softsynths zonder VST plugin laden in Ableton

rick8245

Stamgast
Lid sinds
13 november 2009
Berichten
288
Locatie
biddinghuizen
Ik heb verschillende software synths (zoals Vir2Syntax en NI Massive) die geen VST plugins hebben.
Graag wil ik die wel in Ableton 8 kunnen laden.


Weet iemand hoe dat in zijn werk gaat ?
 
Massive zonder VST Plugin? Wat bedoel je daar precies mee? Naast de standalone versie wordt op de originele CD ook een VST plugin meegeleverd, die apart geinstalleerd wordt.
 
Beide genoemde pakketten hebben gewoon vst en audio unit ondersteuning.
 
Ik weet niet of je Windows gebruikt maar in Ableton kan je alleen de keus maken uit de 32 of 64bit VST map.
Misschien zit het hem daar in. :)
 
bedankt voor de antwoorden maar voor zowel Massive als voor Vir2Syntax heb ik alleen de .exe file en GEEN VST of andere .dll die voor een VST door kan gaan.. Ik heb inmiddels met support contact opgenomen maar tot op heden nog geen antwoord gekregen.
Ik zal vanavond nog op de CD en DVD kijken of het erop staat .


Is er nog geen andere manier om beide genoemde synths te kunnen gebruiken in Ableton ??
 
bedankt voor de antwoorden maar voor zowel Massive als voor Vir2Syntax heb ik alleen de .exe file en GEEN VST of andere .dll die voor een VST door kan gaan.. Ik heb inmiddels met support contact opgenomen maar tot op heden nog geen antwoord gekregen.
Ik zal vanavond nog op de CD en DVD kijken of het erop staat .


Is er nog geen andere manier om beide genoemde synths te kunnen gebruiken in Ableton ??

nee natuurlijk niet, een .exe is een executable, das geen plugin maar een standalone application. Bij een normale massive install installeert ie gewoon een vst, is al wat jaren terug dat ik windows heb gebruikt maar volgens mij staan ze dan hier:

"C:\Program Files\Steinberg\VstPlugins"
 
Vaag verhaal....als je de install file draait krijg je gewoon de keuze wat en hoe je iets wil installeren. Daarbij moet ook de keuze zijn waa, in welke map, jij de vsti wil installeren.

Wellicht een idee om die install file nog eens te draaien en van elke stap die jij maakt even screenshot maken en die dan hier even delen?
 
Gevonden. De VST van Vir2Syntax heet Kontakt Player 2 en die van Massive stond op een hele verkeerde locatie
 
Back
Top