(Vintage) Sampler Showdown - BRING IT ON!

Dan ga ik zo eens de manual induiken! Meende dat het filter alleen in te stellen is in het menu namelijk.

Ondanks dat die S330/550 pokketrage r*tdingen zijn is het toch een lekkere bak zeg.. :)
 
Gisteren de Roland S-330 even afgestoft en getest voordat ik de Gotek mod doorvoer. Jammer dat het filter niet via sysex te bedienen is.

De eerste 14 seconde van Super Love Cee & Casanova Rud - Do the James gesampled. Eerst hoor je de sample op 15khz en er na op 30khz. Fijn randje geeft die S-330! :okdan:

https://soundcloud.com/negenhonderdtien/12-bit-samplercheck-roland-s-330-super-love-cee-casanova-rud-do-the-james


die track heb ik ook een keer gebruikt voor een sampler test. Dikke plaat is het :okdan:
En die s330 klinkt best goed op 15khz.
 
die track heb ik ook een keer gebruikt voor een sampler test. Dikke plaat is het :okdan:
En die s330 klinkt best goed op 15khz.

Zeker dikke plaat! :okdan: Je post was ook de aanleiding om het eens te proberen met dit nummer :)

Vind 'm op 15khz lekkerder klinken dan 30khz
 
@mononono: klinkt idd fijn. Lijkt mij dat de 15kHz minder hoog heeft waardoor t minder schel klinkt dan de 30kHz!

@klaas: is de software voor het editen van de S700 op Mac nog ergens te verkrijgen? Ik draai op een oude Mac system 9.1 of system 9.2. Is dat te nieuw of nog compatible??
 
Enzo.F welke zoek je?
Passport Alchemy is redelijk makkelijk te vinden als abandoneware
 
Ik heb geen idee of de programma's compatible zijn met OS 9.2 maar volgens mij is eerder de vraag of het met nieuwere processors kan werken.

De TurboSynth versie die ik heb draait op 68k en PowerPC 601 / 603 processors.
Passport Alchemy geldt hetzelfde voor.

Misschien dat een ander forum lid je vraag beter kan beantwoorden.
 
Ik was wat snel aan het vragen zonder zelf eerst te zoeken. Interessant, zag dat Matthew LeBlom en J.Baars ook al een en ander over het vervangen van de QuickDisk drive voor een andere media schrijvers aan het converseren zijn.
Het is echt zo cool wat je kan doen met cheap ass, als niet bruikbaar betitelde, spullen kan!
 
Ik heb alchemy draaien op een G3

Maar meer dan draaien doet hij voorlopig niet...

Iemand een idee of deze werkt met USB midi interfaces (midisport 2x2) ?
Ik heb geprobeerd mijn S950 te benaderen via mijn Emagic AMT-8, maar ik heb mn twijfels dat het gaat lukken, er lijkt me niet echt een manier om 1 van de 8 poorten te kiezen. Ik zie de lichtjes wel flikkeren op de midi interface, maar verder geen antwoord van de AKAI S950.
Welke midi interface werkt zeker? Dan ga ik daarnaar op zoek :P
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top