1pauluzz1 - A New World

1pauluzz1

Paul -"1" en -"uzz1"
Lid sinds
9 november 2004
Berichten
421
Locatie
's–Hertogenbosch
Ik zal ook maar eens meedoen :)

Na een tijd van stilstand heb ik afgelopen jaar de draad gelukkig weer op kunnen pakken. Mijn nieuwe studio heb ik akoestisch behandeld en afgerond in december en ik ben toen gelijk begonnen met nieuwe tracks maken. Voelt goed na enkele jaren van geen output. In die maand heb ik twee tracks afgemaakt waarvan dit er dus een is.

Mijn focus is techno in de breedste zin van het woord. Deze track is dat niet maar in de stijl van Mike Monday heb ik hem maar gewoon afgemaakt. Ik denk dat ik dit 'orchestrale' even uit mijn systeem moest hebben.

Ik ga in deze stijl verder niets ondernemen en ik ga deze track ook niet meer updaten. Ik beschouw mijn werk voorlopig als oefenrondjes; veel output genereren en daardoor sneller groeien.

Hij bestaat voornamelijk uit Kontakt instrumenten voor de Rhodes, strijkers, flutes en piano (ik geloof allen freebies op de piano na, die is van Imperfect Samples).

Echo's en tremolo effect komen van Soundtoys plugins. De drums heb ik gebussed en daar een Slate Digital VBC (grey) op gezet, dat zorgde voor een mooie gel van met name de snare en claps. De handclaps en shakers (klinken na processing meer als hihats) heb ik met een Shure57 opgenomen. Oh en die noise dingen aan het begin komen van een jamsessie met de Leploop, maar dat is zo generiek dat het echt alles zou kunnen zijn geweest :D

(192 kbps dus er is wat kwaliteitsverlies).

:koffie:
 

Attachments

  • Paulus - A New World_192.mp3
    9,1 MB · Bekeken: 165
Thanks! Daar had ik inderdaad wat opmerkingen over verwacht; ik vind hem zelf ook traag op gang komen. Mooi aandachtspuntje voor de volgende :)
 
Ik vind het zelf wel meevallen eerlijk gezegd, dat traag op gang komen. Past denk ik wel bij de track. Het is een verrassende track, mooi gemaakt, maar voor mijn smaak wat te nerveus.
 
De piano akkoorden en de clap/snare vind ik te stijfjes, verder is het een heerlijke track.
 
spannende sfeer hoor... ik kan hier goed naar luisteren en het goed waarderen!
 
Erg lekker dit! :)

Sommige dingen klinken mij iets te geprogrammeerd waardoor het geheel soms een beetje houterig is. Nou is dat bij het tweede deel met de beat niet zo erg. Maar het eerste deel zou wel wat lossiger kunnen. Beetje noten handmatig unquantizen kan hier erg bij helpen ook al is het even wat werk. Voer voor gedachten voor een volgende track wellicht ;)
Hele fijne orkestrale partij. Op het einde iets te dik in de mix misschien. Anyway bladibla.
Mooi stuk ! :halleluja
 
goede luistermuziek, ik probeer mij in te beelden dat ik naar een cd van royksopp aan het luisteren ben (maar dan de zachte versie) en ik probeer dan altijd tussen de geluiden naar wat avontuur te luisteren. Dit had misschien wat vocals kunnen gebruin om de rustige stukken op te vullen, niet een zanglijn maar gewoon ambient vocals, met een vocoder ofzo.
 
Beetje techno vibe heeft het wel, en dan die piano sound die het een veel meer mellow lading geeft. In de intro dacht ik even een nieuwe plaat van de XX te horen.
 
Ik vind d e mix erg dof. voor de rest wel redelijk gedaan. Ik ben niet super geboeid, maar dat is ook smaak en stijl natuurlijk.
 
Cool! Thanks iedereen :) Ik zie wat nuttige input hier, onder meer 'iets te geprogrammeerd' en 'te dof' kan ik me wel in vinden. De volgende tracks worden weer techno/deephouse (what's in a genre-name), tips neem ik mee.
 
Vind hem ook een beetje dof, maar dat is (zoals zo veel) smaak. Ritmisch lekker, maar ik mis wat variatie, iets spannends qua harmonie en dynamiek... Toch, prima te beluisteren!
 
Net op het punt dat ik dat verzopen drumloopje echt irritant begon te vinden, komt de track ineens lekker los. Wel jammer dat die loop aan het einde weer terug komt. Weet je zeker dat je geen aanpassingen meer wilt doen??
 
Back
Top