platform - Minibelly

platform

fishfinger
Lid sinds
8 januari 2003
Berichten
1.007
Locatie
Den Haag
Tja, ik zie de contest nog open staan, dus denk ik stuur ook eens wat in. Wat valt er over te zeggen. Mid 2014 gemaakt, combi van hard en software (leadsound is Massive, verder 909, OP-1, H-Delay en nog wat loops en zaken die ik niet meer weet. Titel is een werktitel. Benieuwd naar jullie reacties.

:doei:
 

Attachments

  • minibelly 2014.mp3
    7,4 MB · Bekeken: 122
Last edited by a moderator:
Het overgrote deel vind ik lekker. Alleen die beat wordt ik lichtelijk nerveus van. Ik zou liever een bedeesde 4x4 horen met hats voor de nodige variatie. Delaytjes zijn prima.
 
Ik skip liever niet in SF contest nummers maar hier krijg ik wel erg de kriebels van. Vooral in de intro stoor ik me ongelooflijk aan de Bass Drum. Later komt dit wel weer goed en word de groove wel lekker maar dan gaat het weer te lang door, voor mij dan.

Qua productie niks op aan te merken. Puur smaak
 
Last edited by a moderator:
Nou... dub-techno daaraan gerelateerde genres is gevuld met gezapigheid en 13-in-een dozijn trackjes, dus het is erg positief dat je hier een orginele draai aan heeft. Het intro hint erg naar de oude basic - channel sound. Het ritme komt er inderdaad wat moelijk in, maar als je 'm eenmaal door hebt, is ie echt lekker. Meer van dit!
 
Hij wordt vanaf 1:32 gaaf als het ritme compleet wordt. Dat vind ik nou van deze track gaaf omdat ritmisch er een verwachting komt die "niet klopt" met wat er in 02:00 komt.
Dus gaaf gedaan man!!
 
Jeetje wat een reacties. dat de off beat kick later op z'n plek zou moeten vallen was idd de bedoeling. Ik kan mij herinneren dat ik nog wat heb geëxperimenteerd met de off beat kick en een 4x4 kick in de melodieuze stukken, dus ik voel wat sommigen van jullie zeggen, maar dat haalde de edge een beetje van het geheel af.. Dus maar zo gelaten. Misschien dat ik hem binnenkort maar weer eens van stal haal om m met verse oren eens licht te kneden..

Dank voor de comments piepols!
 
Over straatjes gesproken. Deze track ligt ook in de mijne. Wat een heerlijke sound.

Ik heb zelf niet zo'n last van de kick op het begin. Ik word uitgedaagd als de kick er in komt en daar hou ik wel van. Om je groove daar te volgen hielp het om gewoon even mee te tellen :). Heerlijke groove trouwens en zoals gezegd een mooie draai aan de standaard dub, wat een beetje teveel wordt uitgemolken de laatste tijd vind ik. Deze track, dit is waar het heen moet.

Daarna bouwt het geheel prachtig op. Vette break, even stilte en top hoe het weer terug komt allemaal. Echt goed dit. Die sub op het einde :D

Enige ding is de achtergrond ruis. Beetje luid wel. Het klinkt echter alsof dat in een opname zit dus zal vast niet weg te halen zijn. En echt erg is het eigenlijk ook niet.

Anyway, dikke inzending!
 
Lekker.. :mega:
Het misleidende basedrum ritme vond ik zelf wel geinig.. het leidt misschien een beetje af maar dat houdt het wel weer spannend als je een track vaker beluisterd. :)
Sounds en chords spreken me ook wel aan hangt lekker samen met elkaar..

Misschien had de kick iets lager qua tune gemogen maar of dat goed uitpakt met de diepe bas is dan weer de vraag natuurlijk..
Is dat een 909 kick trouwens? best wel puncy (voor een 909 dan) :)
 
Back
Top