MarsMusica - TalkBox

Cool dat je zo'n oude track van jezelf nieuw leven in hebt geblazen. Inhoudelijk vind ik het lastig om iets over te zeggen, omdat ik totaal niet thuis ben in het genre.

welk genre? ik hoor er 1000 door elkaar! :)
 
Erg fijn Meneer Mars.. Ik krijg er ook een beetje een Steely Dan gevoel bij.. :mega:
Sommige geintjes moet ik aan wennen maar qua muzikaal verhaal erg fijn weer :)
 
Erg fijn Meneer Mars.. Ik krijg er ook een beetje een Steely Dan gevoel bij.. :mega:
Sommige geintjes moet ik aan wennen maar qua muzikaal verhaal erg fijn weer :)

fenks!

Steely Dan kende ik nog niet toen ik dit bedacht maar jaren later heb ik vooral een bepaalde plaat van hun grijs gedraaid! geweldige soms vervreemdende intelligente jazzy soft rock!

ik denk dat ik toch wel hou van die oude sound, ik ben gewoon vintage wat dat betreft: echte bass en gitaren, liever een piano en rhodes dan een Roland electro pianootje, echte drums inplaats van een 808 kick snare, de synth heeft zn eigen andere plek in dit geheel

Maar:

ik ben het echt helemaal met je eens dat sommige geintjes wel wat,eh, op het randje enz zijn!
De gitaarmelodieen waren eigenlijk voor blazers, en die rare geluidjes zaten in de general-midi versie verscholen en ondefinieerbaar in een mooie harmonische synth pad-brij!
je hoort nu te direct wat het is zonder echt effectief te zijn, beetje lullig zelfs, maar het was een snel opname project,, geen mix, one of my best songs mix project!
 
te gek dit ! :halleluja
Ik hoor Tortoise invloeden (kan het mis hebben natuurlijk :P). Hou nogal van Tortoise. Sommige synth sounds ben ik niet zo'n fan van, maar dat is persoonlijk. Het gewoon past perfect.

Dit nummer neemt me mee in een lekker goedemorgen-hatseflats-we-gaan-er-voor sfeer. En ook de humor er in, hmm toch nog een beetje slaperig eueuueh gaap, koffie. Ah, das beter.
Heerlijk!

Mix dingetje: De snare klinkt een beetje dof soms in het geheel. Misschien een beetje minder mid-laag? Verzuipt een beetje in de rest in die regionen.

Anyway. Ik stem :)
 
te gek dit ! :halleluja
Ik hoor Tortoise invloeden (kan het mis hebben natuurlijk :P). Hou nogal van Tortoise. Sommige synth sounds ben ik niet zo'n fan van, maar dat is persoonlijk. Het gewoon past perfect.

Dit nummer neemt me mee in een lekker goedemorgen-hatseflats-we-gaan-er-voor sfeer. En ook de humor er in, hmm toch nog een beetje slaperig eueuueh gaap, koffie. Ah, das beter.
Heerlijk!

Mix dingetje: De snare klinkt een beetje dof soms in het geheel. Misschien een beetje minder mid-laag? Verzuipt een beetje in de rest in die regionen.

Anyway. Ik stem :)

ha, dat is leuk:
ik ken de band Tortoise helemaal niet maar ik heb er even naar geluisterd via YouTube en ik snap de gelijkenis in klank enzo
het was niet echt een productie, meer een oefening in bepaalde opname processen, bijna alles is snel en ' droog' opgenomen, bijna nergens reverb, compressie en EQ

de drums komen van de EZ drummer plugin
eigenlijk was de bedoeling echte drums op te nemen maar ik ben blijven hangen in het drumstel leren stemmen dat was al zo'n groot leerproces
maar echte drums met vintage sound hadden zeker nog wat wolliger en voller laten klinken

bedankt voor de stem en het enthousiasme!
 
Het komt mij wat over als library muziek en laat ik daar nu een groot fan van zijn :D.

Cheers,
Exo. :mega:

grappig, dat is weer een heel ander label!
wat is nu library muziek precies? dat kan toch eigenlijk van alles zijn?
of heb ik het mis? hoe klinkt het? waar herken je het aan?
 
wel leuke compositie
sound vind ik errrug kazig wel

wat bedoel je precies met kazig?
dit is voor mij zeer interessant omdat ik qua instrumenten en klanken
een voorliefde heb voor bepaalde vintage klanken en me afvraag hoe dat bij anderen
overkomt
 
beetje corny brave sound. niks heeft een bite
drums wat lafjes, alles wat cleanig
dat hoort ook wel bij de compositie natuurlijk, maar toch zou elk onderdeel netwat meer aandacht kunnen krijgen qua sound wat mij betreft
 
beetje corny brave sound. niks heeft een bite
drums wat lafjes, alles wat cleanig
dat hoort ook wel bij de compositie natuurlijk, maar toch zou elk onderdeel netwat meer aandacht kunnen krijgen qua sound wat mij betreft


het is ook geen productie wat dat betreft
ik heb totaal geen aandacht geschonken aan een top sound en mix, eindmixprocessen
ik wou binnen een week (maar het was al na 5 dagen afgerond) mn nieuw studio en nieuw aangeschafte spullen leren gebruiken, dus je hoort behoorlijk kaal:
input = output
en dan ben ik zeer tevreden over de klank want dit is zonder enige moeite zo verkregen, dus het kan zeker nog veel beter klinken, dat feit maakt me wel happy!

de drums komen uit een EZ drummer plugin en dat klinkt op zich niet slecht maar heeft niet de klank die ik zoek en ook niet bij deze muziek past, ik wou echte drums gaan samplen maar bleef hangen in het stemmen van de trommels, nog nooit gedaan en leerzaam maar moeilijk!
 
Ik hou van het genre, maar vind dit net even iets te complex en onsamenhangend... Wel heel creatief en vooral... 'echte' instrumenten!
 
Back
Top