Synthiaks - Beyond the Chrysanthemum

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

synthiaks

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
17 Maart 2002
Berichten
6.515
Locatie
Hyperspace
:peukie:

Gisternacht gemaakt.

Roland Juno 106
Roland SH-101
Roland JDXI
Akai S612
Akai AX60
Teenage Engineering OP-1

Kurzweil KSP8 en Rumour
 

Attachments

  • Dimitri's Journey 160.mp3
    9,2 MB · Bekeken: 138
Laatst gewijzigd:
Ik hoor hierin een goede opbouw naar een soort climax die een mix is tussen synth lounge en EDM die valium genomen heeft :)
 
Die basjes klinken lekker.
Jammer dat die (ietwat kazige) string de hele tijd doorgaat.. af-en-toe een (bass)break had niet misstaan.
Een arpeggiootje had er ook wel bijgekund om het wat afwisselender te maken.
Met de SH-101 kan je hele leuke arpjes maken maar met je AKAI synth denk ik ook wel.
 
Intro is alvast prachtig! Die tweede synth die er op 0:16 inkomt, had ik waarschijnlijk iets andres voor gekozen. Die ligt nu wel heel erg dicht tegen de "openingssynth". Had liever wat meer contrast gehoord. Kick en Bass arp staan wat mij betreft iets te hard ten opzichte van de backing synth. De geluiden in de drumtrack doen me iets te '80s aan.

Dat gezegd hebbende, vind ik de sfeer echt heerlijk! Lekker arpje dat erin komt. Mooi om mee wakker te worden hoor.

Beetje vreemd misschien, maar dit is een track waarbij ik direct het gevoel had dat ik hem ook zelf wel had willen maken. Sta je ervoor open om na de contest de midifile beschikbaar te maken voor een eigen interpretatie? Lijkt me een heel leuk project.
 
Intro is inderdaad prachtig, ik zat er binnen 3 seconden in :okdan: Dan valt de basdrum er zomaar in en dan vind ik zonde, ik zou het rustig opbouwen. Hou het bij het sfeertje. De kick zelf vind ik ook wat trancy, hij past voor mijn gevoel niet helemaal bij de overige geluiden. Dat valt helemaal op als de eigthies bas erbij komt.

De track ontwikkelt zich goed, maar qua variatie mag er wel wat meer gebeuren. Op een gegeven geloofde ik het wel, en dat bleek na 4 minuten te zijn. Desalnietemin zit er heel veel potentieel in deze track, wat mij betreft :halleluja
 
De kick drum is te sterk voor de delicate materie van de song. Anders dan dat, zeer mooi en sfeervol.
 
Potentieel een super track! Mooie strings, fijn basje. Maar het klinkt nu nog wat te veel als een schets. Saaie opbouw, ruwe mix. Jammerrrrr.. uitwerken tot een volledige track man!
 
Andere kik zou de track geen kwaad doen. Verder wel erg mooi nummer. Mooie sounds en idem sfeer.
Vote!
 
Deze kik kan overigens ook wel maar het is echt wanneer hij erin komt dat ik denk, dat kan beter.
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top