Roland Kuit - Lover Bytes

Ik heb het even opgezocht op Wikipedia.
Het doel van het forum is:

"Praten over synths en aanverwante onderwerpen"

Kan je daar wat mee?
 
Dat klopt wel Roland. Weet je wat het is, leden (inclusief mods, die immers ook gewoon lid) zijn soms net mensen. Ik had net een vriend aan de telefoon met een vraag over een bepaald onderwerp. Tijdens dat gesprek wijdden we uit over andere zaken die niets met die vraag te maken hadden. Toch heb ik een prima gesprek gehad :). Op een forum ligt dat natuurlijk iets anders omdat er specifieke subforums en draadjes voor bepaalde onderwerpen zijn. Daarnaast zijn er meelezers die de verwachting hebben informatie te kunnen vinden over onderewerpen die op dat moment relevant voor hen zijn. Dus een forum zal in de regel iets strakker on topic moeten blijven dan een vrijblijvend gesprek met een vriend aan de telefoon.

Nu het probleem: omdat iedereen anders is, zal iedereen de grens tussen on- en off-topic ergens anders leggen. En zelfs bij dezelfde persoon zal die grens af en toe op een andere plek liggen. Het is moeilijk, zo niet onmogelijk om hierin een strakke lijn te trekken en het op hetzelfde moment gezellig en leefbaar te houden. Ik ben lid van een ander forum waar die lijn heel erg strak getrokken is, op het autistische af. Ik kom daar dan ook alleen maar voor heel specifieke informatie. Met bijna 26.000 leden is dat op Synthforum geen werkbare optie. Dat betekent dat er een bepaalde flexibiliteit wordt verwacht van leden en mods in de manier waarop omgegaan wordt met het trekken van die grens. Soms wat strikter, soms wat losser.

NB: Ik heb het hier heel specifiek niet over het moderatiebeleid, maar over de beleving als lid.
 
Och, ik denk dat we wat dat betreft wel redelijk op dezelfde lijn liggen :). Over die doelstelling, ik denk dat Trigg het wel duidelijk heeft verwoord. De manier waarop we invulling geven aan die doelstelling is dus waar mijn vorige bericht eigenlijk over ging.
 
Back
Top