Der Mantie - Get out of my mind

Der_Mantie

Vintage lit
Lid sinds
5 juli 2005
Berichten
3.898
Zo als beloofd aan dokter Lansberg een paar maanden geleden doe ik mee ;)

Dit nummer heb ik vier maanden geleden gemaakt ter bevordering van mijn geestelijke gesteldheid na een opnamen. Een soort van therapie zeg maar, dit was een van de tracks.
tevens valt dit geheel buiten de muziek/sounddesign die ik normaliter leuk vind om te maken.

Ik twijfelde nog een beetje vandaag toen ik een track ging uitzoeken maar dacht ach ja waarom ook niet. Geen excuses maar ben totaal vreemd met zingen (Maar dat is te horen :) al wel iedere dag onder de douche ;))
en het componeren / produceren van een luisterlied. Maar aangezien het erg goed met mij gaat en het na vier maanden het niet gehoord te hebben toch een smile op mijn gezicht brengt presenteer ik u hierbij mijn bijdrage aan de Synthforum contest van 2015 :)
 

Attachments

  • Der_Mantie - Get out of my mind.mp3
    8,6 MB · Bekeken: 149
Laatst gewijzigd:
Bijzondere track is het zeker. Als je wat zangleseen neemt, denk ik dat je een heel mooie zangstem hebt, zeker voor dit soort tracks. En ook hier, net als bij Payt, dapper dat je het gewoon eventjes flikt hoor :okdan:. Ik zou de vocals nog wel even hebben nabewerkt, beetje bijtunen links en rechts.

Wat ik ook wel interessant vind, is de losse timing van de verschillende sporen. Hoewel ik daar normaal absoluut geen liefhebber van ben, past het hier uitstekend.
 
Nummer 100!!! Ik vind hem mooi.
Maarruh hoe krijg ik deze melodie weer uit mijn hoofd? :D
 
Je stem doet mij denken aan die gast van "you can bomb the world to pieces, but you can't bomb it into peace" (zijn naam ontgaat mij even). Als de drums wat punchier en de gehele mix wat "wetter" zou zijn, dan zou dit nummer daar zo bij kunnen.
 
Wow Jeroen, hier heb je me een maandje terug, toen ik vroeg naar wat werk van je niets over verteld.. Maar lekker man!! En... natuurlijk top dat je stem laat horen :okdan:

Vind het wel een fijne sfeer.. drums zijn lekker.. toch wel een fijne punch die snare.. lekker shakertje.. opbouw en arrangement is ook goed gedaan. :mega:
 
Nummer 100!!! Ik vind hem mooi.
Maarruh hoe krijg ik deze melodie weer uit mijn hoofd? :D

Dank je wel torp!
En een melodie die in je hoofd blijft hangen dat is natuurlijk een goed teken :engel:

ja toch :D
 
Bijzondere track is het zeker. Als je wat zangleseen neemt, denk ik dat je een heel mooie zangstem hebt, zeker voor dit soort tracks. En ook hier, net als bij Payt, dapper dat je het gewoon eventjes flikt hoor :okdan:. Ik zou de vocals nog wel even hebben nabewerkt, beetje bijtunen links en rechts.

Wat ik ook wel interessant vind, is de losse timing van de verschillende sporen. Hoewel ik daar normaal absoluut geen liefhebber van ben, past het hier uitstekend.

Dank je wel Dokter bob :)

De stem is wellicht wat tenen kroment hier en daar dat klopt helemaal. Maar dacht ach ja met de billen bloot.

Qua ritme is het wellicht wat te houterig... achter af kijken is altijd makkelijk natuurlijk :D
 
Je stem doet mij denken aan die gast van "you can bomb the world to pieces, but you can't bomb it into peace" (zijn naam ontgaat mij even). Als de drums wat punchier en de gehele mix wat "wetter" zou zijn, dan zou dit nummer daar zo bij kunnen.

Hallo Dromer :)

Bedankt voor de tip van de drums dat vond ik ook een moeilijke beslissing om te maken tijdens het mixen. Met wetter bedoel je wat meer gebruik maken van reverb over de drums en strings wellicht?

Nou dat je mij vergelijkt met een echte zanger vind ik wel erg bloos opwekkend.. tenminste het doet je er aan denken :W Even opgezocht, ja die gast kan een mooie partij zingen zeg.
 
Wow Jeroen, hier heb je me een maandje terug, toen ik vroeg naar wat werk van je niets over verteld.. Maar lekker man!! En... natuurlijk top dat je stem laat horen :okdan:

Vind het wel een fijne sfeer.. drums zijn lekker.. toch wel een fijne punch die snare.. lekker shakertje.. opbouw en arrangement is ook goed gedaan. :mega:

Dank je wel zeg :okdan:

Leuk dat er zo positief op word gereageerd en ik zelf had ook nooit gedacht zo iets te gaan maken. Maar soms komt er iets op je pad waarbij negativiteit word omgebogen naar positiviteit.

Over de opbouw en arrangement, dank je wel! vond ik ook een moeilijke beslissing om te maken. veel twijfel werk des tijds ;)
 
stem ! Zo mooi ! :)

Heel erg bedankt gloomer
blushing.png
 
Ik schrijf terwijl ik luister. Mooi georkestreerd en heerlijk niet plat gequantised. De zanglijnen zijn goed, maar wel steeds hetzelfde. Die zou ik wat varieren. De sfeer past goed bij de tekst, echt mooi gedaan. Ook in de break. De tekst zelf vind ik niet zo sterk en het is jammer dat het nummer uitfade. Maar al met al prima gedaan, en als je er nog wat aan sleutelt is het een mooi geheel. Je zangstem past er trouwens ook goed bij, niet altijd even 'spot on', maar zeker aangenaam om naar te luisteren.

Ik moest trouwens erg denken aan Apple Venus Volume 1 van XTC. Ken je dat album? Prachtig georkestreerde popmuziek, hij staat in zijn geheel op YouTube.
 
Je bent een betere zanger dan ik ;) En dat zegt helemaal niks natuurlijk.. haha. Ik vind wel dat die ritmische stringmarcato dingen iets te cheesy klinken soms (beetje te veel sample-retrigger effect of zo).

verder wel mooi nummer met potentie!
 
Back
Top