FAS55 - Now or Never!

fas55

Stamgast
Lid sinds
5 augustus 2007
Berichten
321
Locatie
Den Haag
Hier mijn bijdrage voor de contest. Een track gebaseerd op de patch "wire string"uit de GR33 guitar synth.
Ik hoop dat de titel "Nu of Nooit" een verhaal vertelt wat in dit stuk bedoeld is.
Veel luisterplezier.
Groet,
Frans
 

Attachments

  • nowornever.mp3
    3,9 MB · Bekeken: 165
Mooi dat je meedoet Frans!

Het wel weer een contest van uitersten zeg. Net naar een soort carnavalsnummer geluisterd, en dan komt dit weer voorbij :). Wat een prachtige composities maak jij toch altijd. Qua muzikaliteit en verhaal is dit tot nu toe mijn absolute favoriet. Ik hoor een beetke Procol Harum en een beetje obscure symph rock invloeden.

Waar komen die vocalen vandaan? Als ze vol in het volume gaan, klinken ze echt heel erg goed.

Deze track had van mij zomaar 10 minuten mogen duren, en hij had van mij ook wel een iets hogere bitrate mogen hebben ;).
 
Hoi Dr. Bedankt voor je reactie, en de complimenten uiteraard.
Procol Harum was altijd mijn favoriet, Grand Hotel kan me nog herinneren.

De vocalen komen uit Native "Sample Tank"en is de "soprano". Het mooie is dat deze stem als je deze legato speelt op
het keyboard dat ie gaat "glijden". Het koortje is gewoonweg meedere keren opnemen op de DR4, die dan de sequencer via midi suynct.

Nogmaals bedankt voor dit comment

Groet
Frans
 
Bombastisch is het woord voor mij. Daar is niks mis mee, maar dat vergt altijd een goede mix van de diverse instrumenten om dat te bereiken en dat is in mijn oren (ogen) niet helemaal goed gelukt. Qua compositie in orde, dat wel, zou een goed thema voor een film kunnen zijn.
 
Dank voor de reacties. En de adviezen. In mijn beleving is en blijft het gewoon retemoeilijk om zo'n stuk goed neer te zetten. In mijn oren na een aantal keren mixen leek het allemaal in balans.

Dat lijkt mij nou het uitdagende van de hobby om het allemaal in balans te krijgen met de juiste vette sounds.

"sounds dun" is dat gebaseerd op wat je hoort aan de individuele instrumenten?
Ik doe dit ook voor de eigen kick hoor zoals velen van ons hier.

Jullie comments zijn in ieder geval positief bedoeld en waardeer ik zeer.

Groeten
Frans
 
Vanaf 2'50 kon ik hem goed pruimen, met de prominente lead en de "ha" of "la" vocals!
De opbouw; knap gedaan maar niet aan mij besteed.
 
Veel te kort ja, klinkt als een lekker lang intro, je verwacht toch dat op een gegeven moment Jerney Kaagman begint te zingen, of Kayak of zo... Daarom mis ik toch ook wel de echte instrumenten.
 
@Gloomer dank je wel voor dit compliment
@ 1V/oct dat heb je goed alleen yes doet dit in 3/4 van hun album "going for the one" laatste nummer
@ enzo.F dank voor het luisteren.
@ torp: ach mijn grootste wens is om dit ooit eens met een band te kunnen doen. Het blijft een wens.

Groeten
Frans
 
Als geheel vind ik het ontzettend knap gecomponeerd. En qua instrumentarium vind ik het (ondanks het ontbreken van de zang) met de beperkte middelen ook ook erg goed gedaan..
Snap de comments wel een beetje. (je leest dat toch lijkt wel tijdens het luisteren).
Qua mix is er nog wel wat winst te behalen, vooral door juist die instrumenten die het fundament leggen wat meer te EQen. Hoog is genoeg aanwezig en het lijkt aan het begin of de de toms, kick, snare soms een beetje achterin de mix zitten en in het geheel wat meer wat meer body/laag kunnen gebruiken.

Verderop bij de accenten/breaks is de drums wel meer aanwezig..
En idd naar een hogere bitrate converteren, komt het hoog er ook mooier uit :)
 
Zo War of the Worlds
gevoel op het eind eheum oftewel wowie!
:okdan:
Alleen miste ik de bas wel ook een beetje
De vraag bij een kookprogramma is vaak wil je deze track nog eens eten?
Jawel deze track neem ik zeker noch eens tot mij de komende dagen oftewel +uno
8~:W:mexico:
 
@MacGyverGear : dank je wel voor de complimenten en de opmerkingen. De middelen waren Miroslav Philharmonic, EZ drums, GR33 guitarsynth, U220 module, Proteus Pop Rock, waar de gitaartjes uit kwamen. Mijn oren, D&R 700 MK III (ouwe maar toch best wel goeie) en Adobe Audition. Misschien had er wat meer laag in gemoeten, maar ik werd soms door het laag de studio uitgedragen:) en voor de contest had ik hem daarom nog eens door Audition gehaald. En dom tuulk door bij converteren naar MP3 een te lage bitrate te kiezen. Goede leer voor een volgende keer.
@tragmadat Dank je wel voor dit comment. En het compliment uiteraard.
Groeten
Frans
 
Laatst gewijzigd:
dit is echt voor in een vrouwenfilm :) niet beledigend bedoeld, muziek als atmosfeer is alles en eigenwaardig,
 
Dit kon inderdaad zo op een album van Kayak, Solution of Camel of... staan. Mag inderdaad wat dikkere bas onder en vocaal zou helemaal mooi zijn! Stem!
 
Back
Top