Maar heb de P6 al. En dan is het toch wat jammer dat het een beetje andere sound in hetzelfde kastje is...ik wordt enthousiaster van de Arturia Maxi Brute en een minilogee
 
Ziet er wel mooi uit, maar ik vind dit net als de Prophet 6 wel weer een beetje een 'ouwe lullensynth' die teveel naar het verleden kijkt en verder niet echt spannend of vernieuwend is. Slechts 1 LFO (tenzij je Osc 2 opoffert), geen extra envelopes buiten VCF en VCA, erg weinig modulatie opties ... Meer een bak voor de nostalgisten dan voor mij denk ik.
 
Wat een sound he.. heerlijke synth :) Ieman een P08 PE module kopen voor weinag?
 
Wat een sound he.. heerlijke synth :) Ieman een P08 PE module kopen voor weinag?

Prachtding... wel veel gelijkenissen met de P6, zal dus ook qua prijsstelling zijn. Ik vind de P08 beter klinken dan de P6, maar da's persoonlijk natuurlijk.
 
Ik mis in de INHALT demo de recht-in-je-bakkes volle dikke sound die de OB-X bijvoorbeeld wel heeft.
 
Klopt Von_Naphoven, maar: Veel van wat aanvankelijk alleen in de verbeelding bestaat, wordt werkelijkheid. :P
 
mooi, maar jammerlijk weer hetzelfde herpakt in een andere doos,kunnen ze nou echt geen 3de vco toevoegen,wat erg toch,pff
 
Back
Top