MarsMusica - TalkBox

Moet aan Weather Report denken, maar dat iets te gladjes. Compositorisch prima in orde, dat wel! De humor pak ik helaas niet op en geen "jarring" gehoord...

humor in muziek is misschien ook meer vermakelijk dan dat je schaterlachend over de vloer rolt van het lachen . vraag me af of je tegelijkertijd naar muziek kan luisteren en lachen!
als ik er nu doorheen had gezongen: "er staat een paard op de gang, ja ja, ik heb twee hele grote bloemkolen, oh wat zijn ze groot, pizza!!!"
ja , dan was het humor! :mexico:

ik ben van kinds af aan zeer gecharmeerd van de muziek die onder cartoon-films wordt geplaatst, daar zal het wel vandaan komen, mijn 'grappige' collage achtige muziek-gepriegel
 
Wat een leuke en knappe track is dit zeg!! Waarom krijg ik soms "Keith Emerson "impressies met het gevoel "maak hem af".
Knap om alles op echte instrumenten te doen.
Stem, zekers van mij.

Groeten,
Frans
 
Wat een leuke en knappe track is dit zeg!! Waarom krijg ik soms "Keith Emerson "impressies met het gevoel "maak hem af".
Knap om alles op echte instrumenten te doen.
Stem, zekers van mij.

Groeten,
Frans


dank!

dit was bedoeld als voorspel-test-oefening. ik ga dit jaar hard werken aan composities die mij het meest liggen, meest inspireren, en wat minder grillig in vorm zijn.
ik hoor nu al weer van alles wat ik anders zou doen, inclusief de hoofdmelodie, middenstuk is ook te zacht, maar ik laat het even hierbij. het is ook niet echt afgemixt

niet alles is live ingespeeld , het is misschien nog wel mogelijk stukje voor stukje, maar dan heb je wel 1000 takes nodig met als gevolg lamme vingers en veel tijdsverlies
het is beetje voor beetje opgebouwd van een midi sequens in de computer naar alles omgezet naar audio-opnames. De gitaren en bas zijn direct opgenomen maar de rest is door van te voren ingespeelde en/of geprogrammeerde midi aangestuurd, dus die snelle noten zijn dan een makkie!
 
Laatst gewijzigd:
1 van de meest muziekale dingen die ik tot nu toe voorbij heb horen komen.
Petje af en duidelijk te horen dat je muziekaal zeer goed opgevoed! respect!:halleluja
 
1 van de meest muziekale dingen die ik tot nu toe voorbij heb horen komen.
Petje af en duidelijk te horen dat je muziekaal zeer goed opgevoed! respect!:halleluja


dank ju!

het is wel zo dat ik vooral de nootjes laat spreken en een ander weer de klanken, die twee kan je niet altijd vergelijken denk ik ?

ik was muzikaal een wees en heb me zelf moeten opvoeden en het leven is een grote leerschool en jong geleerd, oud gedaan en je bent nooit klaar met leren en ontwikkelen! :geslaagd:
 
Prima hoor, prettig en intelligent stuk muziek dat me deels mee terugneemt naar de tijd van de fusion bandjes uit de jaren 80.

fenks!

ik heb nog het originele stuk muziekpapier waar ik vol trots heel secuur de nootjes heb opgeschreven, onderaan mijn naam met het jaar: 1987!

bovenaan staat: (SLOW ROCK) !
 
Ik heb je een stem gegeven omdat het een knap arrangement is.
Helaas klinkt het wel %6je*q36j-gedateerd! :D


het IS zeker %6je*q36j-gedateerd qua klanken! :)

is ook wel de klank/sfeer waar ik van hou maar ik ga wel proberen
dat op een of andere manier juist weer op een hoger, moderner plan te tillen
tot op zekere hoogte, dat wordt mijn uitdaging komend jaar!

ps: en bedankt voor de vote!
 
Laatst gewijzigd:
Nog een keer beluisterd. Misschien is het vloeken in de kerk... maar in de eerste minuut moest ik opeens denken aan het Lotto balletjes apparaat. "En het reserve getal.....23" :D
Stem!


je hebt het goed mis: reserve getal = 16

het stuk heeft niet zo veel betekenis/waarde voor me, ik had nootjes nodig om in een keer een hoop verschillende handelingen bij een opnameproces te kunnen testen/oefenen, ervaren, leren, enz
ik heb bewust niet gekozen voor muziek van me waar ik echt mee verder wil, dat zou het leerproces alleen maar verstoren omdat ik dan misschien baal van de uitvoering, nu sta ik heel luchtig tegenover deze kauwgomballe-muziek, die melodie is voor trompetten bedoeld sowieso en klinkt wat lullig zo op gitaar
 
Nog een keer beluisterd. Misschien is het vloeken in de kerk... maar in de eerste minuut moest ik opeens denken aan het Lotto balletjes apparaat. "En het reserve getal.....23" :D
Stem!

Nu je het zegt :D

Een maffe speelse maar geslaagde compositie. Knap ook dat je zo veel instrumenten bespeeld :verkoght:
 
Los van het feit dat ik er zelf uiterst nerveus van wordt, is het anders wel een knap stukje muziek voor een "testje". Ben zeker benieuwd naar de muziek waar je dan echt verder mee wilt.
 
Los van het feit dat ik er zelf uiterst nerveus van wordt, is het anders wel een knap stukje muziek voor een "testje".

ik ben een ervaren muziekarbeider die snel en hard kan doorwerken, voor mij is het redelijk normaal dit een 'testje' te noemen, maar wat ook meehielp is dat al veel nootjes netjes op papier stonden, dus ik hoefde het voor een gedeelte alleen maar uit te voeren

er gebeurd veel met verschillende instrumenten in dit stuk en zo leerde ik in een keer mijn nieuwe spullen en studio te kennen en te gebruiken

Ben zeker benieuwd naar de muziek waar je dan echt verder mee wilt.

ik ook! :mexico:

eh, de composities en schetsen zijn er al lang en ben met de uitwerking daarvan bezig,
hoe ik het ga uitvoeren qua klank (niet pop, rock, disco, blues opera of jazz maar een eigenzinnige fusie van van alles) is voor mij nog onduidelijk en een spannende zoektocht !
 
Ik vind het echt muzikale blabla maar gezien de titel is dat ook de bedoeling?

Knap staaltje jaren 80 Jazzrockfunkpop - shit ik kan voor dit gevoel geen toepasselijke emoticon vinden... :"?+___^*^*__-.

Aha, ja, nou weet ik het: Scofield leest het Weather Report voor aan Pastorius!? Zoiets?
 
Ik vind het echt muzikale blabla maar gezien de titel is dat ook de bedoeling?

Knap staaltje jaren 80 Jazzrockfunkpop - shit ik kan voor dit gevoel geen toepasselijke emoticon vinden... :"?+___^*^*__-.

Aha, ja, nou weet ik het: Scofield leest het Weather Report voor aan Pastorius!? Zoiets?


Dit heb ik geschreven in 1987 en was een post-puberale poging hele stoere ingewikkelde jazzrock te maken en het stond voor jaren en jaren alleen op papier =)
ik dacht altijd dat het complete onzin was maar eenmaal in het bezit van een computer en midi kon ik het eindelijk eens horen en het viel mee

ik hoor hier allemaal vergelijkingen met andere artiesten en bands maar ik herrinner me
dat ik redelijk onwetend was en weinig invloeden van anderen zit er in deze prille compositie

Talkbox slaat op mijn poging zelf een talkbox te bouwen van plastic buis en speaker,
ik was wel trots dat het min of meer werkte en wou een heel cool nummer er voor schrijven, maar ik was te groen als muzikant en die muziek kon ik zelf niet spelen en had er ook niet de apparatuur voor
 
Back
Top